Hvad hedder verdens største dækfabrikant?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-09-09 20:34

Hvad hedder verdens største dækfabrikant.

Man må da kunne få mindst et rigtigt svar i sådan en bilgruppe? :)

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 30-09-09 20:38

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Hvad hedder verdens største dækfabrikant.

Bibendum

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-09-09 20:39

On Wed, 30 Sep 2009 21:33:41 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>Hvad hedder verdens største dækfabrikant.
>
>Man må da kunne få mindst et rigtigt svar i sådan en bilgruppe? :)

>--

Lige med det samme.

Hvis der er tale om volumen, så er det Goodyear, med hvad dertil hører
af partnere. Bl.a. Dunlop.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Allan Rath Møller

Dato : 30-09-09 20:40

> Hvad hedder verdens største dækfabrikant.
>
> Man må da kunne få mindst et rigtigt svar i sådan en bilgruppe? :)

http://www.michelin.dk/dk/front/affich.jsp?&codePage=20050321181730_15092008131724&lang=DK&codeRubrique=20050321181730

Mvh. Allan

Fra : Brian Nordahl

Dato : 30-09-09 20:59

Lego
http://chadwright.wordpress.com/2006/11/06/lego-the-largest-tire-manufacturer/

vh Brian

Fra : Martin Bak

Dato : 30-09-09 21:15

"Brian Nordahl" <virker ikke@.dk> skrev i en meddelelse
> Lego
> http://chadwright.wordpress.com/2006/11/06/lego-the-largest-tire-manufacturer/

Fantastisk
Det er refereret til at gælde i slutningen af 90´erne, og er et uverificeret
blog-indlæg. Men mon ikke det står til troende og gælder stadig, og mon ikke
det er LEGO Per hentyder til?
Jeg har ihvertfald ejet flere lego-dæk end jeg nogensinde kommer til at eje
full-size dæk i hele min levetid.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-10-09 18:01

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> Det er refereret til at gælde i slutningen af 90´erne, og er et
> uverificeret blog-indlæg. Men mon ikke det står til troende og gælder
> stadig, og mon ikke det er LEGO Per hentyder til?

Iflg. Lokumsbogen 2009 er LEGO figurerne verdens største folkeslag - så det
er nok ikke usandsynligt at det også er LEGO der laver flest dæk :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-10-09 22:25

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det
> er nok ikke usandsynligt at det også er LEGO der laver flest dæk :)

Mon ikke også de laver biler til de 320.000.000 dæk. Det giver jo så
80.000.000 køretøjer, forudsat gennemsnittet er 4 til hvert køretøj :)

--
Per

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-10-09 08:48

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Mon ikke også de laver biler til de 320.000.000 dæk. Det giver jo så
> 80.000.000 køretøjer, forudsat gennemsnittet er 4 til hvert køretøj :)

Du glemmer at tage højde for Lego Technic. Og at Lego producerer stumper
så man selv bestemmer hvad det er man bygger

--
vh
Torben

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-10-09 15:17

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in

> forudsat gennemsnittet er 4 til hvert køretøj :)

Jeg tror gennemsnittet er højere - de laver jo en del entreprenørmaskiner
og lastbiler med mere end 4 hjul på.

Fra : Henrik B.

Dato : 02-10-09 15:50

> Jeg tror gennemsnittet er højere - de laver jo en del entreprenørmaskiner
> og lastbiler med mere end 4 hjul på.

Men til gengæld også motorcykler med to hjul. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-09-09 21:01

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad hedder verdens største dækfabrikant.
>
> Man må da kunne få mindst et rigtigt svar i sådan en bilgruppe? :)

Det ku´ man så ikke. Jeg tænker i antal dæk, ikke i kroner :)

--
Per

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-09-09 21:11

On Wed, 30 Sep 2009 22:00:35 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

>Det ku´ man så ikke. Jeg tænker i antal dæk, ikke i kroner :)

>--

Er den her hjemmeside så fuld af løgn?:

http://www.etyres.co.uk/goodyear

By volume betyder på mit bedste skoleengelsk flest antal dæk.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 01-10-09 04:58

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Er den her hjemmeside så fuld af løgn?:

Sikkert ikke, men siden er gammel,,,

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-10-09 06:02

> Er den her hjemmeside så fuld af løgn?:
>
> http://www.etyres.co.uk/goodyear
>
> By volume betyder på mit bedste skoleengelsk flest antal dæk.

Lego laver 320.000.000 dæk om året.

Du kan godt huske hvad Lego er, ikke Folmer? :)

--
Per

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 01-10-09 12:37

On Thu, 1 Oct 2009 07:01:48 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Lego laver 320.000.000 dæk om året.
>
>Du kan godt huske hvad Lego er, ikke Folmer? :)

>--

Jo, det står stadig svagt i min erindring. :0)

Så kunne du måske fortælle mig, hvem der fremstiller flest biler i
Sverige?

Hint: Det er biler der har været særdeles meget omtalt her i gruppen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-09 13:21

folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
> Sverige?
>
> Hint: Det er biler der har været særdeles meget omtalt her i gruppen.

Ahlgren

--
vh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-10-09 15:10

> Så kunne du måske fortælle mig, hvem der fremstiller flest biler i
> Sverige?
>
> Hint: Det er biler der har været særdeles meget omtalt her i gruppen.

Lastbilchauffører - nemlig alle dem de får smadret ;)

--
Per

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 15-12-09 15:45

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad hedder verdens største dækfabrikant.

Lego -> med 360 millioner dæk om året:
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gadgets/article1270329.ece

På engelsk:
www.dailymail.co.uk/home/moslive/article-1234465/When-Lego-lost-head--toy-story-got-happy-ending.html?ITO=1490#