/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Afgift bil?
Fra : Henning Lund


Dato : 30-09-09 11:44

Sådan en Golfvogn som denne
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=121880197
hvad kan man forvente den vil komme til at koste på danske
plader? Jeg aner intet om importbiler, men det er der sikkert en
her der gør.
--
Mvh
Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk


 
 
Torben Scheel (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 30-09-09 12:10

Henning Lund wrote:
> Sådan en Golfvogn som denne
> http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=121880197
> hvad kan man forvente den vil komme til at koste på danske plader? Jeg
> aner intet om importbiler, men det er der sikkert en her der gør.

Ca. 30.000 + transport + reparation + toldsyn + syn + 66% af værdien af
en tilsvarende køretøj i danmark + nummerplade + forsikring + grøn
ejerafgift.

http://bilimport.tkrath.dk/

--
vh
Torben

Henning Lund (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 30-09-09 12:16

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev:
> Ca. 30.000 + transport + reparation + toldsyn + syn + 66% af
> værdien af en tilsvarende køretøj i danmark + nummerplade +
> forsikring + grøn ejerafgift.
>
> http://bilimport.tkrath.dk/

Ok, tak for det, lader svaret gå videre til Golferen.


--
Mvh
Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk


Armand (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-09-09 12:51

Henning Lund skrev:
> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev:
>> Ca. 30.000 + transport + reparation + toldsyn + syn + 66% af
>> værdien af en tilsvarende køretøj i danmark + nummerplade +
>> forsikring + grøn ejerafgift.
>>
>> http://bilimport.tkrath.dk/
>
> Ok, tak for det, lader svaret gå videre til Golferen.
>
>
Man kan vende det om og sige at en hvilkensomhelst tysk æske ikke må
koste mere end 1/3 af hvad en lignende koster herhjemme!
Sådan en 9-10 år gammel dieselGolf efterlader tilsyneladende ikke mere
end 40-45000 kr til indkøb, så i realiteten er der ikke en krone at
reparere den omtalte motorskade for, hvis man skal ende op med en
billigere bil end man kunne købe privat herhjemme :-|
Måske at netop VW er rimeligt højt prissat på det tyske hjemmemarked og
at det er franske og italienske biler man virkelig kan få billigt :-/

Jeg synes forøvrigt ikke at kunne læse hvilken motorskade at det drejer
sig om!?
Tidligere har jeg faldet over biler der er over ti år gamle og med
absolut overskuelige karosseriskader, kan findes til spotpris i .de.
Måske at dét var en indfaldsvinkel at lede videre på?

--
Armand.

Armand (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-09-09 12:55

Armand skrev:
> Henning Lund skrev:
>> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev:
>>> Ca. 30.000 + transport + reparation + toldsyn + syn + 66% af
>>> værdien af en tilsvarende køretøj i danmark + nummerplade +
>>> forsikring + grøn ejerafgift.
>>>
>>> http://bilimport.tkrath.dk/
>>
>> Ok, tak for det, lader svaret gå videre til Golferen.
>>
>>
> Man kan vende det om og sige at en hvilkensomhelst tysk æske ikke må
> koste mere end 1/3 af hvad en lignende koster herhjemme!
>
- - - Endvidere er privatimport vist lidt halsløs for tiden:
Brugtpriserne er dels faldet pænt herhjemme, hvorved at der skulle være
godt udvalg i alle prisklasser.
Samtidig ser det ud til at SKAT'efar ikke helt har opfattet ovenstående,
hvorved at satserne så langtfra kan holde 66% af den faktiske værdi men
derimod bliver dyrere!

--
Armand.

Frank Leegaard (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 30-09-09 16:43

Armand wrote:
> Armand skrev:
>> Henning Lund skrev:
>>> Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev:
>>>> Ca. 30.000 + transport + reparation + toldsyn + syn + 66% af
>>>> værdien af en tilsvarende køretøj i danmark + nummerplade +
>>>> forsikring + grøn ejerafgift.
>>>>
>>>> http://bilimport.tkrath.dk/
>>>
>>> Ok, tak for det, lader svaret gå videre til Golferen.
>>>
>>>
>> Man kan vende det om og sige at en hvilkensomhelst tysk æske ikke må
>> koste mere end 1/3 af hvad en lignende koster herhjemme!
>>
> - - - Endvidere er privatimport vist lidt halsløs for tiden:
> Brugtpriserne er dels faldet pænt herhjemme, hvorved at der skulle
> være godt udvalg i alle prisklasser.
> Samtidig ser det ud til at SKAT'efar ikke helt har opfattet
> ovenstående, hvorved at satserne så langtfra kan holde 66% af den
> faktiske værdi men derimod bliver dyrere!

Jeg tror du har ret. Tror der er mere ide i at EXPORTERE,



--
/Frank




Henning Lund (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 30-09-09 18:48

Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> skrev:

> Jeg tror du har ret. Tror der er mere ide i at EXPORTERE,

Er det noget der er penge i og hvordan foregår det? Jeg skal
måske have ryddet op omkring husene, der er da et par stykker der
kan ryge hvis der er penge i skidtet.


--
Mvh
Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk


Armand (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-09-09 18:58

Henning Lund skrev:
> Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> skrev:
>
>> Jeg tror du har ret. Tror der er mere ide i at EXPORTERE,
>
> Er det noget der er penge i og hvordan foregår det? Jeg skal måske have
> ryddet op omkring husene, der er da et par stykker der kan ryge hvis der
> er penge i skidtet.
>
>
Først og fremmest skal man igennem et export-syn, således at det kun er
velfungerende køretøjer der kan synes - Ellers begyndte alle og enhver
blot at sende sit skrot og totalskader til udlandet og score 60% af
køretøjets gade-værdi :-|

Dernæst har man en rimelig begrænset periode til at gennemføre salg og
export i.

Endelig fradrages svjh 15% for at undgå spekulation i at eksportere
samme vogn dyrt og gen-importere den billigt i en fortsat karussel-handel.

--
Armand.

Mogens (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-09-09 19:18

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac39bf4$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Først og fremmest skal man igennem et export-syn, således at det kun er
> velfungerende køretøjer der kan synes - Ellers begyndte alle og enhver
> blot at sende sit skrot og totalskader til udlandet og score 60% af
> køretøjets gade-værdi :-|
> Dernæst har man en rimelig begrænset periode til at gennemføre salg og
> export i.
> Endelig fradrages svjh 15% for at undgå spekulation i at eksportere samme
> vogn dyrt og gen-importere den billigt i en fortsat karussel-handel.

Man starter med at udfylde et dokument, som man finder på skat.dk. Vi er
nemlig ved at gøre tricket med 2 danske biler


Henning Lund (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 30-09-09 20:25

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev:

> Først og fremmest skal man igennem et export-syn,
Hva faen er det og hvordan foregår det?

>således at
> det kun er velfungerende køretøjer der kan synes - Ellers
> begyndte alle og enhver blot at sende sit skrot og totalskader
> til udlandet og score 60% af køretøjets gade-værdi :-|

De par stykker vi har, er synet og kører perfekt, men squ ikke
til at slippe af med.



--
Mvh
Henning Lund
http://www.tjae.dk/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk


Leo_Jensen (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 30-09-09 10:46

On 30 Sep., 17:43, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:
> Armand wrote:
> > Armand skrev:
> >> Henning Lund skrev:
> >>> Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> skrev:
> >>>> Ca. 30.000 + transport + reparation + toldsyn + syn + 66% af
> >>>> værdien af en tilsvarende køretøj i danmark + nummerplade +
> >>>> forsikring + grøn ejerafgift.
>
> >>>>http://bilimport.tkrath.dk/
>
> >>> Ok, tak for det, lader svaret gå videre til Golferen.
>
> >> Man kan vende det om og sige at en hvilkensomhelst tysk æske ikke må
> >> koste mere end 1/3 af hvad en lignende koster herhjemme!
>
> > - - - Endvidere er privatimport vist lidt halsløs for tiden:
> > Brugtpriserne er dels faldet pænt herhjemme, hvorved at der skulle
> > være godt udvalg i alle prisklasser.
> > Samtidig ser det ud til at SKAT'efar ikke helt har opfattet
> > ovenstående, hvorved at satserne så langtfra kan holde 66% af den
> > faktiske værdi men derimod bliver dyrere!
>
> Jeg tror du har ret. Tror der er mere ide i at EXPORTERE,
>
> --
> /Frank- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det er da blandt de tanker man gør sig med en halvgammel Jaguar i
indkørslen. Nogen der kan reglerne for eksport ?
Er det ligesom import minus et fast beløb og/eller et procentfradrag ?

Leo

Mogens (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 30-09-09 19:22

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:25fbc922-8b8e-4bcf-a568-c3a4fd86cbe9@d10g2000yqh.googlegroups.com...

>> > - - - Endvidere er privatimport vist lidt halsløs for tiden:
>> > Brugtpriserne er dels faldet pænt herhjemme

>> Jeg tror du har ret. Tror der er mere ide i at EXPORTERE,

> Det er da blandt de tanker man gør sig med en halvgammel Jaguar i
> indkørslen.

Nu er det med prisfaldet faktisk ikke rigtigt, viste en artikel i "Avisen"
forleden. Bilerne er i den senere tid steget væsentligt, mens de store
benzinslugere er blevet usælgelige


Leo_Jensen (30-09-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 30-09-09 12:37

On 30 Sep., 20:21, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> "Leo_Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsennews:25fbc922-8b8e-4bcf-a568-c3a4fd86cbe9@d10g2000yqh.googlegroups.com...
>
> >> > - - - Endvidere er privatimport vist lidt halsløs for tiden:
> >> > Brugtpriserne er dels faldet pænt herhjemme
> >> Jeg tror du har ret. Tror der er mere ide i at EXPORTERE,
> > Det er da blandt de tanker man gør sig med en halvgammel Jaguar i
> > indkørslen.
>
> Nu er det med prisfaldet faktisk ikke rigtigt, viste en artikel i "Avisen"
> forleden. Bilerne er i den senere tid steget væsentligt, mens de store
> benzinslugere er blevet usælgelige

Min Jaguar må vist betegnes som en benzinsluger...
Værdien går nok ikke i nul som en mere gennemsnitlig storforbrugende
model, men det er fordi en evt. køber vil regne den for hobby og ikke
transportmiddel.

Leo

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste