VW Golf IV bremser rusker??
Fra : ulrich

Dato : 29-09-09 10:16

Spørgsmål/råd vedr. ruskende bremser på VW Golf IV forhjul.

På samtlige Golf IV jeg har med at gøre forkommer problemet - i større
eller mindre grad.

Der er justeret sporing (toe-in), afdrejet/udskiftet bremseskiver,
prøvet forskellige dæk og checket ophæng m. m.

Se ikke ud til at være aldersbetinget, da den nyeste kun har kørt 90.000
km. - den ældste små 400.000 km.

Jeg synes ikke at mindes, at problemet i den grad forekom på Golf II og
III.

Har nogen herinde lignende erfaring? - og måske råd for løsning, vil jeg
blive glad for at høre.

Hilsen,
Palle

Fra : Tom

Dato : 29-09-09 19:03

ulrich skrev:
> [...]
> III.
>
> Har nogen herinde lignende erfaring? - og måske råd for løsning, vil jeg

Godt nok Ford, men min mondeo har ALTID haft samme problem med skæve
skiver. De sidste 2 gange endda efter bare 100 Km kørsel med nye skiver.
Så sammenlagt har jeg ikke kørt mere end 3-400 Km i en mondeo uden skæve
skiver.

Personligt tror jeg på det er et konstruktionsproblem hvor bilen ikke
leder nok luft hen til skiverne.

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-09-09 20:09

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> III.
>
> Har nogen herinde lignende erfaring? - og måske råd for løsning, vil

Min har kørt 310.000 km - og har ingen problemer haft med bremserne.

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.-

Fra : ulrich

Dato : 29-09-09 20:17

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> "ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i meddelelsen

> Min har kørt 310.000 km - og har ingen problemer haft med bremserne.

Det var pokkers, - så må jeg arbejde videre. - Hmm, Den nyeste af omtalte
VW Golf er min datters.
Hun fortæller godt nok, at hvis hun holder hastigheden under 8o km.t., er
der så godt som ingen gener.

Palle

Fra : jørgen

Dato : 29-09-09 21:52

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

Der fåes et sæt særlige skriver til golf IV hos både VW og FTZ som på de
biler jeg har haft med at gøre har fjernet problemet
prøv FTZ de reklamerer med "skriver til problem biler "

Fra : Frank Leegaard

Dato : 29-09-09 22:20

Per Henneberg Kristensen wrote:
> "ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i meddelelsen

> Min har kørt 310.000 km - og har ingen problemer haft med bremserne.

Modellen med ARL motor har så også særlig luftindtag og 316 mm skiver svjh?

De andre er givetvis modeller med 280/288 mm skiver?

Hvad type motor er der i problemmodellerne?
--
/Frank

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-09-09 07:32

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Modellen med ARL motor har så også særlig luftindtag og 316 mm skiver
> svjh?

Min er så godt nok ARL.

--
Per

Fra : ulrich

Dato : 30-09-09 08:16

> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Min er så godt nok ARL.

Den af de tre nævnte biler der er værst er en 2002 TDI - 101 hk. Jeg
kender ikke motorkoden,
men kan finde den ud fra reg.nummer.
Jeg bemærkede VW Audi logo'et på skiverne, - de er så originale. Men
belægning på klodserne
kan jo være af discount kvalitet. Det skal jeg se på. . . . - Palle

Fra : Frank Leegaard

Dato : 30-09-09 16:37

ulrich wrote:
> [...]
> belægning på klodserne
> kan jo være af discount kvalitet. Det skal jeg se på. . . .

Givetvis en ATD motor.

Skiver på sådan een er 280 mm.

--
/Frank