Cykelholder jfr. Færdselsloven § 82
Fra : Kim

Dato : 24-09-09 12:27

har siddet og læst ( og søgt ) på denne færdselslov § 82

har fået at vide at når man har monteret en cykelholder bag på bilen,
så må nummerpladen ikke være delvist dækket.

Og man må ikke sætte en uoriginal nummerplade på, den skal bestilles
som d. 3-ide nummerplade til 110,-kr

Jeg kan ikke finde noget om dette i § 82, kan I ?

Og hva så med baglygterne, må de heller ikke være
delvist dækket ?

Og hvor står det i Færdselsloven at bilen skal monteres med Lygtebom,
når man sætter sin cykelholder og en cykel bag på bilen ?

Mvh Kim

Fra : claus.b.p.

Dato : 24-09-09 21:15

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og hvor står det i Færdselsloven at bilen skal monteres med Lygtebom,
> når man sætter sin cykelholder og en cykel bag på bilen ?

Færdselsloven:
§ 82. Personer eller gods må ikke være anbragt på en sådan måde, at føreren
ikke har frit udsyn og tilstrækkelig mulighed for at manøvrere køretøjet.
Gods skal anbringes således, at den tegngivning, der nævnes i § 32, stk. 2
og 3, eller påbudt lygte eller nummerplade ikke skjules.

Deraf følger at du skal flytte eller duplikere nummerplade og påbudte
lygter!

/Claus

Fra : Volger Garfield

Dato : 25-09-09 14:49

On Thu, 24 Sep 2009 22:15:12 +0200, "claus.b.p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>og 3, eller påbudt lygte eller nummerplade ikke skjules.
>
>Deraf følger at du skal flytte eller duplikere nummerplade og påbudte

"Definér skjules" - Hvis du forstår hvad jeg mener?

Volger

Fra : Henning

Dato : 25-09-09 17:02

>"Definér skjules" - Hvis du forstår hvad jeg mener?

Så man ikke tydeligt kan se det.
Jeg har prøvet at køre bag en bil med to cykler, som hver havde en
barnestol monteret. Disse stole skjulte bilens baglygter totalt, kun
når han trådte på bremsen kunne man se der var en bil i mørket!