Erfaringer med biltog?
Fra : Frederik S

Dato : 24-09-09 04:19

Hej,

Søndag tager jeg med kone og to små børn afsted til Hamborg for at
tage biltoget til Verona uden
at noget som helst andet end det, jeg har kunne finde på nettet. Måske
I kan hjælpe?

Jeg har bestilt på Deutsche Bahn tyske side, da jeg ikke vidste, der
var et dansk salgskontor.

På min billet står der:
"A1 PKW von 2,66 m bis 5,30 m Länge 1.96 m hoch Dachaufbauten:
Dachbox"

Bare for at være 100% sikker, det betyder, at bare min bil er under
1.96m inkl. tagboks, så er alt godt - ikke?

Desuden - hvad med mad? Skal man tage med selv, eller er det man køber
til at spise?
Vi skal benytte sovevogn - er der noget, man bør vide?

Håber I kan hjælpe,

Frederik

Fra : Z

Dato : 24-09-09 13:10

> Jeg har bestilt på Deutsche Bahn tyske side, da jeg ikke vidste, der
> var et dansk salgskontor.

Mon ikke det danske salgskontor stadigt kan hjælpe dig?
http://www.bahn.de/db_danmark/view/index.shtml

Fra : Frederik S

Dato : 24-09-09 07:03

> Mon ikke det danske salgskontor stadigt kan hjælpe dig?http://www.bahn.de/db_danmark/view/index.shtml

Desværre nej. Har talt med dem...

Fra : Tom

Dato : 24-09-09 18:22

Frederik S skrev:
> [...]
> var et dansk salgskontor.
>
> På min billet står der:
> "A1 PKW von 2,66 m bis 5,30 m Länge 1.96 m hoch Dachaufbauten:

"Alle personbiler med længde fra 2,66 m til 5,30 m. 1.96m højde,
tagopbygning: Skiboks"

Så Ja, bare din bil er under 1.96 m i højden inkl. skiboks, er alt ok.

--
Tom

Fra : Anders Houmark

Dato : 24-09-09 20:22

"Frederik S" <frederiksunne@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

_______________________________

SVAR:

De er ret prof dernede, jeg har lige været afsted.

Jeg ville selv medbringe en del vandflasker, vandet er ret dyrt ombord.
Mener det var 3 euro for 1 liter.

Morgenmaden er til grin. Børnene bliver sikkert mætte, men det bliver de
voksne nok ikke. En kedelig lille bolle, fedtreduceret diætmargarine(!),
smøreost, marmelade, et eller andet kød smørepålægnoget? og så en lille
bitte croisant
Og nårja, 100ml juice i et bæger.... 100ml! en mundfuld så var der ikke mere
at drikke. Kaffe og te drikker jeg ikk, men man kunne få en kop af det.

Tag noget ordentlig mad med, og mere at drikke.. Det var egentlig det
værste ved det hele, den elendige og mangelfulde morgenmad. Hvis det bare
var fordi det var kedeligt og tørt kunne jeg nok overleve, men der var for
lidt. Og man fik alt for lidt at drikke, så da vi stod ud i 30+ grader fra
toget, og skulle slæbe vores bagage den lange vej ned til motorcyklerne blev
man lidt svimmel.. Vi købte drikkelse med det samme vi kunne :)
I har kortere til jeres bil når I skal med bagagen ned, pga. I skal til
Verona. Verona skal læsses af sidst, så jeres bil kommer til at være tættere
på passager-vognene. Vi stod af i Bozen, og vores maskiner holdt på de aller
bagerste vogne i autotog-rækken

Sengene er udmærkede, sengetøj osv. er fint rent og wc'erne var i starten
også ok. Aftensmaden man kan købe ombord er rimelig, portionerne virker bare
ret små.

Et godt tip til kørsel i Italien er, at bremseafstanden altid er 1½ meter,
uanset om du kører 4, 40 eller 140 km/t!
Holder du mere end 1½ meters afstand, er der altid een der er klar til at
tage din plads :)

God tur!
Tag en pizza med hjem til mig, de er kanon gode dernede hehe

Mvh Anders :)

Fra : Carsten

Dato : 24-09-09 20:34

"Frederik S" <frederiksunne@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Vi skal benytte sovevogn - er der noget, man bør vide?

husk (de gule) ørepropper til alle fire. Så slipper i for at høre på togets
katjung, katjungg, katjungggg

Carsten

Fra : Frederik S

Dato : 24-09-09 14:00

Hej igen,

Tak for svar - dem kan jeg klart bruge :)

Frederik

Fra : Armand

Dato : 03-10-09 20:03

Frederik S skrev:
> Hej igen,
>
> Tak for svar - dem kan jeg klart bruge :)

Velkommen (snart) hjem.

Det kunne være sjovt at høre DIN opfattelse af turen også!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 24-09-09 23:33

Frederik S skrev:
> [...]
>
> Bare for at være 100% sikker, det betyder, at bare min bil er under
> 1.96m inkl. tagboks, så er alt godt - ikke?

Ja, sådan læser jég det ihvertfald!
Egentlig kan jeg ikke se hvad brug man har for at vide om der er tagbox
på eller ej, da de basalt er et spørgsmål om man kører på "taget" eller
ej :-/

> Desuden - hvad med mad? Skal man tage med selv, eller er det man køber
> til at spise?

Det kan godt spises, men jeg har ikke oplevet det som den store
kulinariske oplevelse, og helt billigt er det heller ikke.
I kupeen kan der godt være liidt indeklemt til den store picnick-kurv,
så i må selv beslutte om hjemmesmurte sandwich er sagen i forhold til
rejsens distance!

> Vi skal benytte sovevogn - er der noget, man bør vide?

Næh!
Schlafwagen er ren luksus i forhold til liegewagen, der er en gammeldags
kupe hvor op til seks køjer kan slåes ud.
Med jeres to medbragte unger kan det være praktisk med det afgrænsede
privat-område som famile-kupéen giver!

Jeg har været med autozug to gange: én gang fra München hvor jeg havde
en to-personers kupe i schlafwagen for mig selv og senest fra Trieste i
Bededagsferien, hvor det foregik i liegewagen.
På seneste tur var vi to kammerater der rejste sammen og vi kom i kupe
med en tørvetriller af en tysker hvis part i samtalen undervejs var kun
at svare med højest tre ord - Behøver jeg at forklare at turen var meget
lang?!
I tillæg tog aftenmørket det der skulle være turens højdepunkt, alperne
fra jernbane-siden, fra mig

Autozug-løsningen kan synes praktisk når man er afsted med et par
rollinger, men regn ikke med at turen bliver hverken kortere eller mere
interessant for dém, ligesom at den umiddelbare plads omkring jer ikke
bliver meget større end i bilen!
Aprospos: En kammerat havde en positiv erfaring da han for første gang
skulle på bilferie med sin nye sammenførte familie á tre unger i 10-års
alderen: Den kort forinden indkøbte GPS'er sparede forældrene for alle
"er vi der ikke snart"-spørgsmålene og bevægelsen henover Europa-kortet
viste sig overraskende interessant for alle på bagsædet!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 03-10-09 20:03