Golf 6
Fra : F. Jørgensen

Dato : 23-09-09 20:25

Jeg har kastet mine øjne på en nyere Golf 6 2.0 Diesel
(comfortline) og vil nu gerne høre jer om hvorfor/hvorfor ikke
jeg skal købe slæden!?

Glem økonomien - teknik, køreegenskaber, følelsen osv. tæller
her!

--

F. Jørgensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-09-09 20:32

Hej!

F. Jørgensen wrote:
> Jeg har kastet mine øjne på en nyere Golf 6 2.0 Diesel (comfortline) og
> vil nu gerne høre jer om hvorfor/hvorfor ikke jeg skal købe slæden!?

Wait for it! Cue...: Klaus!

> Glem økonomien - teknik, køreegenskaber, følelsen osv. tæller her!

En bilkøber efter min smag :) Købte ikke just min nuværende bil for det
økonomiske aspekt, heh :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : F. Jørgensen

Dato : 23-09-09 20:51

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen

> En bilkøber efter min smag :) Købte ikke just min nuværende bil
> for det økonomiske aspekt, heh :)

Dette er en gyser:
Jeg købte en Citroen C5 1.6 Hdi MkII - første reg. oktober 2004
pris 330.000 i runde tal.
Jeg skal være mere end lykkelig hvis jeg kan drive 90.000 ud af
den i byttehandel og ikke mere end 100.000 privat hvis jeg satser
på at "den sidste ikke født!"

Tanken om at skulle forholde sig til den slags nedskrivninger på
biler (og elektronik for den sags skyld) får ikke lov til at
ødelægge min nattesøvn! (Her vil nogen sikkert indskyde at "den
sidste ikke er født" - det kors må jeg bære)

--

F. Jørgensen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-09-09 21:40

Hej!

F. Jørgensen wrote:
> [...]
> Jeg skal være mere end lykkelig hvis jeg kan drive 90.000 ud af den i
> byttehandel og ikke mere end 100.000 privat hvis jeg satser på at "den

Tja, sådan er det jo. Jeg har den regel, at en bil ca. halverer sin
værdi på 3 år fra ny. Men surt er det jo - det er mange penge ud af
vinduet for lugten af ny bil :(

> [...]
> (og elektronik for den sags skyld) får ikke lov til at ødelægge min
> nattesøvn! (Her vil nogen sikkert indskyde at "den sidste ikke er født"

Enig. Min har heldigvis afskrevet det værste. Den kostede så også ca.
800k fra ny

Har iøvrigt fået en fidus af en kammerat. Så nu investerer jeg kun i
hurtige computere og fladskærmstv

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-09 21:08

"F. Jørgensen" skriver:

> [...]
> jeg skal købe slæden!?
>
> Glem økonomien - teknik, køreegenskaber, følelsen osv. tæller

Teknikken: Glemte du ikke at skrive DSG gear på ønskesedlen?

Læs evt hvad der kommer hjem til mig om en uges tid:
http://moppe.dk/golf6.html

Klaus

Fra : F. Jørgensen

Dato : 23-09-09 21:27

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
meddelelsen news:4ABA800F.D0D217E7@du.kan.finde.den...
> "F. Jørgensen" skriver:
> Teknikken: Glemte du ikke at skrive DSG gear på ønskesedlen?

Er der ikke noget om at VW og Audi har store problemer med deres
DSG?
Jeg mindes noget om at bilerne hjemkaldes i stor stil i United
Bluff! (?)
Jeg ville hellere ofre noget Xenonlys, federe fælge og et godt
Navi til slæden!

> Læs evt hvad der kommer hjem til mig om en uges tid:
> http://moppe.dk/golf6.html

Der er dømt drengerøv Ser rigtig lækker ud!

Hvorfor valgte du en Golf 6 overhovedet??

--

F. Jørgensen

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-09 21:35

"F. Jørgensen" <zillyink@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor valgte du en Golf 6 overhovedet??

Klaus bærer "farvede" briller.. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-09 21:39

"Henrik B." skriver:

> Klaus bærer "farvede" briller.. )

LOL, kan du vaske din mund i SÅBe

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-09 21:42

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-09 21:37

"F. Jørgensen" skriver:

> Er der ikke noget om at VW og Audi har store problemer med deres
> DSG?

Pas, har "kun" tilbagelagt 120.000 km med det i min Touran nu. Har ikke
mærket til problemer.

> Jeg mindes noget om at bilerne hjemkaldes i stor stil i United
> Bluff! (?)

Jeps, men åbenbart ikke andetsteds?

> Jeg ville hellere ofre noget Xenonlys, federe fælge og et godt
> Navi til slæden!

Det ville jeg ikke
Har man først kørt med automatgear finder man ud af, hvor afslappende
det er........

> Der er dømt drengerøv Ser rigtig lækker ud!

Tjah....

> Hvorfor valgte du en Golf 6 overhovedet??

1. Som naturlig udvikling i min "bilpark" (Tidligere biler = Golf 1,2,3
og 5)

2. Læs hvad du kan af tests. Den er for lækker at køre.

3. Er vant til VW' sindretning af førerplads, den passer mig meget godt

4. Ville have automatgear (læs: DSG), er allerede blevet afhængig af det
qua firmabilen.

5. Vedligeholdelsesfrit automatgear (igen DSG) bliver til 7 trins
kassen, som igen ender ud med 1,4TSI motoren, som så endte med 160 HK
frem for 122HK. 160'eren er altså lige den tand "lækrere" at køre med...

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-09 21:41

> Jeps, men åbenbart ikke andetsteds?

Næææh, VW vægrer sig - det koster basseører. Desværre for dem, har man i USA
en bedre forbrugerbeskyttelseslov, som påbyder producenterne at
offentliggøre disse ting, og hvis man ikke vil risikere at salget dør...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-09 22:02

"Henrik B." skriver:

> Næææh, VW vægrer sig - det koster basseører. Desværre for dem, har man i USA
> en bedre forbrugerbeskyttelseslov, som påbyder producenterne at
> offentliggøre disse ting, og hvis man ikke vil risikere at salget dør...

http://wheels.blogs.nytimes.com/2009/08/21/vw-dsg-transmission-problem-leads-to-recall/

VW DSG Transmission Problem Leads to Recall
By Christopher Jensen

Volkswagen is recalling 13,500 of its 2009 and a few 2010 models because
of a problem with its fast-shifting DSG automatic transmission. The
vehicles covered are the Jetta, Jetta SportWagen, GTI, and Eos built
between September 2008 and August 2009.

“A small number of these may be affected by a faulty temperature sensor
in the DSG transmission,” Volkswagen said Thursday. “Failure of the
temperature sensor could result in illuminated warning lamps in the
dashboard, and in rare instances the transmission may shift into
neutral.”

In July the National Highway Traffic Safety Administration began a
defect investigation into the DSG on those models after consumers
complained to the agency about a loss of power while driving. That
investigation covered 2008 and 2009 models. Rae Tyson, a N.H.T.S.A.
spokesman, said the investigation would not be closed until the agency
is sure there is not a problem with the 2008 models, too. However,
Thomas Wegehaupt, a spokesman for VW, said the automaker has determined
the 2008 models do not have the problem.

http://www.autoblog.com/2009/08/21/volkswagen-recalls-13-500-dsg-equipped-2009-2010-models-over-sen/
Anybody who bought a Volkswagen in North America in the past year with a
DSG gearbox will want to keep an eye on their mailbox in the coming
weeks for a note from the home office in Herndon, Virginia. It seems
there is an issue with a temperature sensor in the dual clutch
transmission. Problematic sensors can give erroneous readings that cause
warning lamps in the cluster to turn on or send the transmission into
neutral.

The quick-shifting DSG is a popular option in the Jetta sedan,
Sportwagen, GTI and Eos convertible. A total of 13,500 cars built
between September 2008 and August 2009 are being brought in for
inspection and possible repair. You can check out the complete VW press
release after the jump.

[Source: Volkswagen]

PRESS RELEASE:

Volkswagen of America Announces Voluntary Recall

HERNDON, Va., Aug. 20 /PRNewswire/ -- Volkswagen of America, Inc.
announced today a voluntary recall involving 13,500 vehicles equipped
with its DSG transmission. Models affected by the recall include the
Jetta, Jetta SportWagen, GTI, and Eos built between September 2008 and
August 2009.

The recall applies to 2009 model year vehicles along with a very limited
number of 2010 model year vehicles. A small number of these may be
affected by a faulty temperature sensor in the DSG transmission. Failure
of the temperature sensor could result in illuminated warning lamps in
the dashboard, and in rare instances the transmission may shift into
neutral.

In the coming weeks, owners of the affected vehicles will be contacted
by Volkswagen of America to schedule an appointment at their local
dealer to have their vehicle inspected, and if necessary, have the
vehicle repaired.

Som jeg læser det, er min Touran for "gammel" til at have disse
problemer (årgang 2006) og Golfen der er på vej, er med 7 trins kassen,
der ikke er berørt af problematikken.

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 24-09-09 04:45

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Pas, har "kun" tilbagelagt 120.000 km med det i min Touran nu. Har ikke
> mærket til problemer.

Jeg kender en vognmand, som på een gang har købt 6 stk VW Touran med DSG. De
2 af dem har fået nye gearkasser relativt hutigt, og han kan generelt ikke
anbefale at købe bilen med DSG...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 24-09-09 06:38

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kender en vognmand, som på een gang har købt 6 stk VW Touran med DSG.
> De 2 af dem har fået nye gearkasser relativt hutigt, og han kan generelt
> ikke anbefale at købe bilen med DSG...

Min bror har også fået ny DSG gearkasse i hans Touran - dog betalt af VW :)

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-09 08:13

> [...]
> De 2 af dem har fået nye gearkasser relativt hutigt, og han kan generelt

Var der ikke også en historie fra USA vedr. 'uhensigtsmæssig holdbarhed'
mht. DSG.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-09 19:06

">>Eque<<" skriver:

> Var der ikke også en historie fra USA vedr. 'uhensigtsmæssig holdbarhed'
> mht. DSG.

Nej, defekte temperaturfølere.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-09 23:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Læs evt hvad der kommer hjem til mig om en uges tid:
> http://moppe.dk/golf6.html

Æhj vi er altså nogen der bruger en skærmopløsning på 1024 x 768 stadigvæk

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-09 23:24

F. Jørgensen wrote:
> [...]
> jeg skal købe slæden!?
>
> Glem økonomien - teknik, køreegenskaber, følelsen osv. tæller

Økonomien i den ser nu heller ikke helt tosset ud. Du kan nemt få 20.000 kr.
i rabat uden at spørge om det.
Men derudover er det en gedigen bil som føles meget solid, den giver en god
fornemmelse. Gearskiftet i de manuelle modeller er det bedste der findes, og
DSG er også virkelig fint. De nye CR motorer siger ikke en lyd, og inde i
kabinen er der dejlig støjsvagt. Kabinen har en rigtig lækker kvalitet, fra
instrumenbord til sæder og generel materialevalg. Comfortline er et godt
valg. Eneste lille anke ved bilen er, at undervognen ikke er helt godt
afstemt. Den har en tendens til at hoppe lidt over forakslen, jeg ved ikke
om det er pga. akselafstanden eller motorens placering over forakslen eller
bare fjedre/støddæmper indstilling. Det gælder alle modeller fra 1,4 122 HK
og 160 HK benzin og begge TDI'er samt alle udstyrsvarianter undtagen GTI som
jeg ikke har prøvet. Men selv Sportline med 16" fælge kører ikke bedre end
dens mindre brødre.
2,0 TDI trækker rigtig lækkert, mens 160 HK benzineren har et momenthul i
turboen lige præcis ved 1300-2000 o/m hvor man trækker ud af sving i 2.
gear. Der mangler bare kræfter. Ligeledes ved igangsætning rammer man det
døde hul. Der er 122 HK motoren faktisk langt mere harmonisk og stadig pænt
hurtig med en rigtig fint bundtræk. Sæderne er dog også en anelse små til
min størrelse (182 cm med bred ryg og hofter hehe).

Har du prøvet bilen? Ellers prøv den. Og sørg for at det er en indreg.
demobil der er klargjort, og ikke en bil fra lageren med plastik inde i og
hårdtpumpede dæk. Jeg tror ikke man finder en bil på samme niveau til
220.000 kr. eller hvad den nu kan forhandles ned til.

Jørgen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-09 05:01

"Jørgen F." skriver:

> Økonomien i den ser nu heller ikke helt tosset ud. Du kan nemt få 20.000 kr.
> i rabat uden at spørge om det.

Glem det!

> [...]
> hurtig med en rigtig fint bundtræk. Sæderne er dog også en anelse små til
> min størrelse (182 cm med bred ryg og hofter hehe).

Jeg oplever 160 HK som langt mere harmonisk og med et bedre bundtræk.
Momenthullet du taler om, har jeg slet ikke set. Sæderne paser fint til
mig (185 CM og i den kraftige ende).

> Har du prøvet bilen? Ellers prøv den. Og sørg for at det er en indreg.
> demobil der er klargjort, og ikke en bil fra lageren med plastik inde i og
> hårdtpumpede dæk.

Og klodser i affjedringen.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-09 05:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Glem det!

Jeg har det søreme på skrift fra SMC i Esbjerg. Bilens pris rundede 220.000
kr. men
han ville sælge den til 200.000 kr. uden at jeg endda spurgte om rabat. Men
det var en lagerbil, ikke bestilling som din.

> Jeg oplever 160 HK som langt mere harmonisk og med et bedre bundtræk.
> Momenthullet du taler om, har jeg slet ikke set. Sæderne paser fint
> til mig (185 CM og i den kraftige ende).

Det er endda en kendt sag, det med momenthullet på 160 HK'eren. Men
selvfølgelig taber den ikke helt pusten, men da jeg vidste det, synes jeg
det var tydeligt at mærke. Især fordi den trækker så meget ved højere
omdrejninger kommer det til at stå i skærende kontrast.

> Og klodser i affjedringen.

Ja. Det minder mig om Audi i Esbjerg (dengang det lå derovre, jeg ved ikke
om forhandleren stadig er der) fik mig sendt afsted på en prøvetur i en A3
Sportback til 325.000 kr. med masser af udstyr, men med klodser i fjedrene,
et dæktryk der var alt mellem 3,2 og 1,8 bar, papstykker omkring pedalerne
og plastik på lædersæderne. Forruden var smurt ind i noget fedt og der var
ingen sprinkler på. Der var heller ingen benzin på. Og det værste var, at vi
et par km væk steg ud af bilen for at besigtige den og slukkede motoren, så
var der sgu ikke nok strøm til at starte den igen! Heldigvis lå Ford
inærheden, og der kom en sælger ud og spurgte om han kunne hjælpe.
VW i Esbjerg skal dog have ros. Jeg fik en fin betjening og nogle gode
tilbud derovre. Jeg købte dog ikke noget lige der.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-09-09 05:53

"Jørgen F." skriver:

> [...]
> han ville sælge den til 200.000 kr. uden at jeg endda spurgte om rabat. Men
> det var en lagerbil, ikke bestilling som din.

Og ganske sikkert ikke en 1,4TSI med DSG

> [...]
> det var tydeligt at mærke. Især fordi den trækker så meget ved højere
> omdrejninger kommer det til at stå i skærende kontrast.

Prøvede du den med DSG?

> [...]
> VW i Esbjerg skal dog have ros. Jeg fik en fin betjening og nogle gode
> tilbud derovre. Jeg købte dog ikke noget lige der.

Uuuups...

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-09 06:41

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Og ganske sikkert ikke en 1,4TSI med DSG

Det var en 122 HK, men om den havde DSG eller ej kan jeg ikke huske mere.
Men da jeg aldrig ville købe en bil med manuelt gear, så går jeg faktisk ud
fra at det var med DSG, men hæng mig ikke op på det.

> Prøvede du den med DSG?

Jeg prøvede både 122 HK og 160 HK med DSG, og 2,0 TDI med manuelt gear.
Men som jeg sagde, så skal man muligvis direkte lede efter momenthullet før
man vil opdage det. Men når man først ved det, så vil man lægge mærke til at
den tøver med at accellerere ved bestemte omdrejninger. Modsat 122 HK som
trækker meget jævnt fra alle omdrejninger (om end ikke så kraftigt som 160
HK).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-09 16:15

"Jørgen F." skriver:

> [...]
> trækker meget jævnt fra alle omdrejninger (om end ikke så kraftigt som 160

122 oplevede jeg som at den gerne ville skifte 2 gear ned ved
accelerationer, hvorimod 160 kun napper 1 gear ned og så bare "trækker
fra".

Klaus