Undervognsbehandling i Sverige
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-09-09 20:25

Hej

Nogen der har en idé om prisniveauet i Sverige på Dinitrol-center? Skal
have sprøjtet min BMW E39 inden der kommer koldere tider. Det er jo en
stor slæde, så det er næppe helt billigt. Men sikkert mindre dyrt end
herhjemme.

Kan man iøvrigt lave en studehandel med dem? Jeg skifter alligevel
fordørene, så dem kan de godt springe over hvis det er.

(I så fald vil jeg trille den derover, og låne min elskede røde Escort
af min far i mellemtiden :))

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 23-09-09 23:22

> Kan man iøvrigt lave en studehandel med dem? Jeg skifter alligevel
> fordørene, så dem kan de godt springe over hvis det er.

Har ville lave sådan en aftale med min lokale rustbeskyttelsespusher.
Han tilbød i stedet at jeg kunne betale fuld pris, og så komme forbi og få
sprøjtet dørene når de var sat på, og det endte jeg med at gøre.
Alt andet lige er det vel en fordel at de nye døre også får en gang snask.

> (I så fald vil jeg trille den derover, og låne min elskede røde Escort af
> min far i mellemtiden :))

Du fisker med andre ord bare for en undskyldning for at låne den

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-09-09 18:49

Hej!

Ole Gaarde Kristensen wrote:
> [...]
> sprøjtet dørene når de var sat på, og det endte jeg med at gøre.
> Alt andet lige er det vel en fordel at de nye døre også får en gang snask.

Tja, dørene kan jeg godt behandle selv. De er jo alligevel skildt ad når
jeg skal sætte dem på. Men idéen er såmend god nok :)

> Du fisker med andre ord bare for en undskyldning for at låne den

Præcis :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 24-09-09 19:24

> Tja, dørene kan jeg godt behandle selv. De er jo alligevel skildt ad når
> jeg skal sætte dem på. Men idéen er såmend god nok :)

Det kan der være noget om. Bare du er opmærksom på det - men det undrer mig
ikke du er
Måske kunne man så i det mindste spørge når man afleverede bilen om der var
nogen "sprøjte-finter" til dørene.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Gunnar007

Dato : 24-09-09 20:05

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> have sprøjtet min BMW E39 inden der kommer koldere tider. Det er jo en
> stor slæde, så det er næppe helt billigt. Men sikkert mindre dyrt end

Jeg forespurgte på en mazda 66 stc. Den skulle de have 7100 SEK for.
Dobbeltbeh, de skulle have bilen i tre dag.
Så det kunne ikke svare sig med en tur til sverige, selvom kursen er relativ
godt for tiden.

> Kan man iøvrigt lave en studehandel med dem? Jeg skifter alligevel
> fordørene, så dem kan de godt springe over hvis det er.
Aner det ikke, da jeg syntes udgangsprisen var så høj, så spurgte jeg ikke
til mere.

Hilsen G

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-09-09 20:22

> [...]
> fordørene, så dem kan de godt springe over hvis det er.
>

> (I så fald vil jeg trille den derover, og låne min elskede røde Escort af

Så meget for dette: 'Gammel kærlighed ruster ikke.....'

Btw: Priserne her omkring ligger på noget der nærmer sig 4000 bananer.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-09-09 20:33

Hej!

Uffe Bærentsen wrote:

> Så meget for dette: 'Gammel kærlighed ruster ikke.....'

Dét udtryk er ikke skrevet af Iacocca ihvertfald, hehe :)

> Btw: Priserne her omkring ligger på noget der nærmer sig 4000 bananer.

Altså i dk? Ok, var nervøs for at det var dyrere. Gav ca. det samme for
min gamle Escort faktisk. Også eneste grund til, at den stadig er på vejene.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-09-09 12:08

Hej!

Hmm, Dinitrol har åbenbart både en 2. og en 3. lags behandling. Er det
værd at ofre den sidste behandling med ligeledes? Bilen har ikke fået før.

Det er 1400,- ekstra (~5000,- kontra ~6400,-).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Frank Leegaard

Dato : 25-09-09 16:25

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> før.
> Det er 1400,- ekstra (~5000,- kontra ~6400,-).

Tror jeg ville nøjedes med en 2 lags. Hellere giv den lidt oftere fremover.

1 lags gad jeg ikke.

--
/Frank

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 26-09-09 00:01

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> fordørene, så dem kan de godt springe over hvis det er.
>

> (I så fald vil jeg trille den derover, og låne min elskede røde Escort

Snak evt. med Jarl i Helsingborg. De er meget hjælpsomme, hurtige og
rimelige i forhold til din nærmeste BMW-mand herhjemme. De hjælper
garanteret med en henvisning.

Jarls Bilservice AB
Pilshultsvägen 16
25450 Helsingborg
www.jarlsbilservice.com
Jarls Bilservice AB

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-10-09 10:13

Hej!

Så har jeg fået aftalt en tid med et Dinitrol center i Helsingør. 3977,-
for en dobbeltbehandling lyder ok i mine ører. Fik presset 20% rabat ud
af dem uden større problemer :)

En trippel-behandling er iøvrigt kun fornuftigt på halvrustne biler, da
den ekstra behandling er en penetrerende tyndolie-behandling som suger
ind i rusten og hindrer vand i at trænge ind.

Så skal jeg bare have nyere sutter på, og have min ABS-boks retur fra
reparation, og jeg er klar til vinter :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : TDN

Dato : 03-10-09 15:04

> [...]
>

> Så skal jeg bare have nyere sutter på, og have min ABS-boks retur fra
> reparation, og jeg er klar til vinter :)

Er den ude over fabriksrustgarantien? BMW accepterer nemlig ikke supplerende
rustbeskyttelse inden for fabriksrustgarantien, så bortfalder den straks,
det er vist det eneste mærke der har det sådan.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-10-09 21:39

Hej!

TDN wrote:
> Er den ude over fabriksrustgarantien? BMW accepterer nemlig ikke
> supplerende rustbeskyttelse inden for fabriksrustgarantien, så
> bortfalder den straks, det er vist det eneste mærke der har det sådan.

Den er fra 09/1998 så det må man sige. BMW yder 6 år på E39'eren så vidt
jeg er orienteret.

Lyder iøvrigt underligt at de har det sådan. Nuvel, den skal ikke
igennem sin første danske vinter uden et lag beskyttelse :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader