/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Godt håndværk eller kunstværk?
Fra : Ukendt


Dato : 23-09-09 15:47

Jeg synes det er begge dele!
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333&page=1

/Bent

 
 
Hans Mouridsen (23-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Mouridsen


Dato : 23-09-09 16:56


"Bent Eriksen" <bbe[AT]tdcadsl[DOT]dk> skrev i en meddelelse
news:4aba34fb$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg synes det er begge dele!
> http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333&page=1

Imponerende værk, at smide en S85'er i sådan en gammel krret :)

Puha bare lyden bliver man aldrig træt af...

http://www.youtube.com/watch?v=OYvS2fufawU&feature=PlayList&p=F506C08EE888F7E4&playnext=1&playnext_from=PL&index=44

Mvh
Hans



Henrik B. (23-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 23-09-09 19:42

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
news:4aba4524$0$284$14726298@news.sunsite.dk...

> Imponerende værk, at smide en S85'er i sådan en gammel krret :)

Enig!

> Puha bare lyden bliver man aldrig træt af...

Tjah, bop bop....

> http://www.youtube.com/watch?v=OYvS2fufawU&feature=PlayList&p=F506C08EE888F7E4&playnext=1&playnext_from=PL&index=44

Viser tydeligt at bilen ikke er konstrueret til at håndtere de kræfter...

--
http://www.saabklub.dk/


N/A (28-09-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-09-09 15:18



Henrik B. (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-09 00:51

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
news:4abdf3e5$0$288$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Viser tydeligt at bilen ikke er konstrueret til at håndtere de
>> kræfter...
>
> Hvordan "viser det tydeligt" at bilen ikke er konstrueret til det?
>
> Manden trækker en koger... og?

Bilen sejler jo rundt over det hele....

--
http://www.saabklub.dk/


N/A (28-09-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-09-09 15:18



Frank Leegaard (23-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 23-09-09 19:03

Bent Eriksen wrote:
> Jeg synes det er begge dele!
> http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333&page=1
>

Jeg kan nu kun svinge mig op til godt håndværk.

Det piner mig dog midt i processen at se at de lader karossen
overfladekorrodere som de gør. Der burde have være primet på en eller anden
måde.



--
/Frank




"J.C.Kløve" (23-09-2009)
Kommentar
Fra : "J.C.Kløve"


Dato : 23-09-09 20:02

Bent Eriksen skrev:
> Jeg synes det er begge dele!
> http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4515333&page=1
>

Flot projekt, der er gået lidt timer med til det.

Det mest interessante er at se kommentarerne i tråden...


Misundelse er dævlme en ualmindelig svær ting at håndtere uha uha uha


--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/

Martin [6000] (26-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 26-09-09 11:59


> Viser tydeligt at bilen ikke er konstrueret til at håndtere de
> kræfter...

Hvordan "viser det tydeligt" at bilen ikke er konstrueret til det?

Manden trækker en koger... og?



Martin [6000] (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 28-09-09 13:24

> Bilen sejler jo rundt over det hele....

Mon ikke det er med vilje? Hvis ikke, er det så bilens skyld? Eller
førens skyld?

Lad nu være med at kloge dig ud fra et elendigt youtubeklip over en bil
du slet ikke har været tæt på, endsige selv kørt. Det er aaaaalt for nemt
Henrik ;)


Martin [6000] (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 28-09-09 13:25

> men på Saab er det vel en
> "feature"

Thø.. i så fald er det en generende feature. Det er ihvertfald noget
samtlige 9000'ere "lider" af når der kommer power under hjelmen.

Men med LSD er problemet slet ikke så udtalt.


Henrik B. (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-09 07:14

On 28 Sep., 14:24, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:
> > Bilen sejler jo rundt over det hele....
>
> Mon ikke det er med vilje? Hvis ikke, er det så bilens skyld? Eller
> førens skyld?
>
> Lad nu være med at kloge dig ud fra et elendigt youtubeklip over en bil
> du slet ikke har været tæt på, endsige selv kørt. Det er aaaaalt for nemt
> Henrik ;)

Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
være "over det hele".

--
http://www.saabklub.dk/

Armand (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-09-09 15:18

Henrik B. skrev:
> On 28 Sep., 14:24, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:
>>> Bilen sejler jo rundt over det hele....
>> Mon ikke det er med vilje? Hvis ikke, er det så bilens skyld? Eller
>> førens skyld?
>>
>> Lad nu være med at kloge dig ud fra et elendigt youtubeklip over en bil
>> du slet ikke har været tæt på, endsige selv kørt. Det er aaaaalt for nemt
>> Henrik ;)
>
> Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
> vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
> helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
> være "over det hele".
>
Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade som
tråden startede med et link til :-|

--
Armand.

Henrik B. (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-09 18:25

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0c57f$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
>> vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
>> helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
>> være "over det hele".
>>
> Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade som
> tråden startede med et link til :-|

Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på billederne!
Jeg taler om den på Youtube-klippet....

--
http://www.saabklub.dk/


Armand (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-09-09 18:58

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac0c57f$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
>>> vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
>>> helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
>>> være "over det hele".
>>>
>> Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade som
>> tråden startede med et link til :-|
>
> Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på
> billederne! Jeg taler om den på Youtube-klippet....
>
Og jég taler om at det nok ikke er uden grund at den på billederne har
fået dén ramme isvejst :-|

--
Armand.

Henrik B. (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-09 19:16

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0f91c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på
>> billederne! Jeg taler om den på Youtube-klippet....
>>
> Og jég taler om at det nok ikke er uden grund at den på billederne har
> fået dén ramme isvejst :-|

Hvilket blot bekræfter min kommentar af klippet. )
Vi har ikke set den på billederne køre, hvorfor jeg naturligvis ikke kan
kommentere på den.

--
http://www.saabklub.dk/


Armand (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-09-09 19:26

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac0f91c$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på
>>> billederne! Jeg taler om den på Youtube-klippet....
>>>
>> Og jég taler om at det nok ikke er uden grund at den på billederne har
>> fået dén ramme isvejst :-|
>
> Hvilket blot bekræfter min kommentar af klippet. )
>
Det er sådan set også din kommentar med agurken jeg forsøger at bekræfte
ved at påpege hvor meget rør der er lagt i dén på billederne :-|

--
Armand.

Henrik B. (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-09 19:56

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0ffb4$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Hvilket blot bekræfter min kommentar af klippet. )
>>
> Det er sådan set også din kommentar med agurken jeg forsøger at bekræfte
> ved at påpege hvor meget rør der er lagt i dén på billederne :-|

Jeg har slet ikke kommenteret den Bimmer på billederne (de faste!).

--
http://www.saabklub.dk/


Armand (29-09-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-09-09 00:09

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
> news:4ac0ffb4$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> Hvilket blot bekræfter min kommentar af klippet. )
>>>
>> Det er sådan set også din kommentar med agurken jeg forsøger at
>> bekræfte ved at påpege hvor meget rør der er lagt i dén på billederne :-|
>
> Jeg har slet ikke kommenteret den Bimmer på billederne (de faste!).
>
Det skal åbenbart skæres ud:
DU:
"Sådan en gammel karosse er lige så vridningsstabil som en overgemt agurk."
JEG: "Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade
som tråden startede med et link til" [Nej - Det er tydeligvis en
forstærkning af karossen]

Jeg bekræfter din udtalelse og de tåger løs, som jeg havde angrebet dig!

--
Armand.

Henrik B. (29-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 29-09-09 16:52

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac1420d$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Jeg har slet ikke kommenteret den Bimmer på billederne (de faste!).
>>
> Det skal åbenbart skæres ud:
> DU:
> "Sådan en gammel karosse er lige så vridningsstabil som en overgemt
> agurk."
> JEG: "Det er nok heller ikke en styrtbøjle der er svejst i den upgrade som
> tråden startede med et link til" [Nej - Det er tydeligvis en forstærkning
> af karossen]
>
> Jeg bekræfter din udtalelse og de tåger løs, som jeg havde angrebet dig!

Jeg prøver igen:

Man kan se på den sorte Bimmer - på filmklippet, at dén karosse IKKE er
bygget til at tøjle de mange kræfter fra M-motoren.
Og ja, ingen tvivl om at der kompenseres så rigeligt i den sølvfarvede. Men
det er slet ikke dén jeg kommenterer...

--
http://www.saabklub.dk/


John Sahl (28-09-2009)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 28-09-09 17:20

Henrik B. wrote:
> Nej! For jeg mener det sgu seriøst! Sådan en gammel karosse er lige så
> vridningsstabil som en overgemt agurk. Derfor vil hele karossen flexe
> helt vildt, og derfor ikke smide kræfterne i asfalten og styringen vil
> være "over det hele".

Du kan jo se hvordan en mindre grundig ombygning i samme stil klarer sig
imod originalen:
http://www.youtube.com/watch?v=OU9xOxMZdLQ&feature=channel_page

Men som en anden siger: Bilen er jo stivet tydeligt af i processen, så
vridningsstabiliteten er der i al fald ikke noget galt med.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't
matter if you win, you're still a retard.



Henrik B. (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-09 18:26

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0e35d$0$285$14726298@news.sunsite.dk...

> Men som en anden siger: Bilen er jo stivet tydeligt af i processen, så
> vridningsstabiliteten er der i al fald ikke noget galt med.

Haaalllååååå, nu har vi ikke set video af den V10'er der er på billederne!
Jeg taler om den på Youtube-klippet.... )

--
http://www.saabklub.dk/


Martin [6000] (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 28-09-09 14:48


> Nej! For jeg mener det sgu seriøst!

I know... det er derfor jeg skriver.

> Sådan en gammel karosse er lige så
> vridningsstabil som en overgemt agurk.

Måske jeg har set forkert, men det ser da ud til den er stivet godt af
under opbygningen.

N/A (28-09-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 28-09-09 15:18



Peter Dalgaard (28-09-2009)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 28-09-09 18:30

On Mon, 28 Sep 2009 12:25:11 +0000, Martin [6000] wrote:

>> men på Saab er det vel en
>> "feature"
>
> Thø.. i så fald er det en generende feature. Det er ihvertfald noget
> samtlige 9000'ere "lider" af når der kommer power under hjelmen.
>
> Men med LSD er problemet slet ikke så udtalt.

Som de sagde da jeg var ung^H^H^Hyngre:

Hvorfor køre med DSB når man kan flyve med LSD?



--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste