Støj i radio
Fra : 1sen

Dato : 22-09-09 20:14

Hej gruppe

Min bilradio er begyndt at støje. Lyder præcist som om det kommer fra
tændingen, men støjen opstår kun under kørsel, og kun når speederen slippes
(bremse med motor). Der er skiftet tændkabler (thansen vare) inden for det
sidste år. Støjen er da også opstået efter den tid. Er problemet
strømfordelerdækslet eller hvad??
Kloge ord efterlyses.

/ole

Fra : KASO

Dato : 22-09-09 21:04

"1sen" <kramers[FJERN]@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for det sidste år. Støjen er da også opstået efter den tid. Er problemet

Det lyder som elendige tændkabler. Skift til ordentlig kvalitet - og
problemet bør forsvinde.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-09-09 21:22

KASO wrote:
> "1sen" <kramers[FJERN]@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder som elendige tændkabler. Skift til ordentlig kvalitet - og
> problemet bør forsvinde.

En tur ved Thansen øger oftest antallet af problemet ved en bil.

Det er ingen stor procentdel af deres grej der for alvor er kvalitet.

--
/Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 22-09-09 21:53

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> En tur ved Thansen øger oftest antallet af problemet ved en bil.
>
> Det er ingen stor procentdel af deres grej der for alvor er kvalitet.

Det er ikke nogen hemmelighed, at Thansen sælger billige kopi-reservedele.
Det er heller ingen hemmelighed, at pris og kvalitet mange gange hænger
sammen.

Men jeg synes nu alligevel at det for enkelt bare at dømme de relativt nye
kabler som syndere. Især da når problemet kun er der ved motorbremsning. Det
er sandsynligt, at hvis det var kablerne der var synderen, så ville
problemet være der konstant når motoren var tændt.

Vi ved ikke engang hvilken bil det er, så vi ved ikke hvor meget elektronik
der er i den, men vi kan da regne ud, at det er en benzin´er

1sen, send flere oplysninger, og læs lidt her:
http://www.popularmechanics.com/how_to_central/automotive/1272491.html?page=1

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 23-09-09 15:33

Martin Bak wrote:
> [...]
> elektronik der er i den, men vi kan da regne ud, at det er en
> benzin´er
> 1sen, send flere oplysninger, og læs lidt her:

Nix - motorbremsning - mager knaldgasblanding=høj modstand over tændrør

--
/Frank

Fra : 1sen

Dato : 23-09-09 20:23

Foreløbig mange tak for alle svarene!

Der er tale om en gammel svend - en Astra fra '93 - ikke ligefrem
kendetegnet ved at være spækket med elektronik, men en motorstyring er der
dog af gode grunde.

Den sidste teori fra Frank lyder meget interessant og logisk, så måske er
det motorstyringen? Den har det da også af til med at være temmelig længe om
at falde i omdrejninger når man stopper op ifbm. fx lyskryds.

Jeg vil lade fagkundskaben råde i form af mit værksted, da tandremmen
alligevel skal udskiftes snart.

- og til jer der mener jeg burde købe en ny/nyere bil da den efterhånden
har rundet 340.000: Har overvejet seriøst, men jeg kører ca. 30.000 km om
året, ca. 17 km/l og har indtil nu været gennem alle syn uden bemærkninger.

Gode råd og bemærkninger er stadig meget velkomne.

/ole