Jeg har virkelig ingen tålmodighed...
Fra : Dak

Dato : 22-09-09 19:52

I går forhørte jeg mig om Aygoen hos 2 forskellige forhandlere. Prøvede
at presse den dyreste ned i pris. Lykkedes ikke nok så tog den
billigste. Fik så følgende ud af hele 2 dages søgen og forhandling:

1 stk. rød Aygo 1.0 Plus hatchback 5-dørs
Fuld service aftale samt toyota kasko forsikring(7500kr om året men kan
nok gøres billigere via eget selskab)
Toyota flex ordning med tilbagekøbsgaranti på hvad restgælden måtte være.
30.000km kørsel pr. år
Byttepris for bilen: 14.000kr
udbetaling: 7500kr

Pris pr. måned: 3000kr

Så nu må vi se om jeg kan få plads til en alm. barnevogn på taget ellers
må jeg ud og investere i en seed barnevogn.
http://shop.seed.dk/group.asp?group=2

--
Dak
"Snart Toyota Aygo 1.0 Plus '09"

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-09 20:24

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Så nu må vi se om jeg kan få plads til en alm. barnevogn på taget ellers
> må jeg ud og investere i en seed barnevogn.

Eller en krog bagpå.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Dak

Dato : 22-09-09 20:48

> Eller en krog bagpå.

Man kan kun få en cykelbase krog bagpå og den koster ca. 5000kr på
monteret.
Så hellere en thule tagræling til ca. en tusse og så nogen laststoppere
og stropper.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-09 20:55

> Man kan kun få en cykelbase krog bagpå og den koster ca. 5000kr på
> monteret.

Er det en original løsning - eller noget uoriginalt? Har du flere
oplysninger om den?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Dak

Dato : 22-09-09 20:59

Henrik B. skrev:
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Er det en original løsning - eller noget uoriginalt? Har du flere
> oplysninger om den?

original.

http://www.sts-biler.dk/pages.aspx?id=82

Se under cykelbase med holder. koster 4000 på landet og ca. de 5000kr i
byen.

Den virker på samme møde som en anhængertræk men kan kun klare få kilo
så den kan ikke bruges som en.

Fra : Dak

Dato : 22-09-09 21:06

> [...]
> byen.
>
> Den virker på samme møde som en anhængertræk men kan kun klare få kilo

kig på side 3

http://www.toyota.dk/Images/AYGO_udstyrsliste_tcm200-915369.pdf

Fra : N/A

Dato : 23-09-09 15:37

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-09 02:27

On 22 Sep., 21:59, Dak <da...@hotmail.com> wrote:

> original.

Kan skaffe dig en original til kr. 1.250,- inkl. moms.
Eller komplet monteret for 3.000,- inkl. moms.

Hertil kommer selvfølgelig en lygtebom, som billigst købes i Bilka...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Dak

Dato : 23-09-09 15:37

> Kan skaffe dig en original til kr. 1.250,- inkl. moms.
> Eller komplet monteret for 3.000,- inkl. moms.

Okay, lyder da godt. Især hvis man kan købde den i løs vægt og jeg selv
kan påmontere det.

Men det blir først aktuelt til næste år. Sådan et barn har åbenbart et
stykke tid om at komme. Så kan ikke tage imod dit tilbud pt.

--
Dak
"Snart Toyota Aygo 1.0 Plus '09(midt Oktober)"

Fra : N/A

Dato : 23-09-09 15:37

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-09-09 20:39

On Tue, 22 Sep 2009 20:52:26 +0200, Dak wrote:

> [...]
>
> Så nu må vi se om jeg kan få plads til en alm. barnevogn på taget ellers
> må jeg ud og investere i en seed barnevogn.

Hva' sa.....

Det var da ellers noget af et stilskift. Er det ikke dig der plejer at
vaske dine tændkabler i opvaskevand? Er du sikker på at du overhovedet kan
vænne dig til det der med fabriksgaranti, autoriseret værksted og alt
muligt?

Og hvad er nu det med barnevogn, du er jo kuns lige sluppet ud af din egen!

-p

Fra : Dak

Dato : 22-09-09 20:56

> Hva' sa.....
>
> Det var da ellers noget af et stilskift. Er det ikke dig der plejer at
> vaske dine tændkabler i opvaskevand?

Jo0o...

> Er du sikker på at du overhovedet kan
> vænne dig til det der med fabriksgaranti, autoriseret værksted og alt
> muligt?

Nææ... har allerede tusind spørgsmål. Som bestiller man bare alm. tid
når den skal til service? Hvor mange km må man gå over/under service?
Hvad går under service, materialer som olie, rem, oliefilter? ved at dæk
ikke gælder men er der andet.Og hvis noget går i stykker hvad skal gå
under service/garanti? og hvad skal gå under kaskoen? Skal man
undervognsbehandle den i de 3 år aftalen gælder? Er det med i
serviceaftalen?

Men ja blev træt af at Daewoo'en fandt på nye fejl og jeg ikke kan rette
dem fordi økonomien ikke var til det. en abs-føler koster jo det hvide
ud af øjnene. satans til nymodens tingeltangel.

> Og hvad er nu det med barnevogn, du er jo kuns lige sluppet ud af din egen!

Ja så derfor er jeg også et stort spørgsmål tegn. Ville så gerne
være med i "de dumme mødre" men er vist blevet lidt for gammel.

Fra : Martin Bak

Dato : 23-09-09 00:25

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 22 Sep 2009 20:52:26 +0200, Dak wrote:
>
> Hva' sa.....
>
> Det var da ellers noget af et stilskift. Er det ikke dig der plejer at
> vaske dine tændkabler i opvaskevand?

Det er da også en effektiv kur og en hyggelig beskæftigelse, som jeg jeg
lærte af min far. Rigtig varmt vand, godt med sulfo, skrubbe skure skidt af,
og så lang tid som muligt på radiatoren. Uha, det kan mærkes bagefter

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Brian

Dato : 22-09-09 21:10

> [...]

> nok gøres billigere via eget selskab)
> Toyota flex ordning med tilbagekøbsgaranti på hvad restgælden måtte være.

Tillykke med den!
Lad nu for guds skyld være med at skrue i den selv!

Sådan lige for at stille min nysgerrighed - hvorfor lige Toyota'en, og ikke
Peugeot/Citroen ?
Jeg havde nok valgt på samme måde, hvis jeg skulle vælge mellem en af de
tre...

/Brian

Fra : Tom

Dato : 22-09-09 21:12

Brian skrev:

> Tillykke med den!
> Lad nu for guds skyld være med at skrue i den selv!

Man skal ikke skrue i en Toyota, overhovedet

--
Tom

Fra : KASO

Dato : 23-09-09 07:41

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Man skal ikke skrue i en Toyota, overhovedet

Pokkers - hvordan får jeg så mine vinterhjul på Yaris'en? Søm? Lim?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-09 14:39

KASO skriver:

> Pokkers - hvordan får jeg så mine vinterhjul på Yaris'en? Søm? Lim?

Snaplåse.....

Klaus

Fra : TL

Dato : 24-09-09 16:48

On Wed, 23 Sep 2009 15:38:50 +0200, in dk.fritid.bil "Klaus D.
Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>KASO skriver:

>Snaplåse.....

velcro?

Fra : Dak

Dato : 23-09-09 15:16

> Tillykke med den!
> Lad nu for guds skyld være med at skrue i den selv!

Tak. Ja derfor har jeg jo service aftalen til.

> Sådan lige for at stille min nysgerrighed - hvorfor lige Toyota'en, og
> ikke Peugeot/Citroen ?
> Jeg havde nok valgt på samme måde, hvis jeg skulle vælge mellem en af de
> tre...

Udseende og mærkenavnet. Toyota har jo altid været et pålidelig
mærke mens de andre er lidt mere broget, men det er bare min mening.

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-09 22:09

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Pris pr. måned: 3000kr

Vil det sige, det koster kr. 3000,- pr. måned
at ha' en Aygo ???

Mit budget lyder på ca. 1500,- måneden for en ny Fiesta...
3000,- er sku' da en herregård for så lille en bil ???

Vil en højre udbetaling ikke være at foretrække eller
skal der blot handles her og nu ?

Eller - hvad har jeg overset i regnskabet ?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-09-09 23:46

On Tue, 22 Sep 2009 23:08:39 +0200, >>Eque<< wrote:

> [...]
> handles her og nu ?
>
> Eller - hvad har jeg overset i regnskabet ?

Så vidt jeg har begrebet det er der en tilbagekøbsgaranti, hvilket giver
en større forudsigelighed i økonomien. I gennemsnit giver det selvfølgelig
underskud som alle forsikringer.

Men 1500/md kræver da vist en god bankrådgiver... Toyota reklamerer med ny
bil hvert 3. år, så der skal betales så pas hurtigt ned at man har betalt
værditab + udbetaling til en ny bil over de 3 år. Mine overslag siger
stadig at 3000/md er rigeligt (Toyota selv foreslår 1896/md for Aygo), men
det kan jo være at Dak planlægger at skifte til noget større efter tre år,
og nedbringing af gæld er jo under alle omstændigheder en ret højt
forrentet opsparing.

Det giver bedst mening når man har så lidt luft i økonomien at et uventet
stort værditab (Bilkabuler?) risikerer at ødelægge ens fremtidsmuligheder,
men det er vel også netop sagen for Dak.

Fra : Dak

Dato : 23-09-09 15:31

Tager lige begge med det samme.

Nej det er en aygo + en glad kæreste.

Måske, men er nybegynder på nybils-markedet.

Har ikke til en højere udbetaling. skal af med 7500kr resten var for
byttebilen. Og ja det skulle være her og nu da Daewoo'en er ved at stå
af. Kan ikke føle at "The Force" er ved at løbe ud af den.

Selve grundprisen var 2375kr for flex med "30.000 km om
året"-serviceaftale. Dertil kommer forsikringen jo og grønafgift.

> [...]
> det kan jo være at Dak planlægger at skifte til noget større efter tre år,
> og nedbringing af gæld er jo under alle omstændigheder en ret højt

men de 1896 er ikke med forsikring og grønafgift eller 30.000km om året.
så man kan ikke sammenligne de tal man ser i reklamer osv. Kun hvis
man trækker serviceaftale osv fra. og det kender jeg ikke det helt
præcise tal for. men det var ca. 600kr

> Det giver bedst mening når man har så lidt luft i økonomien at et uventet
> stort værditab (Bilkabuler?) risikerer at ødelægge ens fremtidsmuligheder,
> men det er vel også netop sagen for Dak.

Nææ... nu ville jeg bare have en pause for at reparere selv eller ligge
vågen om natten over hvordan jeg skal få råd til værkstedsregningen.
så nu kan jeg nøjes med at tænke over hvordan fanden man pakker 1 stk.
barn med tilbehør ned i sådan en Aygo fætter.

Fra : Jensen

Dato : 24-09-09 09:38

On Wed, 23 Sep 2009 16:30:36 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

> [...]
> så man kan ikke sammenligne de tal man ser i reklamer osv. Kun hvis
>man trækker serviceaftale osv fra. og det kender jeg ikke det helt

Ca. 600 kr...pr. måned? For serviceaftalen?

Det er ca. 7000 kr./år!?! i garantiperioden!!!....så det kan vel højest
beløbe sig til et par olieskift/serviceeftersyn.

Sig at jeg har helt galt fat i det ovenstående, ellers er du da blevet taget
i røven...

--
Thomas

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 23-09-09 17:19

On Wed, 23 Sep 2009 08:40:42 +0200, KASO wrote:

> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Pokkers - hvordan får jeg så mine vinterhjul på Yaris'en? Søm? Lim?

Euromaster, i mit tilfælde.

Det er i øvrigt ikke helt rigtigt, jeg skruer da både op og ned for
radioen (ratkontroller er noget hø)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 24-09-09 20:03

On Thu, 24 Sep 2009 10:37:44 +0200, Jensen wrote:

> [...]
> beløbe sig til et par olieskift/serviceeftersyn.
>
> Sig at jeg har helt galt fat i det ovenstående, ellers er du da blevet

Mnæh... 30000km/år er meget. Det bliver til både stort og lille service
hvert år og det koster på Yaris 4500+2700=7200, nok lidt mindre på Aygo.

Fra : Jensen

Dato : 25-09-09 11:09

On 24 Sep 2009 19:03:00 GMT, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk>
wrote:

>Mnæh... 30000km/år er meget. Det bliver til både stort og lille service
>hvert år og det koster på Yaris 4500+2700=7200, nok lidt mindre på Aygo.

Det var satans...på Getz'en kostede det hhv. 3300 kr. og 1700 kr. for samme
"forseelse"... og Matrix'en er vist kun et par hundrede dyrere.

--
Thomas

Fra : Armand

Dato : 24-09-09 23:43

Dak skrev:

> Så nu må vi se om jeg kan få plads til en alm. barnevogn på taget ellers
> må jeg ud og investere i en seed barnevogn.
> http://shop.seed.dk/group.asp?group=2

Smart! Men kassen er stadig af samme størrelse og er i grunden dén det
kniber at finde plads til. Af samme grund gik jeg specifikt efter en
fire-døres (á lettere adgang til bagsædet) da jeg i sin tid fik brug for
en "familie-vogn".

Jeg så engang en lille tri-cycle klapvogn(s stel) hvorpå børnestolen lod
sig klikke på, Hvad angår fylde virkede dén løsning meget praktisk
(omend at andre klapvogne kan være mere praktisk i brug)!

--
Armand.

Fra : Dak

Dato : 25-09-09 14:49

> [...]
> kniber at finde plads til. Af samme grund gik jeg specifikt efter en
> fire-døres (á lettere adgang til bagsædet) da jeg i sin tid fik brug for

Det er også en 4-dørs jeg har bestilt?

> Jeg så engang en lille tri-cycle klapvogn(s stel) hvorpå børnestolen lod
> sig klikke på, Hvad angår fylde virkede dén løsning meget praktisk
> (omend at andre klapvogne kan være mere praktisk i brug)!

seed banevognen kan jo også gøres til en klapvogn? Og i Plus versionen
så er der splitbagsæde så hvis den ikke kan være i bagagerummet kan man
vel altid ligge sædet ned.