Lettere OT: Røvere!
Fra : Martin Bak

Dato : 21-09-09 22:33

Nu kom jeg til at rode rundt i ønskesedlen. Og kigge på ting og sager.
En dansk net-butik:
http://www.veterantraktordele.dk/shopIndex.asp?CatID=119&lid=2

Tager 3200 for et "frontsykke til hjelm"

Samme del koster her £ 190
http://www.agrilineproducts.com/retail%20catalogue/major_catalogue.html

Immervæk lidt af en forskel, og eftersom butikkerne har stort set det samme
på lager, mon ikke så de får det det samme sted fra?

Samme groteske difference gør sig gældende på en meget stor del af varerne.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-09-09 23:14

Martin Bak wrote:
> [...]
> samme på lager, mon ikke så de får det det samme sted fra?
>
> Samme groteske difference gør sig gældende på en meget stor del af

Nu har du så noget at snakke med dine veterantraktorvenner om.

Emnet er sådan set OT her.

--
/Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 21-09-09 23:23

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har du så noget at snakke med dine veterantraktorvenner om.
>
> Emnet er sådan set OT her.

Der er ikke nogen veterantraktorgruppe. Sådan set slet ikke nogen
traktorgruppe. Så det nærmeste sted at må være her i vores alfavnende
bilgruppe. Her finder man næsten altid forståelse

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Craner

Dato : 22-09-09 06:21

> Nu har du så noget at snakke med dine veterantraktorvenner om.
>
> Emnet er sådan set OT her.
>

> --
> /Frank
>
>Jeg syntes ikke at det er OT. Jeg kan sagten drage paraleller mellem andre
>dele, som også kunne væretil biler.
Jeg syntes det er et fint indlæg, og som jeg forstår Martin, så skal vi være
vågne over for de røvere der sælger (også bildele) på nettet.
Tak for et godt indlæg.

Vh
Poul

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-09-09 17:16

Craner wrote:

> Jeg syntes det er et fint indlæg, og som jeg forstår Martin, så skal
> vi være vågne over for de røvere der sælger (også bildele) på nettet.
> Tak for et godt indlæg.

Indlægget er sgu da ikke godt. Der fokuseres UDELUKKENDE på pris.

Derudover tror jeg det er de færreste herinde der ikke er klar over
prisforskellen landene imellem.

--
/Frank

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-09 06:41

On 21 Sep., 23:32, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> på lager, mon ikke så de får det det samme sted fra?
>
> Samme groteske difference gør sig gældende på en meget stor del af varerne.

Tak for din advarsel, har selv en ældre IH 844 som dog ikke laver
meget andet end at hente træpiller, trække rødder op og skovle sne.
Det sidste gør den ikke engang, vejret er jo aldrig til sne efter jeg
købte den

--
Christian

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 22-09-09 19:37

>Det sidste gør den ikke engang, vejret er jo aldrig til sne efter jeg
>købte den

Slambert - så er det din skyld min datter ikke kan komme ud og bygge snemand
med sin far om vinteren
Jeg vidste der sad en eller anden og havde hele skylden

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-09 12:47

On 22 Sep., 20:36, "Ole Gaarde Kristensen" <netpos...@hotmail.com>
wrote:

> Slambert - så er det din skyld min datter ikke kan komme ud og bygge snemand
> med sin far om vinteren
> Jeg vidste der sad en eller anden og havde hele skylden

Ja, jeg har faktisk overvejet at sælge skolven igen, bare for at få
sne.

De 2 første år vi boede her sneede vi inde en gang hvert år, naboen
hjalp os så.
Så købte jeg traktor og bagtipskovle......og se nu !!!!!!!!

--
Christian

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 22-09-09 23:17

> [...]

>hjalp os så.
>Så købte jeg traktor og bagtipskovle......og se nu !!!!!!!!

Ja så har du bare bevist at det rette værktøj ikke er det halve arbejde. Det
er det hele
Men behold du den nu bare. Rent professionelt er jeg glad for at føret
holder sig pænt hele året. Det er kun efter arbejde ønsket om sne er til
stede

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-09-09 02:01

On 23 Sep., 00:16, "Ole Gaarde Kristensen" <netpos...@hotmail.com>
wrote:

> Ja så har du bare bevist at det rette værktøj ikke er det halve arbejde. Det
> er det hele

Nemlig

--
Christian