Til dem som har købt en Aygo eller prø
Fra : Dak

Dato : 21-09-09 18:15

Har i dag været hos to forhandlere og fået en pris på 2900-3200 om
måneden for den billigste 5dørs model. Prisen er inkl. service og
forsikring.

De sagde fælles at det ikke kunne betale sig at lease bilen hvis jeg
kørte de 30.000km om året. :-/ kan det passe?

Nå men det egentlig spørgsmål er vel om det der toyota flex kan betale
sig? men kan jo få en service aftale til de 600kr om måneden og hvis man
låner pengene i 72 måneder skal man af med ca. 1550kr så det blir 2150kr
og forsikring er 625+2150= i alt 2775kr

Har kigget på aygoens gensalgspris som er ca. 65-70.000kr efter 3 år.
Kan ikke helt overskue hvor meget der er tilbage i lånet til den tid.
Nogen som kan hjælpe?

skal forresten betale ca. 20.000 i udbetaling i flex og 25.000kr i lån
modellen. og prisen er ca. 110.000kr for aygoen.

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-09 18:26

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> sig? men kan jo få en service aftale til de 600kr om måneden og hvis man
> låner pengene i 72 måneder skal man af med ca. 1550kr så det blir 2150kr

Det har tidligere været sådan at du fik udvidet garantien til 5 år/150.000
km, hvis du tegnede en serviceaftale - ved ikke om det stadig er sådan. Men
hvis det er, skal det måske også med i ligningen...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 21-09-09 18:49

> Men hvis det er, skal det måske også med i ligningen...

Forleden stod et i avisen, at privatleasing er steget markant. Detta
ansporet af, at folk ikke tror på, at afgiftsniveauet fremover vil vær på
samme niveau. Man undgår således et megastort tab på bilen, hvis afgiften
skulle ændre sig/falde...

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-09-09 22:11

Mogens wrote:
> [...]
> ansporet af, at folk ikke tror på, at afgiftsniveauet fremover vil
> vær på samme niveau. Man undgår således et megastort tab på bilen,

Og det gælder så ikke alle leasingformer

--
/Frank

Fra : Leo_Jensen

Dato : 22-09-09 03:46

> Kan ikke helt overskue hvor meget der er tilbage i lånet til den tid.
> Nogen som kan hjælpe?

Jeg er ret sikker på at dem der tilbyder lånet ganske enkelt skal
oplyse om dette. Bed om et lånetilbud, så får du et skema med
restgæld, renter og afdrag måned for måned.

Leo

Fra : Ivan Madsen

Dato : 22-09-09 16:37

On Mon, 21 Sep 2009 19:15:12 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>skal forresten betale ca. 20.000 i udbetaling i flex og 25.000kr i lån
>modellen. og prisen er ca. 110.000kr for aygoen.

Vedrørende lånet skal du så vidt jeg ved have forelagt en afdragsplan
- den kan så med diverse renteudsving være mere vild- end vejledende,
men det er vilkårene.
Hvis du kører 30000 om året har jeg kun et råd. Find en mage til den
jeg så ved Stradvejens biler for nylig - den er væk, så jeg får ikke
kommission )
Der stod en primo 07 Fiat Grande Punto 1.3 JTD til 100k med knap
100000 på klokken - det må lige være sagen - 22 km/l med behersket
højrefod og efter 3 år mulig gensalg for 50000.