/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Vinterdæk
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 12:04

Hej

Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
"ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge
som der nu skal vinterdæk på.
Størrelsen er 205/55-16.

Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for f.eks
Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000 Kr og
siger stolt at så er det også inkl. montering og moms. For s.... da,
hvad skal jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg fravælge momsen????
Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
ikke vil give.
Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg kører
oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt. Når man
siger at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg heller
ikke at slide dækkene op før de bliver så gamle at de får revner og
punkterer af sig selv.

Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks Nankang
dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud til at være
så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle af de meget
kendte mærker.
Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end
de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
(De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det rigtige)

Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
alufælge, det er vel ok?

--
Tom

 
 
Ib Jakobsen (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 20-09-09 13:21

Tom skrev:

> Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end
> de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
> (De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det rigtige)


Jeg har lige købt en bil hvor man havde sat kineserdæk på. Den hoppede
værre end en bjergged. Det kunne selvfølgelig være afbalanceringen den
var gal med. Men med bilen løftet og ved at snurre hjulene rundt, så
stod det klart at der var dæk til ugerne i nabolagets gynger. Tror de er
fremstillet efter devisen at et trekantet hjul bumper en gang mindre
end et firekantet. Synd for dem at deres karriere ikke blev længere. Men
dertil skal siges at dæk som Hankook og Kumho er ganske udemærket dæk.


--
MVH
Ib Jakobsen

Klaus D. Mikkelsen (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-09-09 13:29

Tom skriver:
>
> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
> ikke vil give.

Jeg skal lige være sikker:

Du vil gerne give flere hundre tusinder for en bil med "ultimativ
køreoplevelse" og sjaske den til med alt mulgt nyttigt og unyttigt
udstyr. Men når det kommer til din egen sikkerhed vil du ikek ofre de
sidste 2000 kr for at få "top of the pops", der måske kan redde dig fra
en bulet forskærm?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 14:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Tom skriver:
>> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
>> ikke vil give.
>
> Jeg skal lige være sikker:
>
> Du vil gerne give flere hundre tusinder for en bil med "ultimativ
> køreoplevelse" og sjaske den til med alt mulgt nyttigt og unyttigt
> udstyr. Men når det kommer til din egen sikkerhed vil du ikek ofre de
> sidste 2000 kr for at få "top of the pops", der måske kan redde dig fra
> en bulet forskærm?

jeg VIDSTE det ville komme, hehe

Jeg vil ikke betale mere end NØDVENDIGT for noget som helst. Så mit
indlæg er skrevet for netop ikke at afvise billige dæk, men at få nogle
fakta frem.
Når man læser de scorer som forskellige dæk får, så er det vist svært at
holde fast i begreber som at sætte sikkerheden over styr.

Og NEJ jeg vil ikke ofre 2000 Kr hvis det reelt kun er et navn på dækket
der gør forskellen, men er der en forskel i ting der ikke bliver
vurderet i forskellige dæktest, så hører jeg gerne.

--
Tom

Frank Leegaard (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-09-09 14:50

Tom wrote:
> Klaus D. Mikkelsen skrev:
>> Tom skriver:
>>> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg
>>> bare ikke vil give.
>>
>> Jeg skal lige være sikker:
>>
>> Du vil gerne give flere hundre tusinder for en bil med "ultimativ
>> køreoplevelse" og sjaske den til med alt mulgt nyttigt og unyttigt
>> udstyr. Men når det kommer til din egen sikkerhed vil du ikek ofre de
>> sidste 2000 kr for at få "top of the pops", der måske kan redde dig
>> fra en bulet forskærm?
>
> jeg VIDSTE det ville komme, hehe
>
> Jeg vil ikke betale mere end NØDVENDIGT for noget som helst. Så mit
> indlæg er skrevet for netop ikke at afvise billige dæk, men at få
> nogle fakta frem.
> Når man læser de scorer som forskellige dæk får, så er det vist svært
> at holde fast i begreber som at sætte sikkerheden over styr.
>
> Og NEJ jeg vil ikke ofre 2000 Kr hvis det reelt kun er et navn på
> dækket der gør forskellen, men er der en forskel i ting der ikke
> bliver vurderet i forskellige dæktest, så hører jeg gerne.

Lad mig sige det på den her måde: Jeg har aldrig på den lange bane oplevet
at billige dæk var billigere end dyre.



--
/Frank




Ukendt (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-09-09 19:55


"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message
news:4ab632ff$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Tom wrote:
>> Klaus D. Mikkelsen skrev:
>>> Tom skriver:
>>>> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg
>>>> bare ikke vil give.
>>>
>>> Jeg skal lige være sikker:
>>>
>>> Du vil gerne give flere hundre tusinder for en bil med "ultimativ
>>> køreoplevelse" og sjaske den til med alt mulgt nyttigt og unyttigt
>>> udstyr. Men når det kommer til din egen sikkerhed vil du ikek ofre de
>>> sidste 2000 kr for at få "top of the pops", der måske kan redde dig
>>> fra en bulet forskærm?
>>
>> jeg VIDSTE det ville komme, hehe
>>
>> Jeg vil ikke betale mere end NØDVENDIGT for noget som helst. Så mit
>> indlæg er skrevet for netop ikke at afvise billige dæk, men at få
>> nogle fakta frem.
>> Når man læser de scorer som forskellige dæk får, så er det vist svært
>> at holde fast i begreber som at sætte sikkerheden over styr.
>>
>> Og NEJ jeg vil ikke ofre 2000 Kr hvis det reelt kun er et navn på
>> dækket der gør forskellen, men er der en forskel i ting der ikke
>> bliver vurderet i forskellige dæktest, så hører jeg gerne.
>
> Lad mig sige det på den her måde: Jeg har aldrig på den lange bane oplevet
> at billige dæk var billigere end dyre.

Jeg har også prøvet det, jeg bad enda mekanikeren om at sætte nogle mellem
klasse dæk på, men det ene har næsten larmet lige siden...

Så jeg er færdig med billige dæk!

Kasper


Mogens (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-09 14:12

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4AB62007.7D7441E@du.kan.finde.den...

> Tom skriver:

>> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
>> ikke vil give.

Prøv at se på Reifendirekt - dér koster et kvalitetsdæk LANGT mindre

> Du vil gerne give flere hundre tusinder for en bil med "ultimativ
> køreoplevelse" og sjaske den til med alt mulgt nyttigt og unyttigt
> udstyr. Men når det kommer til din egen sikkerhed vil du ikek ofre de
> sidste 2000 kr for at få "top of the pops", der måske kan redde dig fra
> en bulet forskærm?

Enig - ganske amatøragtigt indlæg. Køber en fin BMW for at ødelægge dens
køreegenskaber (netop når man har brug for det) med nogle low class skoddæk.
Det er en om'er, Tom !


Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 14:21

Mogens skrev:

> Enig - ganske amatøragtigt indlæg. Køber en fin BMW for at ødelægge dens
> køreegenskaber (netop når man har brug for det) med nogle low class
> skoddæk. Det er en om'er, Tom !

Jep, jeg er ikke prof. og derfor spørger jeg
Det er ligegyldig hvad bil dækkene skal sidde på, jeg spørger til
hvorfor f.eks Nankang scorer højere end f.eks flere Pirelli dæk og
koster det halve. Det KUNNE vel være at dækkene VAR blevet gode men bare
produceret et sted hvor folk får en skål ris som timeløn og ikke skal ha
700 Kr / time.

Men svarene overrasker mig ikke.
Kun få svarer reelt på hvad der er "skod" ved dækkene

--
Tom

Frank Leegaard (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-09-09 15:21

Tom wrote:
> Mogens skrev:
>
>> Enig - ganske amatøragtigt indlæg. Køber en fin BMW for at ødelægge
>> dens køreegenskaber (netop når man har brug for det) med nogle low
>> class skoddæk. Det er en om'er, Tom !
>
> Jep, jeg er ikke prof. og derfor spørger jeg
> Det er ligegyldig hvad bil dækkene skal sidde på, jeg spørger til
> hvorfor f.eks Nankang scorer højere end f.eks flere Pirelli dæk og
> koster det halve. Det KUNNE vel være at dækkene VAR blevet gode men
> bare produceret et sted hvor folk får en skål ris som timeløn og ikke
> skal ha 700 Kr / time.
>
> Men svarene overrasker mig ikke.
> Kun få svarer reelt på hvad der er "skod" ved dækkene

http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/default.asp?ComponentID=229327&SourcePageID=8979



--
/Frank




Mogens (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-09 20:23

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
news:4ab62c14$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jep, jeg er ikke prof. og derfor spørger jeg

Og sådan skal det være !
Beklager min formulering før.




folmer@rasmussen.dk (20-09-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 20-09-09 13:38

On Sun, 20 Sep 2009 13:04:00 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:

>Hej
>
>Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
>"ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge
>som der nu skal vinterdæk på.
>Størrelsen er 205/55-16.

>--

Det er en dyr dimension. Sonataen kører på noget lignende, og det er
ikke budget-priser de forlanger.

>--

>Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for f.eks
>Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000 Kr og
>siger stolt at så er det også inkl. montering og moms. For s.... da,
>hvad skal jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg fravælge momsen????
>Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
>ikke vil give.

>--

Næh, køre Bimmer har man råd til, men ordentlige dæk...... )

>--

>Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg kører
>oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt. Når man
>siger at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg heller
>ikke at slide dækkene op før de bliver så gamle at de får revner og
>punkterer af sig selv.
>
>Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks Nankang
>dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud til at være
>så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle af de meget
>kendte mærker.
>Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end
>de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
>(De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det rigtige)

>--

Det var ligegodt satans!

I hele den tid jeg har kendt dig fra denne gruppe, har Hyundai og Kia
været strengt forbudt Men når det sutter lidt i egen tegnebog, så
ryger principperne nok, hva hva hva..

>--

>Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
>alufælge, det er vel ok?

>--

Det er nok prisen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 14:14

folmer@rasmussen.dk skrev:
> On Sun, 20 Sep 2009 13:04:00 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:
>
>> Hej
>>
>> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
>> "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge
>> som der nu skal vinterdæk på.
>> Størrelsen er 205/55-16.
>
>> --
>
> Det er en dyr dimension. Sonataen kører på noget lignende, og det er
> ikke budget-priser de forlanger.

Ja en 14" 185 i bredden er noget billigere.


> Næh, køre Bimmer har man råd til, men ordentlige dæk...... )

Har mere end råd til både Pirelli, Michelin osv. men jeg undrede mig
bare over når man læser test, at forskellen ikke er større i det de
scorer i forhold til billige dæk. Og det er imod mit princip at købe
ting dyrere end de BEHØVER at være



> Det var ligegodt satans!
>
> I hele den tid jeg har kendt dig fra denne gruppe, har Hyundai og Kia
> været strengt forbudt Men når det sutter lidt i egen tegnebog, så
> ryger principperne nok, hva hva hva..

Det er kun drillerier
Anerkender også når bilmærker flytter sig (lige pånær Skoda)

Skal da heller ikke udelukke at det bliver et mærkevaredæk, men så
sandsynligvis fra ebay eller daekonline eller lign. Den med at dæk bare
koster det de koster, er jeg aldrig hoppet på.

--
Tom

Frank Leegaard (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-09-09 15:00

Tom wrote:
> folmer@rasmussen.dk skrev:
>> On Sun, 20 Sep 2009 13:04:00 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:
>>
>>> Hej
>>>
>>> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil
>>> ikke "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid
>>> alufælge som der nu skal vinterdæk på.
>>> Størrelsen er 205/55-16.
>>
>>> --
>>
>> Det er en dyr dimension. Sonataen kører på noget lignende, og det er
>> ikke budget-priser de forlanger.
>
> Ja en 14" 185 i bredden er noget billigere.
>
>
>> Næh, køre Bimmer har man råd til, men ordentlige dæk...... )
>
> Har mere end råd til både Pirelli, Michelin osv. men jeg undrede mig
> bare over når man læser test, at forskellen ikke er større i det de
> scorer i forhold til billige dæk. Og det er imod mit princip at købe
> ting dyrere end de BEHØVER at være
>
>
>
>> Det var ligegodt satans!
>>
>> I hele den tid jeg har kendt dig fra denne gruppe, har Hyundai og Kia
>> været strengt forbudt Men når det sutter lidt i egen tegnebog,
>> så ryger principperne nok, hva hva hva..
>
> Det er kun drillerier
> Anerkender også når bilmærker flytter sig (lige pånær Skoda)
>
> Skal da heller ikke udelukke at det bliver et mærkevaredæk, men så
> sandsynligvis fra ebay eller daekonline eller lign. Den med at dæk
> bare koster det de koster, er jeg aldrig hoppet på.

Det lyder det så heller ikke til du fra starten var endt der.

Vent en måned mere. Så kommer der nok nogle fine tilbud.

Personligt ville jeg vælge et Conti TS830 eller et Mikkeline.



--
/Frank




Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 15:33

Frank Leegaard skrev:
> Tom wrote:
>> folmer@rasmussen.dk skrev:
>>> On Sun, 20 Sep 2009 13:04:00 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:
>>>
>>>> Hej
>>>>
>>>> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil
>>>> ikke "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid
>>>> alufælge som der nu skal vinterdæk på.
>>>> Størrelsen er 205/55-16.
>>>> --
>>> Det er en dyr dimension. Sonataen kører på noget lignende, og det er
>>> ikke budget-priser de forlanger.
>> Ja en 14" 185 i bredden er noget billigere.
>>
>>
>>> Næh, køre Bimmer har man råd til, men ordentlige dæk...... )
>> Har mere end råd til både Pirelli, Michelin osv. men jeg undrede mig
>> bare over når man læser test, at forskellen ikke er større i det de
>> scorer i forhold til billige dæk. Og det er imod mit princip at købe
>> ting dyrere end de BEHØVER at være
>>
>>
>>
>>> Det var ligegodt satans!
>>>
>>> I hele den tid jeg har kendt dig fra denne gruppe, har Hyundai og Kia
>>> været strengt forbudt Men når det sutter lidt i egen tegnebog,
>>> så ryger principperne nok, hva hva hva..
>> Det er kun drillerier
>> Anerkender også når bilmærker flytter sig (lige pånær Skoda)
>>
>> Skal da heller ikke udelukke at det bliver et mærkevaredæk, men så
>> sandsynligvis fra ebay eller daekonline eller lign. Den med at dæk
>> bare koster det de koster, er jeg aldrig hoppet på.
>
> Det lyder det så heller ikke til du fra starten var endt der.

Sikkert ikke, men synes heller ikke jeg vil afvise noget på forhånd.
Foretrækker fakta og at undersøge markedet.
I øvrigt tak for linket til ADAC, så fravælger jeg under alle
omstændigheder Nankang, med en score på 5% på lydløs, så er det vist
ikke liige hvad jeg søger.


> Vent en måned mere. Så kommer der nok nogle fine tilbud.
>
> Personligt ville jeg vælge et Conti TS830 eller et Mikkeline.

ja, jeg har masser af tid, til at vente på det rigtige tilbud.

--
Tom

Frank Leegaard (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-09-09 14:57

folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Sun, 20 Sep 2009 13:04:00 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:
>
>> Hej
>>
>> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil
>> ikke "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid
>> alufælge
>> som der nu skal vinterdæk på.
>> Størrelsen er 205/55-16.
>
>> --
>
> Det er en dyr dimension. Sonataen kører på noget lignende, og det er
> ikke budget-priser de forlanger.

Det er så ikke korrekt. Af et 16" dæk er noget af det billigste. Det er
størrelsesækvivalent til en 195/65/15 og dermed noget af det mest
prisrigtige der kan skaffes.


>
>> --
>
>> Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for
>> f.eks Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000
>> Kr og
>> siger stolt at så er det også inkl. montering og moms. For s.... da,
>> hvad skal jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg fravælge
>> momsen???? Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk
>> hvilket jeg bare ikke vil give.
>
>> --
>
> Næh, køre Bimmer har man råd til, men ordentlige dæk...... )
>

Mere da at man vil sætte sikkerhed og komfort og køreglæde over styr.


>
>> Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg
>> kører oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt.
>> Når man
>> siger at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg
>> heller ikke at slide dækkene op før de bliver så gamle at de får
>> revner og punkterer af sig selv.
>>
>> Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks
>> Nankang dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud
>> til at være så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle
>> af de meget
>> kendte mærker.
>> Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere
>> end
>> de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
>> (De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det
>> rigtige)
>
>> --
>
> Det var ligegodt satans!
>
> I hele den tid jeg har kendt dig fra denne gruppe, har Hyundai og Kia
> været strengt forbudt Men når det sutter lidt i egen tegnebog, så
> ryger principperne nok, hva hva hva..
>
>> --
>
>> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
>> alufælge, det er vel ok?
>
>> --
>
> Det er nok prisen.


Ifølge www.daekonline.dk er det man skal forvente.

Snakkede for øvrigt med en dækmand i dag. Han sagde at salget sidste år af
vinterdæk var 25% af det normale. Så priserne skal nok falde.


--
/Frank




Hans Paulin \(6310\) (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-09-09 15:02

Tom skrev:

> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
> alufælge, det er vel ok?

Hvem er dét?
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 15:36

Hans Paulin (6310) skrev:
> Tom skrev:
>
>> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
>> alufælge, det er vel ok?
>
> Hvem er dét?

AutoJensen
Kalles dæk, er gået helt amok, han vil ha 200 Kr pr dæk og er lige så
dyr som alle andre, på trods af at stedet stadig ligner en
"høkerlade"...hvorfor pokker skulle man så vælge Kalle

--
Tom


--
Tom

Hans Paulin \(6310\) (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-09-09 15:59

Tom skrev:

> AutoJensen

Tak!

> Kalles dæk, er gået helt amok, han vil ha 200 Kr pr dæk og er lige så
> dyr som alle andre, på trods af at stedet stadig ligner en
> "høkerlade"...hvorfor pokker skulle man så vælge Kalle

Troede du for længe siden havde droppet dem efter dine forskellige
"oplevelser"
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 16:12

Hans Paulin (6310) skrev:
> Tom skrev:
>
>> AutoJensen
>
> Tak!
>
>> Kalles dæk, er gået helt amok, han vil ha 200 Kr pr dæk og er lige så
>> dyr som alle andre, på trods af at stedet stadig ligner en
>> "høkerlade"...hvorfor pokker skulle man så vælge Kalle
>
> Troede du for længe siden havde droppet dem efter dine forskellige
> "oplevelser"

Kurt er der jo ikke mere

--
Tom

Hans Paulin \(6310\) (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-09-09 16:16

Tom skrev:

> Kurt er der jo ikke mere

Nå, okay!
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-09 17:50

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4ab6473e$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

> Nå, okay!

I min verden er en dækhandler/-påsætter ikke hr hvem-som-helst, blot han gør
det billigt. Jeg skal ha een, som kærer sig arbejdet og udfører montagen til
rent UG inkl. perfekt afbalancering.


Hans Paulin \(6310\) (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-09-09 17:55

Mogens skrev:

> I min verden er en dækhandler/-påsætter ikke hr hvem-som-helst, blot
> han gør det billigt. Jeg skal ha een, som kærer sig arbejdet og
> udfører montagen til rent UG inkl. perfekt afbalancering.

Jeg ved jo ikke hvordan de er før jeg har prøvet dem eller før andre har
anbefalet dem

Har på dén konto fravalgt en enkelt pusher hérnede
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Mogens (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 20-09-09 18:14

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4ab65ec8$0$284$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg ved jo ikke hvordan de er før jeg har prøvet dem eller før andre har
> anbefalet dem
> Har på dén konto fravalgt en enkelt pusher hérnede

Goodie! :)


Hans Paulin \(6310\) (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-09-09 18:22

Mogens skrev:

> Goodie! :)

:)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 18:27

Hans Paulin (6310) skrev:
> Mogens skrev:
>
>> I min verden er en dækhandler/-påsætter ikke hr hvem-som-helst, blot
>> han gør det billigt. Jeg skal ha een, som kærer sig arbejdet og
>> udfører montagen til rent UG inkl. perfekt afbalancering.
>
> Jeg ved jo ikke hvordan de er før jeg har prøvet dem eller før andre har
> anbefalet dem
>
> Har på dén konto fravalgt en enkelt pusher hérnede

Kan kun være Kalle (Kurt), han gad aldrig lave det ordentligt, men
var til gengæld så billig med mærkevaredæk at det kunne betale sig
at købe hos ham og så få SDS til at afballance dem igen.

--
Tom

Hans Paulin \(6310\) (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-09-09 18:32

Tom skrev:

> Kan kun være Kalle (Kurt), han gad aldrig lave det ordentligt, men
> var til gengæld så billig med mærkevaredæk at det kunne betale sig
> at købe hos ham og så få SDS til at afballance dem igen.

Nej, faktorernes orden var anderledes ;)

Er Kalle stadig billig? :)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 18:38

Hans Paulin (6310) skrev:
> Tom skrev:
>
>> Kan kun være Kalle (Kurt), han gad aldrig lave det ordentligt, men
>> var til gengæld så billig med mærkevaredæk at det kunne betale sig
>> at købe hos ham og så få SDS til at afballance dem igen.
>
> Nej, faktorernes orden var anderledes ;)
>
> Er Kalle stadig billig? :)

Ikke det der ligner.
Jeg sagde til ham at jeg ikke ville købe til hans priser men i stedet
vente på evt. tilbud. Han var hurtig til at sige at INGEN dækpushere
ville komme med tilbud der lå under de 900 Kr.
Så han sælger nok aldrig mere et dæk til mig, jeg kan altid få dem
billigere på nettet hvis ikke en pusher skulle komme med et tilbud

--
Tom

Hans Paulin \(6310\) (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-09-09 18:47

Tom skrev:

> Så han sælger nok aldrig mere et dæk til mig, jeg kan altid få dem
> billigere på nettet hvis ikke en pusher skulle komme med et tilbud

Det jo dét!

Havde egentlig tænkt mig at bruge ReifenBoysen i Flensborg

http://www.reifen-boysen.de/

(har 4 mm. tilbage foran); han er anbefalet af en tysk kollega der ikke gir
en euro ud uden at få 2 igen! - men har ikke studeret hans dækpriser
endnu.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 19:01

Hans Paulin (6310) skrev:
> Tom skrev:
>
>> Så han sælger nok aldrig mere et dæk til mig, jeg kan altid få dem
>> billigere på nettet hvis ikke en pusher skulle komme med et tilbud
>
> Det jo dét!
>
> Havde egentlig tænkt mig at bruge ReifenBoysen i Flensborg
>
> http://www.reifen-boysen.de/
>
> (har 4 mm. tilbage foran); han er anbefalet af en tysk kollega der ikke gir
> en euro ud uden at få 2 igen! - men har ikke studeret hans dækpriser
> endnu.

Kunne være jeg skulle kontakte ham
Ellers er Euromaster i flensborg og næææsten ok med sine priser.

http://www.euromaster.de/privatkunden-euromaster-aktuelle-angebote.htm

--
Tom

Hans Paulin \(6310\) (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 20-09-09 19:13

Tom skrev:

> Kunne være jeg skulle kontakte ham

Ja, prøv at hør' - og meld tilbage

> Ellers er Euromaster i flensborg og næææsten ok med sine priser.
>
> http://www.euromaster.de/privatkunden-euromaster-aktuelle-angebote.htm

I Sønderborg gav jeg hos Euromaster d. 6.9.06 2664,- kr. alt incl. for 2
Michelin Primacy 205/55/x16; dét syntes jeg var pebret.
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 18:25

Mogens skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
> news:4ab6473e$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Nå, okay!
>
> I min verden er en dækhandler/-påsætter ikke hr hvem-som-helst, blot han
> gør det billigt. Jeg skal ha een, som kærer sig arbejdet og udfører
> montagen til rent UG inkl. perfekt afbalancering.

Jeg har lige siden min første bil altid selv stået og overværet når
dækkene blev monteret. Vil næsten påstå det er så enkelt at jeg selv
kunne udføre det.

- Pille kapsel ud af fælg
- Afmontere de gamle ballanceklodser på fælgen
- Finde rette "ballancemøtrik" til at spænde hjul fast i maskinen
- programmere maskine med hjuldiameter
- klappen ned og lade maskinen rotere lidt
- Åbne lågen og køre maskinen frem og tilbage til man er lige der
hvor klods(erme) skal monteres
- Afrense stedet og finde den vægt maskinen skriver og kliste den på
- Ned med lågen igen og lade maskinen rulle igen
- Evt. montere lidt flere klodser
- (Når maskinen roterer ses lige efter om fælgen er total skæv og
måske kræver mere end 100 g et sted).
- Af med møtrikken og på med næste hjul.
- Glemme at montere kapslerne så kunden skal komme og hente dem senere

Det tager dem sjældent mere end 3 min pr hjul med mindre det er
helt ude af ballance.
Enkelte gider så ikke montere de sidste klodser hvis maskinen siger < 10
g. Så er det at man som kunde må gribe ind

--
Tom

Andreas M. Hansen (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 20-09-09 18:54

> Jeg har lige siden min første bil altid selv stået og overværet når
> dækkene blev monteret. Vil næsten påstå det er så enkelt at jeg selv kunne
> udføre det.
>

Hvorfor pokker kører du så ikke ud i hobbyklubben og monteter dem selv ?
I den hobbyklub i Vollerup har vi da både monteringsmaskine og elektronisk
afbalanceringsmaskine.
Jeg har ikke selv prøvet at afbalancere - men jeg har da altid haft mine
hjul i maskinen for at kontrollere at de var i balance, dengang jeg selv gad
at skifte hjulene.
Nu er jeg så blevet så magelig at SDS eller mekanikeren skifter og opbevarer
hjulene - jeg har ikke rigtigt plads til dem i min garage...

mvh

Andreas M. Hansen



Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 19:05

Andreas M. Hansen skrev:
>> Jeg har lige siden min første bil altid selv stået og overværet når
>> dækkene blev monteret. Vil næsten påstå det er så enkelt at jeg selv
>> kunne udføre det.
>>
>
> Hvorfor pokker kører du så ikke ud i hobbyklubben og monteter dem selv ?
> I den hobbyklub i Vollerup har vi da både monteringsmaskine og
> elektronisk afbalanceringsmaskine.
> Jeg har ikke selv prøvet at afbalancere - men jeg har da altid haft mine
> hjul i maskinen for at kontrollere at de var i balance, dengang jeg selv
> gad at skifte hjulene.
> Nu er jeg så blevet så magelig at SDS eller mekanikeren skifter og
> opbevarer hjulene - jeg har ikke rigtigt plads til dem i min garage...

Må ikke bruge klubben i syd, har jeg fået at vide. Nord-klubbens maskine
er kun til montering og ikke til afballancering

--
Tom

Seth (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Seth


Dato : 20-09-09 15:18

Tom <bmw@bmw.dk> wrote in
news:4ab60c16$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hej
>
> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
> "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge
> som der nu skal vinterdæk på.
> Størrelsen er 205/55-16.
>
> Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for
> f.eks Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000
> Kr og siger stolt at så er det også inkl. montering og moms. For s....
> da, hvad skal jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg fravælge
> momsen???? Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk
> hvilket jeg bare ikke vil give.
> Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg kører
> oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt. Når man
> siger at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg heller
> ikke at slide dækkene op før de bliver så gamle at de får revner og
> punkterer af sig selv.
>
> Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks
> Nankang dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud
> til at være så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle af
> de meget kendte mærker.
> Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end
> de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
> (De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det
> rigtige)
>
> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
> alufælge, det er vel ok?
>
> --
> Tom

Min dækpusher sælger 4 stk Goodyear ultragrip 215/55-16 W93 for 2400,-
monteret og afbalanceret.
_
Seth

Tom (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 20-09-09 15:37

Seth skrev:
> Tom <bmw@bmw.dk> wrote in
> news:4ab60c16$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
>> Hej
>>
>> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
>> "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge
>> som der nu skal vinterdæk på.
>> Størrelsen er 205/55-16.
>>
>> Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for
>> f.eks Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000
>> Kr og siger stolt at så er det også inkl. montering og moms. For s....
>> da, hvad skal jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg fravælge
>> momsen???? Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk
>> hvilket jeg bare ikke vil give.
>> Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg kører
>> oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt. Når man
>> siger at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg heller
>> ikke at slide dækkene op før de bliver så gamle at de får revner og
>> punkterer af sig selv.
>>
>> Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks
>> Nankang dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud
>> til at være så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle af
>> de meget kendte mærker.
>> Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end
>> de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
>> (De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det
>> rigtige)
>>
>> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
>> alufælge, det er vel ok?
>>
>> --
>> Tom
>
> Min dækpusher sælger 4 stk Goodyear ultragrip 215/55-16 W93 for 2400,-
> monteret og afbalanceret.

wow, hvor er det?
Til den pris kunne jeg fint sige ja tak.

--
Tom

Frank Leegaard (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-09-09 21:09

Tom wrote:
> Seth skrev:
>> Tom <bmw@bmw.dk> wrote in
>> news:4ab60c16$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>>> Hej
>>>
>>> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil
>>> ikke "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid
>>> alufælge som der nu skal vinterdæk på.
>>> Størrelsen er 205/55-16.
>>>
>>> Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for
>>> f.eks Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000
>>> Kr og siger stolt at så er det også inkl. montering og moms. For
>>> s.... da, hvad skal jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg
>>> fravælge momsen???? Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et
>>> "mærke"dæk hvilket jeg bare ikke vil give.
>>> Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg
>>> kører oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt.
>>> Når man siger at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når
>>> jeg heller ikke at slide dækkene op før de bliver så gamle at de
>>> får revner og punkterer af sig selv.
>>>
>>> Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks
>>> Nankang dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud
>>> til at være så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle
>>> af de meget kendte mærker.
>>> Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere
>>> end de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
>>> (De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det
>>> rigtige)
>>>
>>> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk
>>> for alufælge, det er vel ok?
>>>
>>> --
>>> Tom
>>
>> Min dækpusher sælger 4 stk Goodyear ultragrip 215/55-16 W93 for
>> 2400,- monteret og afbalanceret.
>
> wow, hvor er det?
> Til den pris kunne jeg fint sige ja tak.

1,74% diff

Intet problem

http://www.alloywheels.com/TyreCalc.asp



--
/Frank




ABJ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : ABJ


Dato : 20-09-09 15:45


"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
news:4ab60c16$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
> "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge som
> der nu skal vinterdæk på.
> Størrelsen er 205/55-16.
>
> Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for f.eks
> Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000 Kr og siger
> stolt at så er det også inkl. montering og moms. For s.... da, hvad skal
> jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg fravælge momsen????
> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
> ikke vil give.
> Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg kører
> oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt. Når man siger
> at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg heller ikke at
> slide dækkene op før de bliver så gamle at de får revner og punkterer af
> sig selv.
>
> Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks Nankang
> dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud til at være
> så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle af de meget kendte
> mærker.
> Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end de
> kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
> (De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det rigtige)
>
> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
> alufælge, det er vel ok?
>
> --
> Tom


http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/195_65_R15T/nankang_snow_viva.asp?ComponentID=229161&SourcePageID=229332

Det værste ved de kinesiske vinterdæk er ikke at de er dårlige i sne, men at
de er elendige på våd vej som vi har det meste af vinteren.
Du er bedre kørende med sommerdæk hvis du bare er forsigtgig de få dage hvor
der er sne.

Aksel


Martin [6000] (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-09-09 17:18


> Har mere end råd til både Pirelli, Michelin osv. men jeg undrede mig
> bare over når man læser test, at forskellen ikke er større i det de
> scorer i forhold til billige dæk. Og det er imod mit princip at købe
> ting dyrere end de BEHØVER at være

Ser du den dag et kineserdæk scorer højere hos Adac og FDM så vil folk
stadig fravælge det... det er såmend kun snobberi på højeste plan.

Jeg er udemærket godt klar over hvad du efterspørger.. bedste dæk til
prisen uanset hvad helvede der står på siden. Men hvis der er ikke står
Michelin eller Continental eller Good Year eller andet der får folk til
at sove roligt om natten, så dur det pr. definition ikke uasnet hvad
helvede erfaringer og tests viser rundt omkring - ophavsland og navn er
det som er problemet - bare spørg landets muslimer - de kæmper med det
samme (uanset kvalifikationer)

Jeg har fuld forståelse for, at man vælger et godt dæk - det er vel det
vi alle vil have og gerne vælge. Men det er pr. definition ikke
nødvendigvis lig med et dyrt mærkedæk. Hvis dækket er godt kan det vel
være ligemeget hvad det hedder?


TDN (20-09-2009)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 20-09-09 17:51


"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
news:4ab60c16$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
> "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge som
> der nu skal vinterdæk på.
> Størrelsen er 205/55-16.
>
> Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for f.eks
> Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000 Kr og siger
> stolt at så er det også inkl. montering og moms. For s.... da, hvad skal
> jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg fravælge momsen????
> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
> ikke vil give.
> Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg kører
> oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt. Når man siger
> at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg heller ikke at
> slide dækkene op før de bliver så gamle at de får revner og punkterer af
> sig selv.
>
> Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks Nankang
> dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud til at være
> så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle af de meget kendte
> mærker.
> Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end de
> kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
> (De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det rigtige)
>
> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
> alufælge, det er vel ok?
>
> --
> Tom

Her er de sidste års dæktest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/6C6F6F46-659B-46A0-8DF0-7C745C60DC74/0/2930.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E90E4C0A-2DBF-4907-B2FC-F0D923661A27/0/5458.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf

Mvh
Thomas



Klaus D. Mikkelsen (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 20-09-09 18:08

TDN skriver:
>
> Her er de sidste års dæktest:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/6C6F6F46-659B-46A0-8DF0-7C745C60DC74/0/2930.pdf
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E90E4C0A-2DBF-4907-B2FC-F0D923661A27/0/5458.pdf
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf

Nyere tests søges med dæk til en ny Golf, der ikke kan klemme sig ned i
en størrelse 15".....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

Frank Leegaard (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 20-09-09 21:11

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> TDN skriver:
>>
>> Her er de sidste års dæktest:
>>
>> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/6C6F6F46-659B-46A0-8DF0-7C745C60DC74/0/2930.pdf
>>
>> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E90E4C0A-2DBF-4907-B2FC-F0D923661A27/0/5458.pdf
>>
>> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/23E36BDF-5464-48C8-820A-434FE7D15365/0/4449.pdf
>
> Nyere tests søges med dæk til en ny Golf, der ikke kan klemme sig ned
> i en størrelse 15".....

Tror de er lige på tegnebrættet. Kunne også godt tænke mig det nemlig.


--
/Frank




Martin [6000] (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-09-09 18:11


> Det bunder vel bare i at nogen bare vil have et "godt" dæk, mens nogen
> vil havde det bedste dæk - i forhold til deres krav.

Der er bare "nogen" der er så bange for "kineserdæk", at de blindt vælger
Michelin eller Good Year "fordi det bare er godt". Uanset om et dæk til
50% af prisen klarer det 95% så godt eller måske enddda 110% så godt.

For så har man jo ikke sat sikkerheden overstyr ved at vælge det sikre
valg..

Og "har man råd til BMW har man også råd til at give 4000 for dæk" .. øhm
ja, men hvorfor helvede skulle jeg dog det, hvis dem til 2500,- er lige
så gode?? Nåååh jo... det lyder bedre at bimmeren kører på Michelin end
den kører på Kumho .. eller Nankang..eller..eller...

Bemærk: Jeg siger ikke man ikke skal vælge Michelin - jeg siger bare man
skal skide dybt i hvad det hedder og så bare vælge det bedste ud fra de
krav man stiller.

Det er ligesom med fjernsyn.. visse typer vælger bare blindt Samsung
"fordi det da er godt..." og så er de sikre i deres grundvold og sover
godt nok natten. Og så er det uanset hvad Samsung sender på markedet af
snot så køber folk det "fordi det er jo godt!" ... Det er muligt Samsung
det ene år er godt, men hvad så næste år hvor Sony måske er bedre?

Ligesom Michelin det ene år er bedst, men hvad nu hvis Hankook det næste
er bedst? Nåh nej.. det er et dæk ovre fra de gule lande det kan vi da
ikke ha'!

I min verden er det ikke at sætte sikkerheden overstyr, at være en
nærrigrøv eller mærkelig person.. men ren og skær fornuft - at vælge det
der pt. er bedst og ikke hvad der "plejer" at være bedst.


Martin [6000] (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-09-09 18:46


> Jeg er såmænd enig

Ohhh.. my... god!

> Dog vil jeg stadig ikke gamble med dækket - jeg kunne ikke finde på at
> være "testpilot" på et nyt kineserdæk, blot fordi det er billigt.

Helt enig - det er ikke der man skal gamble. Men jeg har ikke indtryk af,
det er det Tom ønsker?

Mikael (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 20-09-09 13:52

On 20 Sep., 16:32, Tom <b...@bmw.dk> wrote:

>
> ja, jeg har masser af tid, til at vente på det rigtige tilbud.

Se du nu bare og få bestilt de vinterdæk, mens der er noget at vælge
imellem, kommer der tegn på noget der ligner en rigtig vinter i Europa
kan de blive svært at skaffe dæk nok.

Den størrelse du er ude efter er efter sigende den str. der triller
flest km i hele Europa

Jeg har selv Dunlop Wintersport 3d i samme str. De er sådan set ganske
udemærket, men næste gang vil jeg prøve Michelin.

Og helt ærligt 4000kr for 4 dæk som du kan have i 5 år er vel ikke
helt i skoven. Jeg købte mine dæk hos daekonline.dk

Mikael

Martin [6000] (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 20-09-09 22:14


> Nævn mig et dæk du mener opfylder de krav. Sommer- eller vinterdæk.

Jeg er overhovedet ikke inde i hvad der pt. "rykker" på dækmarkedet - jeg
advokerer bare for, at man ikke skal afvise "det ukendte" på forhånd, som
mange er tilbøjelige til.



Jensen (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 21-09-09 11:05

On Sun, 20 Sep 2009 13:04:00 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:

>Hej
>
>Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
>"ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge
>som der nu skal vinterdæk på.
>Størrelsen er 205/55-16.

16" er faktisk ikke så udbredt, hvilket du nu har oplevet på egen tegnebog.
Du skulle have tjekket dækpriserne først og derpå have købt fælgene (f.eks.
15" eller 17").

--
Thomas

Leo_Jensen (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 21-09-09 04:51

On 21 Sep., 12:04, Jensen <poman...@hotmail.com> wrote:
> On Sun, 20 Sep 2009 13:04:00 +0200, Tom <b...@bmw.dk> wrote:
> >Hej
>
> >Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
> >"ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge
> >som der nu skal vinterdæk på.
> >Størrelsen er 205/55-16.
>
> 16" er faktisk ikke så udbredt, hvilket du nu har oplevet på egen tegnebog.
> Du skulle have tjekket dækpriserne først og derpå have købt fælgene (f.eks.
> 15" eller 17").

Det er såmænd rigtigt nok, 16" ser ud til at være på vej ud,
tilsvarende 17" er ofte billigere.
Det bliver så slet ikke bedre hvis man skal bruge 225/60R16, men jeg
fik da trods alt Pirelli P6000 til omkring 1000 kr/stk inkl moms og
montage, så de 900 kr for en betydeligt mere mainstream størrelse
lyder ikke billigt.

Leo


Leo_Jensen (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 21-09-09 04:56

On 20 Sep., 15:04, Tom <b...@bmw.dk> wrote:
> Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
> > Tom skriver:
> >> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
> >> ikke vil give.
>
> > Jeg skal lige være sikker:
>
> > Du vil gerne give flere hundre tusinder for en bil med "ultimativ
> > køreoplevelse" og sjaske den til med alt mulgt nyttigt og unyttigt
> > udstyr. Men når det kommer til din egen sikkerhed vil du ikek ofre de
> > sidste 2000 kr for at få "top of the pops", der måske kan redde dig fra
> > en bulet forskærm?
>
> jeg VIDSTE det ville komme, hehe

> Tom

Ja, jeg kan da også kun bekræfte, at man IKKE bliver mere velhavende
af at bruge mange penge på at købe en lækker og dyr bil. Faktisk er
det nok lige omvendt...

Leo


Fly Christensen (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 21-09-09 12:54

On Sun, 20 Sep 2009 13:04:00 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:

>Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
>ikke vil give.

Jeg giver ca. 100 euro per dæk til min.

>Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg kører
>oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt. Når man
>siger at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg heller
>ikke at slide dækkene op før de bliver så gamle at de får revner og
>punkterer af sig selv.

Mine slides op på to sæsoner.

>Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks Nankang
>dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud til at være
>så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle af de meget
>kendte mærker.
>Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end
>de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
>(De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det rigtige)

Forskellen ligger i den almene kvalitet. Du kan sagtens finde gode
ping-pong-dæk, men du finder altså også mange dårlige. Ved Ping-pong-dæk
kan du med god samvitighed købe de dæk, der er blevet testet - men KUN i
den størrelse, som er blevet testet. Ved mærkevarerne kan du gå ud fra,
at dækkene har en god kvalitet, også ved andre størrelser. Generelt
siges der et spring til hver side ved en enkelt faktor, og testen gælder
stadig. Ved ping-pong er egenskaberne fra 215 til 225 eller 205 ændret
så meget, at en eventuel test ikke kan bruges til noget som helst.

Fly

Leo_Jensen (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Leo_Jensen


Dato : 21-09-09 13:05

> Jeg har også prøvet det, jeg bad enda mekanikeren om at sætte nogle mellem
> klasse dæk på, men det ene har næsten larmet lige siden...

Så længe det kun er lige ved at larme går det vel... ?

Leo


Frank Leegaard (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Frank Leegaard


Dato : 21-09-09 22:18

Leo_Jensen wrote:
>> Jeg har også prøvet det, jeg bad enda mekanikeren om at sætte nogle
>> mellem klasse dæk på, men det ene har næsten larmet lige siden...
>
> Så længe det kun er lige ved at larme går det vel... ?


Du mener ikke det er værre end en sportsudstødning fra Thansen sagtens kan
overdøve det?

Hvis det ikke er nok - så et sportsfilter fra KN?


--
/Frank




Martin [6000] (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 21-09-09 21:29


> Men er du den der er villig til "at kysse frøen"?

Jeg har faktisk gjort det med vores sommerdæk - købte dem til min
tidligere SAAB og den var ikke til at rive af vejen (Point S' eget
dækmærke). Ud fra denne erfaring kører Kia'en på samme type dæk - ligeså
ikke til at rive af.

Vinterdæk er Michelin Alpin - de scorer godt i tests. Jeg har endnu ikke
set et billigt kineser der scorer særligt godt - vinterdæk er åbenbart
lidt mere besværligt at gøre godt end sommerdæk?

Umiddelbart ja, så er jeg villig til at "kysse frøen", men ikke bare
blindt. Grunden til valget af omtalte Point S var at det var dækmanden
der stod inde for dem og jeg havde gjort ham klart at han kom til at tage
dem retur hvis de var noget bæ.. men det slap han for Det er
Continental der producerer dem, men jeg ved ikke om der er Continental
know-how med i det...

Jeg ville ikke bare personligt selv gå online og købe det billigste gummi
uden at have læst tests og erfaringer med mærket.

Men hvis "China King" scorer højt og folk er glade for det, jamen så
vælger jeg med glæde dette dæk til halv pris af Michelin.


oz3bto (23-09-2009)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 23-09-09 20:33


"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i en meddelelse
news:4ab60c16$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Ikke fordi jeg tror på at vi får ret meget sne i år igen, men vil ikke
> "ødelægge" mine M3 fælge. Har fået fat i 4 pæne BMW ellipsoid alufælge
> som der nu skal vinterdæk på.
> Størrelsen er 205/55-16.
>
> Er ved at falde i svimer over de priser som dæk-pushere vil ha for f.eks
> Goodyear Ultragip og Michelin. De ligger alle omkring 900-1000 Kr og
> siger stolt at så er det også inkl. montering og moms. For s.... da,
> hvad skal jeg med dæk der ikke skal monteres og kan jeg fravælge
momsen????
> Selv i flensborg vil de ha 140 euro for et "mærke"dæk hvilket jeg bare
> ikke vil give.
> Vigtigt er her, jeg kører ikke med tophastighed om vinteren, jeg kører
> oftest meget øko-kørsel uden ræs, i det hele taget langsomt. Når man
> siger at vinterperioden til vintersutter er 4-5 mdr. så når jeg heller
> ikke at slide dækkene op før de bliver så gamle at de får revner og
> punkterer af sig selv.
>
> Nå men nu undrer det mig når jeg ser hos daekonline.dk at f.eks Nankang
> dæk faktisk scorer temmelig højt i tests og slet ikke ser ud til at være
> så ringe som navnet antyder. Ja faktsik bedre end nogle af de meget
> kendte mærker.
> Prisen (455 Kr) for sådanne Asiatiske dæk tiltaler mig en del mere end
> de kendte, så er der nogen der har prøvet sådanne asiatiske dæk?
> (De behøver vel ikke være dårlig bare fordi de ikke hedder det rigtige)
>
> Har også fundet en lokal mekker som monterer dæk for 125,- pr stk for
> alufælge, det er vel ok?
>
> --
> Tom'


Et ordentlig sæt vinterdæk de koster

Har selv lige punget ud for 4 af de dyre med pigge



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste