gøre box længere afh. af content
Fra : Kim Emax

Dato : 13-10-09 11:58

hej

..page {
background:#ccc;
height:400px;
width:600px;
}
..space {
width:100px;
display:hidden;
}
..content {
width:400px;
}

her kommer en tekst, der er meget meget lang (nogle gange) og derfor
er højere end de 400px, der er sat i .page. Hvordan får man .page til
at blive længere i disse tilfælde, så teksten har baggrundsfarven
fra .page hele vejen ned?

Er der en setting i css til at gøre dette (som td i alm html, der bare
gør sig længere), eller skal man ud i noget javascript, evt. en css
inline, der overskriver .page{height}?

Kim Emax

Fra : Jahirah

Dato : 13-10-09 20:25

Kim Emax wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
bare
> gør sig længere), eller skal man ud i noget javascript, evt. en css

-------------------8<-------------------------

Set evt. height til "height:auto;" og tilføj en "min-height:400px;".
height:auto så tilpasser den sig dit indhold, og min-height:400px;
fortæller din div at den skal MINIMUM være 400px; høj.

//Jahirah

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-10-09 22:50

Kim Emax skrev:
> [...]
>
> Er der en setting i css til at gøre dette (som td i alm html, der bare
> gør sig længere), eller skal man ud i noget javascript, evt. en css

Det behøvetr du overhovedet ikke at bekymre dig om.
div.content vil blive så høj som indholdt tilsiger,
hvis du undlader at bestemme højde af såvel page som content.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Kim Emax

Dato : 14-10-09 02:26

On 13 Okt., 23:49, Jørgen Farum Jensen <jfjen...@yahoo.dk> wrote:

> Det behøvetr du overhovedet ikke at bekymre dig om.
> div.content vil blive så høj som indholdt tilsiger,
> hvis du undlader at bestemme højde af såvel page som content.

Det er jeg med på, men det er ikke div.content, der sætter
baggrundsfarven (og det er ikke muligt i min løsning, da den er en af
3 container i en float:left), men page, derfor vil jeg have page til
at strække sig.

Kim Emax

Fra : Thomas

Dato : 14-10-09 10:40

Kim Emax skrev:
> [...]
<snip>

> [...]
> baggrundsfarven (og det er ikke muligt i min løsning, da den er en af
> 3 container i en float:left), men page, derfor vil jeg have page til

Prøv at kigge på det her.

http://matthewjamestaylor.com/blog/equal-height-columns-cross-browser-css-no-hacks

~tj

Fra : N/A

Dato : 14-10-09 16:55

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-10-09 17:03

Kim Emax skrev:

> [...]
> baggrundsfarven (og det er ikke muligt i min løsning, da den er en af
> 3 container i en float:left), men page, derfor vil jeg have page til

Jeg ved så ikke hvordan du har løst problemet nu hvor det er løst, men
en løsning kunne være at sætte min-height på elementet.

Jeg forstår det som at du gerne vil have at elementet skal have en
minimumshøjde, men strække sig yderligere, hvis teksten er længere end
hvad der i udgangspunktet er plads til.

En anden mulighed som godt nok ikke virker i IE7 eller ældre, men som
dog virker i ie 8, FF, Opera, Safari og Google Crome, er at bruge
display: table-cell.

..helebredden { display: table-row; }
..spalte { display: table-cell; }

For ældre IE-versioner:
..helebredden { clear: both; }
..spalte { float: left; }

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 14-10-09 03:01

On 13 Okt., 21:24, Jahirah <jahi...@gmail.com> wrote:

> Set evt. height til "height:auto;" og tilføj en "min-height:400px;".
> height:auto så tilpasser den sig dit indhold, og min-height:400px;
> fortæller din div at den skal MINIMUM være 400px; høj.

Super, det virkede efter lidt pilleri. Jeg havde i content både en
fast width og height, det påvirkede page, da jeg fjernede height fra
content, så virkede det fint kun med min-height, men jeg har sat
height:auto på også, just in case.

Tak for input.
Kim Emax

Fra : N/A

Dato : 14-10-09 10:40

Fra : Kim Emax

Dato : 14-10-09 06:24

On 14 Okt., 11:39, Thomas <jansencomp...@gmail.com> wrote:

> Prøv at kigge på det her.
>
> http://matthewjamestaylor.com/blog/equal-height-columns-cross-browser...

Jeg har fået det til at virke, som jeg ville. Og havde ikke brug for
at alle 3 kolonner er lige høje, men det er et cool link du har sendt
her, så tak for det, det skal nærstuderes

Kim Emax

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 14-10-09 16:55

Kim Emax skrev:

> det er et cool link du har sendt
> her, så tak for det, det skal nærstuderes

Det er da hurtigt nærstuderet:
Warning: mysql_fetch_array():
supplied argument is not a valid MySQL result
resource in
/home/graemefr/public_html/mjt/blogpost.php on line 83

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk