Opdeling i 4 felter
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-09 22:32

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-09 22:34

Hmm - noget gik galt da jeg sendte. Prøver igen.

Jeg ville gerne opdele min skærm i 4 lige store felter.
Det skulle være sådan at jeg kunne lave noget tekst med en formateringi box1
og i box2 noget andet tekst - evt med anden formatering af tekst.

Det vigtige er at "felterne" altid bliver lige store - altså 50%.

Kan man det og hvis ja - hvordan ?

Mvh. Allan

Fra : jopa

Dato : 12-10-09 22:56

"Allan Rath Møller" <amatfjernallanmdotdk> skrev
> Jeg ville gerne opdele min skærm i 4 lige store felter.

> Det vigtige er at "felterne" altid bliver lige store - altså 50%.
>
> Kan man det og hvis ja - hvordan ?
Øhm 4 felter giver vel 200%
Eller 25 x 4

Ellers har jeg misforstået noget.

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 12-10-09 22:58

Allan Rath Møller skrev:
> [...]
> og i box2 noget andet tekst - evt med anden formatering af tekst.
>
> Det vigtige er at "felterne" altid bliver lige store - altså 50%.

#boksupperleft, #bokslowerleft {float:left;width:50%;}
#boksupperright, #bokslowerright {float:right;width:50%;}
..clb {clear both;}

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : Anders

Dato : 12-10-09 23:16

Allan Rath Møller skrev:
> [...]
> og i box2 noget andet tekst - evt med anden formatering af tekst.
>
> Det vigtige er at "felterne" altid bliver lige store - altså 50%.

Hvis felterne også skal være lige høje, er du vist nødt til at bruge
absolut positionering.
ex. http://www.ankerliv.dk/test/quadro.html

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-10-09 09:52

Anders skrev:

> Hvis felterne også skal være lige høje, er du vist nødt til at bruge
> absolut positionering.
> ex. http://www.ankerliv.dk/test/quadro.html

Ja, hvis det bare var så let. Tjek lige
http://localhost/x/crashandburn.html eller
http://733.dk/usenet/crashandburn2.html

Gunlag Sørtun har skrevet en fin artikel
om problemet:
http://www.gunlaug.no/contents/wd_additions_19.html

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Anders

Dato : 13-10-09 11:45

Jørgen Farum Jensen skrev:

> [...]
> http://localhost/x/crashandburn.html eller
> http://733.dk/usenet/crashandburn2.html
>
> Gunlag Sørtun har skrevet en fin artikel

Ups, det er jo ikke så heldigt. Jeg stiller mig op i køen til en
løsning, hvis den findes. Imens vil jeg læse artiklen igennem.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-10-09 11:46

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Ja, hvis det bare var så let. Tjek lige
> http://localhost/x/crashandburn.html eller

Det kan jeg ikke. Jeg har ikke en mappe og en fil med de navne på min
localhost - og lavede jeg dem, ville indholdet nok ikke svare til dit.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-10-09 13:43

Erik Ginnerskov skrev:

> Det kan jeg ikke. Jeg har ikke en mappe og en fil med de navne på min
> localhost - og lavede jeg dem, ville indholdet nok ikke svare til dit.

UPS!
Det skulle have været
http://733.dk/usenet/crashandburn.html eller
http://733.dk/usenet/crashandburn2.html