Link tilbage hvor...
Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 06-10-09 15:35

Hej NG

Hvis man nu vil sætte et link ind på siden som sender en tilbage
hvor vedkommen kom fra hvad enten det er fra en intern link eller
et link fra et anden sted. (B link er til bestemt side hos A og
på den side står der så retur)
Har se denne kode bliv brugt
SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
var i=-1;
var clicked=false;
function previousPage(){
if (clicked) history.go(i); else history.back();
}
function changeI(){
i--;
clicked=true;
}
//-->
</SCRIPT>

Skal der ikke bruges noget mere end det?

jeg ved godt at det med stort skal skrives med småt

Med venlig hilsen

Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-10-09 15:51

Kim Schmidt Wind skrev:
> [...]
> hvor vedkommen kom fra hvad enten det er fra en intern link eller
> et link fra et anden sted. (B link er til bestemt side hos A og

[SNIP:Javascript]

Så vidt jeg kan se, så "æder" den funktion af historien på samme måde
som back-knappen i browseren. Det er ofte blevet advaret imod at imitere
allerede indlagte funtioner eller knapper af flere grunde, men bl.a. så
er det lidt spild af plads og kode, når den funktion allerede findes i
browseren..

Du kan lave en "forrige", som ikke æder af historien, vha. serverside,
hvilket jeg nok ville. Det er ret nemt, da du bare kan bruge indholdet
at HTTP_REFERER. Sådan groft sagt:

Hvilket så er ASP

Men hvorfor ikke lave en brødkrumme i stedet? Hvor skal det bruges? Link
til siden?

MVH
Rune Jensen

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 06-10-09 16:15

Rune Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kim Schmidt Wind skrev:

> Men hvorfor ikke lave en brødkrumme i stedet? Hvor skal det bruges? Link
> til siden?
>

> MVH
> Rune Jensen

Hej Rune

Har tænk mig at det skulle indsættes på denne side
http://oz1jux.dk/hq2009/hq2009.html samt denne her
http://oz1jux.dk/hq2009/diplom.html , men som du skriver så kan man bare
bruge tilbage knappen som er i browseren.

Fra : Rune Jensen

Dato : 06-10-09 16:33

Kim Schmidt Wind skrev:

> [...]
> http://oz1jux.dk/hq2009/diplom.html , men som du skriver så kan man bare
> bruge tilbage knappen som er i browseren.

Jamen hvis du gerne vil have forbundet siderne, så er der da plads til
både en vandret og en lodret menu..? Måske dog vandret er den letteste her.

MVH
Rune Jensen

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 06-10-09 20:19

> [...]
> både en vandret og en lodret menu..? Måske dog vandret er den letteste her.

Hej Rune

Det ved jeg, men det jeg var ude efter her er hvis der bliver linket til disse
side at så i det link man selv laver på siden tilbage eller back at man kommer
tilbage det domæne der henviste til siderne. Som det er nu på den ene side er
der ingen link og på den anden er der godt nok Back så man kommer tilbage til
index.html.

Mvh.

Fra : Kim Emax

Dato : 08-10-09 14:11

On Oct 6, 9:18 pm, Kim Schmidt Wind <oz1jux...@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> der ingen link og på den anden er der godt nok Back så man kommer tilbage til

Er det ikke bare history.go(-1) du vil lave? Den bringer dig tilbage
til forrige side som, hvis du trykkede på back i browseren.

Kim Emax