Problem med div
Fra : C. Nielsen

Dato : 26-09-09 18:58

Jeg har for noget tid siden lavet denne side, men nu da jeg skal føje lidt
til driller det.
Siden er http://www.hojbodal.dk/ -
Mit problem er div'en med indhold som ikke vil lægge sig under menu'en
t.h. - der er også et problem med topmenu - når jeg ser i FF er der en lille
hvid kasse til højre i toppen - som selvfølgelig ikke er tiltænkt at se
sådan ud - men hvor er det jeg har fået lavet kludder i koden ?
Håber i kan hjælpe.

Mvh.
Charlotte

Fra : Jahirah

Dato : 26-09-09 22:39

C. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> hvid kasse til højre i toppen - som selvfølgelig ikke er tiltænkt at se
> sådan ud - men hvor er det jeg har fået lavet kludder i koden ?

Nogle vil sikkert mene anderledes, men jeg vil anbefale dig at bygge dine
hjemmesider i Mozilla Firefox, og derefter enten tilpasse CSS'en til Explorer
eller tilføje et seperat IE stylesheet.

Firefox er langt mere standard overholdende hvad CSS angår, hvor Explorer ofte
tolker alting "på sin egen måde", dvs anderledes fra alle andre browsere på
markedet. Det bevirker at din side måske ser fin ud i IE, men så snart en
bruger har en anden browser vil der være meget stor chance for at skidtet
laver krumspring og ser forkert ud.

//Jahirah

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : C. Nielsen

Dato : 26-09-09 23:40

"Jahirah" <jahirah@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogle vil sikkert mene anderledes, men jeg vil anbefale dig at bygge dine
> hjemmesider i Mozilla Firefox, og derefter enten tilpasse CSS'en til
> Explorer
> eller tilføje et seperat IE stylesheet.

Tak for dit råd, du har helt ret.
Jeg har fået løst problemet med at indholdet lagde sig under ve. kolonne,
der manglede en bredde.
Nu har jeg så blot problemet med den lille hvide kasse t.v. øverst under
banneret , at finde en løsning til.
Måske nogen kan hjælpe med at se hvad der er galt ?

Mvh.
Charlotte

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-09-09 03:05

Det er din topmenu DIV der skygger. Skift baggrundsfarve til
gennemsigtig.
background-color: transparent;

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-09-09 00:02

Der er ganske enkelt ikke plads til den. Ret:
<!--[if IE]>
til
<!--[if lt IE 8]>

For at IE8 kan vise den korrekt.
Du skal være meget forsigtig med at bruge gamle IE hacks uden at tage
specielt højde for IE8.

Desuden tilføjes
width: 70%;

under
#yderramme #indholdramme #indhold {

i dit stylesheet.

Der er mindre visningsforskelle i IE7 og IE6 men ikke noget jeg ville
bekymre mig om.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 26 Sep 2009 19:57:32 +0200, "C. Nielsen"

Fra : C. Nielsen

Dato : 27-09-09 20:50

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev
> [...]
> #yderramme #indholdramme #indhold {
>
> i dit stylesheet.
>
> Der er mindre visningsforskelle i IE7 og IE6 men ikke noget jeg ville

Det var lige det der skulle til. Nu ser det rigtigt ud.
Mange tak for hjælpen.

Mvh.
Charlotte