Fuglefoder i Århus-Djursland området
Fra : TDN

Dato : 13-10-09 18:35

Hej!

Er der nogen der kender nogle gode steder at handle Luksus
vildtfugleblanding og solsikkefrø i 20-25 kg sække til rimlige priser og i
god kvalitet hvor fuglene ikke levner det halve. Måske foderstof
forretninger men kender ikke rigtig nogle og er i tvivl om man kan handle
der som privat.

Info om specifikke gode produkter hører jeg også gerne om.

Har stort ryk ind af fugle, bor i nærheden af en skov, har spottet 30 arter
indtil videre i haven, tror sgu jeg fodrer det halve af skoven

På forhånd tak.

Mvh
Thomas

Fra : jos

Dato : 14-10-09 16:58

TDN wrote:
> [...]
>
> Har stort ryk ind af fugle, bor i nærheden af en skov, har spottet 30
> arter indtil videre i haven, tror sgu jeg fodrer det halve af skoven

jeg plejer at købe en sækfuld (35-50kg) på nærmeste DLG, (holder hos mig til
2 sæsoner)- og er aldrig blevet afvist fordi jeg er privat.
(aldrig blevet spurgt heller)
finn

Fra : ABJ

Dato : 14-10-09 21:12

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har stort ryk ind af fugle, bor i nærheden af en skov, har spottet 30
> arter indtil videre i haven, tror sgu jeg fodrer det halve af skoven

Jeg køber solsikkefrø i korn og foder i Galten, 15 kg holder ca. 1 måned.

Hilsen Aksel

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 15-10-09 19:19

TDN wrote:

> Har stort ryk ind af fugle, bor i nærheden af en skov, har spottet 30
> arter indtil videre i haven, tror sgu jeg fodrer det halve af skoven

Jamen, så drop det dog, mand.

Det undrer mig at nogen kan finde på at fodre dyr i naturen. - Kan de
ikke selv skaffe føden? Er der ikke længere natur omkring Århus hvor de
kan finde mad?

Er du ifærd med at lave zoologisk have ud af naturen? Det mener jeg. -
En underlig måde at holde naturen kunstigt i live omkring sig.

Hvis naturen ikke kan klare sig selv, har den fortjent at dø ud, udfra
at de stærkeste overlever. Det er der jo en del der hylder, med det
politiske system vi har valgt primært at have i verden idag.

Giv dog istedet pengene til de der har behov for det. - Øhhhh -
mennesker altså.

Mvh. Jørgen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-10-09 21:38

On Thu, 15 Oct 2009 20:19:20 +0200, Jørgen Rasmussen <j.asm@mail.dk>
wrote:

>Jamen, så drop det dog, mand.
>
>Det undrer mig at nogen kan finde på at fodre dyr i naturen. - Kan de
>ikke selv skaffe føden? Er der ikke længere natur omkring Århus hvor de
>kan finde mad?

Hvad er der nu galt med at fodre fuglene for sin egen fornøjelses skyld?
Jeg nyder da at sidde her hver vinter og kunne se ud på fuglene som
samles lige uden for vinduet, netop fordi jeg fodrer dem.

> [...]
>politiske system vi har valgt primært at have i verden idag.
>
>Giv dog istedet pengene til de der har behov for det. - Øhhhh -

Så naturen må dø hvis ikke den kan klare sig selv, men mennesker må man
gerne hjælpe?

Jeg vil sku hellere hælde fuglefoder ud her og få fornøjelse af at se på
alle de fugle der samles. Alternativet var at sætte en kasse bajere ud,
men de personer som tiltrækkes af den gider jeg ikke sidde og glo på om
vinteren - eller have rendende i min have.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : TDN

Dato : 16-10-09 14:36

> [...]
>
> Har stort ryk ind af fugle, bor i nærheden af en skov, har spottet 30
> arter indtil videre i haven, tror sgu jeg fodrer det halve af skoven

Takker for svarene (undtagen Jørgen Rasmussens).

Fik købt solsikke frø dobbeltrenset i god kvalitet til 99 kr. pr. 20
kg.(tilbud) og en god vildtfulgeblanding ved en nystartet dyre forretning i
Skødstrup.

Mvh
Thomas

Fra : Leif Neland

Dato : 18-10-09 13:54

TDN skrev:
> [...]
> i god kvalitet hvor fuglene ikke levner det halve. Måske foderstof
> forretninger men kender ikke rigtig nogle og er i tvivl om man kan

Hestefolk, der ikke er professionelle, køber også hestefoder hos
foderstoffen.
F.ex. i DLG-Land & Fritid.

Der er ingen begrænsninger i hvem foderstoffen vil handle med, bortset
hvis du vil købe kunstgødning med højt kvælstofindhold...

Det skal man vist have licens til, hvis det overhovedet kan fås.

Leif