Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sigma 18-50 F2.8 til Nikon D90?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 13-10-09 11:34

Hej

Påtænker en sådan. Nu ser det ud til at der er flere modeller at vælge
imellem. Er HSM modellen ikke at foretrække?

mvh Lars

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-10-09 13:53

"Lars Rasmussen" <lr_nospam@oz1hmn.dk> wrote in message
> Hej
>
> Påtænker en sådan. Nu ser det ud til at der er flere modeller at vælge
> imellem. Er HSM modellen ikke at foretrække?

Jo.
Det giver normalt den hurtigste fokusering, er mere lydsvag og virker på
alle Nikon huse.
Optisk er de så vidt jeg kan se identiske.

Se iøvrigt
http://photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests/315-sigma-af-18-50mm-f28-dc-ex-macro-review--lab-test-report
http://www.popphoto.com/Reviews/Lenses/Lens-Test-Sigma-18-50mm-f-2.8-EX-DC-Macro

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Robert Piil

Dato : 13-10-09 14:33

Mogens Hansen skrev:
> [...]
> alle Nikon huse.
> Optisk er de så vidt jeg kan se identiske.

Så vidt jeg ved kan man kun få HSM-udgaven til Nikon.

--
Robert Piil
http://piil.org/