Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Oversigt over mest benuttede browsere?
Fra : Martin Ploug

Dato : 24-09-09 14:58

Hej

Hvor er det jeg kan finde en aktuel oversigt
over de mest benyttede browsere i Danmark uanset
styresystem? I første omgang er jeg ligeglad med
browserenes versioner.
Jeg er heller ikke så interesseret i browsere til
mobilenheder.

Kan jeg bruge denne http://www.fdim.dk/?pageid=89 ?

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-09-09 15:10

Martin Ploug skrev:

> Kan jeg bruge denne http://www.fdim.dk/?pageid=89 ?

Jeg tror at det er den oversigt de fleste bruger.
Selv har jeg lidt svært ved at genkende den i forhold til mine egne
statistikker, men det er en anden snak.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-09-09 16:58

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg tror at det er den oversigt de fleste bruger.
> Selv har jeg lidt svært ved at genkende den i forhold til mine egne
> statistikker, men det er en anden snak.

Den tæller sidevisninger. Hvis jeg læser 2000 sider blandt dem
der tælles op, rykker Opera højt op i statistikken.

Jeg så hellere at det var brugere der blev talt.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-09-09 17:20

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den tæller sidevisninger. Hvis jeg læser 2000 sider blandt dem
> der tælles op, rykker Opera højt op i statistikken.
>
> Jeg så hellere at det var brugere der blev talt.

Okay!
det forklarer noget af sagen.

Man kunne vel også tænke sig at det netop er store mainstreamsider der
er optimeret til IE, der fylder mest i statistikken i forvejen.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-09-09 22:11

Philip Nunnegaard skrev:

> Man kunne vel også tænke sig at det netop er store mainstreamsider der
> er optimeret til IE, der fylder mest i statistikken i forvejen.

Det kunne være sjovt at se en opdeling på de forskellige
sites. Jeg har en fornemmelse af, at fx msn.dk er med til at
forrykke resultatet.

I henhold til fdim havde Firefox en andel på knap 11 procent
i marts. På det tidspunkt benyttede omkring 16% af
Politikens besøgende Firefox, og på ibyen.dk var andelen
omkring 20%. Og Politiken hører trods alt ikke til de
mindste sites.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nettets mest sandfærdige nyheder:

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-09-09 02:15

Kim Ludvigsen skrev:

> Det kunne være sjovt at se en opdeling på de forskellige sites. Jeg har
> en fornemmelse af, at fx msn.dk er med til at forrykke resultatet.

Uden tvivl!

> [...]
> det tidspunkt benyttede omkring 16% af Politikens besøgende Firefox, og
> på ibyen.dk var andelen omkring 20%. Og Politiken hører trods alt ikke

På Chartbase.dk er andelen for Firefox omkring 20% (helt nøjagtigt
20,2%). Opera står for 1,5%, og Safari for 11%.

Google Crome identificerer sig dog ikke som en selvstændig browser. Jeg
har mistanke om at de udgør en del af de 11% Safari-brugere.

Mine tal er fra september 2009. Jeg undrer mig over at FDIM kun kan
diske op med tal fra juli.
Netop her i September har IE 8 i øvrigt overhaler IE 7.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-09-09 02:18

Philip Nunnegaard skrev:

> Netop her i September har IE 8 i øvrigt overhaler IE 7.

Fordømte anglicistsvin! September skulle selvsagt staves med lille 's'.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-09-09 10:20

Philip Nunnegaard skrev, Den 25-09-2009 03:14:
> Jeg undrer mig over at FDIM kun kan
> diske op med tal fra juli.

De er altid en måned bagud med offentliggørelsen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 25-09-09 10:27

Kim Ludvigsen skrev, Den 24-09-2009 23:11:
> På det tidspunkt benyttede omkring 16% af Politikens besøgende Firefox, og
> på ibyen.dk var andelen omkring 20%.

Hvor kan man se det henne?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-09-09 12:21

Jens Jensen skrev:

> Hvor kan man se det henne?

Det kan man vist ikke se nogle steder. Jeg fik det oplyst af
en projektleder hos Politiken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hold computeren ren:

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 25-09-09 14:53

Bertel Lund Hansen skrev:

> Den tæller sidevisninger. Hvis jeg læser 2000 sider blandt dem
> der tælles op, rykker Opera højt op i statistikken.

Hvad mener du? med den sidste sætning?

I øvrigt læser jeg statistikken som procent-
dele af samtlige sidevisninger den aktuelle måned.

Og uanset hvilken statistik jeg kigger på (for
første gang i længere tid) er jeg højligt forbavset
over at ikke flere har opgraderet deres IE og at så
mange fortsat bruger IE6.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-09-09 15:20

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Hvad mener du? med den sidste sætning?

Ikke alle verdensHTML-sider tjekkes af statistikken. Hvis jeg
kunne finde 2000 som var iblandt dem de fører statistik over og
hentede dem hver og én, ville Opera rykke højt op på deres liste
selv om kun én bruger (mig) var involveret.

> I øvrigt læser jeg statistikken som procent-
> dele af samtlige sidevisninger den aktuelle måned.

Ja, men jeg vil have unikke brugere i stedet.

--
Bertel

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 25-09-09 15:44

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Og uanset hvilken statistik jeg kigger på (for
> første gang i længere tid) er jeg højligt forbavset
> over at ikke flere har opgraderet deres IE og at så
> mange fortsat bruger IE6.

Det ser ud til at IE6 har ligget stabilt på på godt 10% det sidste halve
års tid, så jeg gætter på at de fleste som /kan/ opgradere, i hvert fald
har IE 7 eller nyere.

Tilbage er så dels arbejdspladser der f.eks. kører Windows 2000 som
dermed ikke kan opgradere plus folk som har en piratkopi af XP.

Jeg kender dog også et par stykker der gik over til Firefox netop fordi
de ikke kunne opgradere til noget nyere end IE 6.

Endelig har jeg også mødt folk, der nærmest pr. automatik er modstandere
af opdateringer af deres programmer. Ikke fordi de har noget imod at
skulle vænne sig til en ny brugerflade, men fordi de bare er imod.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : /John

Dato : 25-09-09 15:47

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> uanset hvilken statistik jeg kigger på (for
> første gang i længere tid) er jeg højligt forbavset
> over at ikke flere har opgraderet deres IE og at så
> mange fortsat bruger IE6.

Mange kører sikkert stadig med ældre og langsomme pc'er og vælger derfor
IE6, der fungerer kvikkere end 7'eren og 8'eren.

John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-09-09 15:29

"Martin Ploug" <mploug@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Kan jeg bruge denne http://www.fdim.dk/?pageid=89 ?

Ja, den er helt fin.

......og hvis du har lyst kan du sammenligne med hvad der bruges mest i hele
verden. Det kan du se her
http://marketshare.hitslink.com/browser-market-share.aspx?qprid=2

Hilsen Åge

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-09-09 17:12

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
>
> Ja, den er helt fin.
>
> .....og hvis du har lyst kan du sammenligne med hvad der bruges mest i

Hej

Ok, tak for jeres indlæg.

Mvh. Martin

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-09-09 17:25

Åge Halldorsson skrev:

> .....og hvis du har lyst kan du sammenligne med hvad der bruges mest i
> hele verden. Det kan du se her
> http://marketshare.hitslink.com/browser-market-share.aspx?qprid=2

Takker! Den har jeg hermed bookmarked.

Gys! IE6 har stadig større "udbredelse" der end både IE7 og -8.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 24-09-09 18:09

On Thu, 24 Sep 2009 16:28:39 +0200, Åge Halldorsson wrote:

> http://marketshare.hitslink.com/browser-market-share.aspx?qprid=2

Den giver da ikke noget billede af Danmark, om jeg forstår det ret.
Udbredelsen af IE I DK er if. denne 0%:
http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=12&qptimeframe=M&qpsp=127&qpmr=300&qpob=CountryName&qpdt=1&qpct=3&qpcustom=*1

For denne er der trods alt tal:
http://gs.statcounter.com/#browser-DK-monthly-200908-200908-bar

Men så er der jo som altid en masse spørgsmål relateret til dette. Hvor
mange besøgende har de reelt for givne lande? Hvilke typer sider tæller de
på? Virker deres browser-dek overhovedet korrekt. Osv. osv.

Denne er lidt sjov:
http://gs.statcounter.com/#browser-an-monthly-200908-200909-bar - hver 1/5
forsker foretrækker Opera

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 24-09-09 19:56

Christian Bohr-Halling skrev, Den 24-09-2009 19:08:
> Udbredelsen af IE I DK er if. denne 0%:
> http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=12&qptimeframe=M&qpsp=127&qpmr=300&qpob=CountryName&qpdt=1&qpct=3&qpcustom=*1

Ikke-abonnenter ser 0%.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-09-09 07:37

"Christian Bohr-Halling" <nospam@cbh.softwolves.dk> skrev i meddelelsen

> Den giver da ikke noget billede af Danmark, om jeg forstår det ret.

Netop. Det er også derfor jeg skriver at den gælder hele verden.

Hilsen Åge