Indbygning kaffe maskine.
Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-10-09 20:33

vi har sådan en tingest i huset, og har lige et spørgsmål i den anledning.

Maskinen har jeg en kaffekværn indbygget. og den kan sættes til mange
forskellige formalings grader, men det som undrer os,
er at der i brugsanvisningen står at man kun må ændre på indstillingen når
kværnen kører.
Det synes vi lyder lidt underligt. Nogen andre som har erfaring/viden om
det?

Elmer

Fra : Mogens

Dato : 12-10-09 20:38

Elmer Fjort wrote:
> [...]
> kværnen kører.
> Det synes vi lyder lidt underligt. Nogen andre som har erfaring/viden om

Vores Braun er lige omvendt - her må man ikke indstille når den kører.
Men det kan jo være en anden type du har, hvor det ikke er muligt / for
belastende at dreje kværnen når den står stille?

Prøve evt. at checke om der står det samme på både dansk og engelsk. Det
kan jo være en oversætterbøf.

Ellers er det jo lidt svært at kommentere på når du absolut intet
skriver om mærke og model.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 12-10-09 21:24

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan jo være en oversætterbøf.
>
> Ellers er det jo lidt svært at kommentere på når du absolut intet skriver

Det med oversættelsen har jeg ikke lige checket, det gør jeg lige.
Vi kiggede på så mange som vi kunne finde på Ebay, og endte med at købe
en som hedder Neff.
Når man ser på de forskelige mærker, så virker det som der er 1 fabrik
som laver teknikken, og de forskellige firmaer så
får smidt en front på med navn, og sådan nogle andre små ting. Skulle
undre mig lidt at alle firmaerne var kommet frem til lige
samme løsninger så som hvor meget vand der kan være i den.
Det undrer os lidt at et totalt ukendt mærke som Neff er i DK, at der er
en tilsyneladende perfekt oversat brugsanvisning på dansk.

Elmer

Fra : Armand

Dato : 13-10-09 15:36

Elmer Fjort skrev:
> [...]
> kværnen kører.
> Det synes vi lyder lidt underligt. Nogen andre som har erfaring/viden om

Hvis eksempelvis den står på grovest indstilling, så er der jo
grovmalede bønner inde i selve kværnen når man stopper. Hvis man
derefter prøver at justere til fintmalet skal kværnen klemme det grove
"grums" ganske fladt hvis ikke at kværnen kører - En unødig belastning!

--
Armand.