Utæt bly taghætte
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 12-10-09 19:25

Hej ng,

en af taghætterne på vores beton tag er utæt. Jeg vil mene det er en bly
taghætte (udluftning til bad) - den er fra husets opførelse i 1969.

Der hvor inddækningen er loddet sammen med hætten er der en tynd tæring.

Hvordan løser jeg det bedst? En ny taghat (og følgende ny 'skorsten'),
lapper med noget to komponent noget (hvad?) eller ?

På trælasten (Optimera) fik jeg anbefalet at bruge inddækningsbånd fra
Tacodan?

--
vh, Erik BH

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-10-09 07:17

"Erik B. Hansen" <erik@børstingMedOEistedetforø.dk> skrev i en meddelelse
> Hej ng,
>
> en af taghætterne på vores beton tag er utæt. Jeg vil mene det er en bly
> taghætte (udluftning til bad) - den er fra husets opførelse i 1969.

Mon ikke det er zink, med bly inddækning? En ren blyhætte ville nok se en
kende deform ud. :)

> [...]
> lapper med noget to komponent noget (hvad?) eller ?
>
> På trælasten (Optimera) fik jeg anbefalet at bruge inddækningsbånd fra

Jeg ville nok montere en ny plasthætte. Hvis den ellers kan få så den passer
til dit tag. Alternativt skal der laves en ny af en blikkenslager.

Zinken er efterhånden nedbrudt (det bliver mørt), og du finder nok ikke en
blikkenslager der har lyst til at reppe på den. Det har det med at falde fra
hinanden når man rør ved det.

- Martin