Religiøs
Fra : Per Rønne

Dato : 24-09-09 08:27

Man har tidligere i UK set British Airways forbyde stewarder og
stewardesser at bære kors, samtidig med at uniformsreglementet har
indeholdt islamisk hovedbeklædning som en option.

Nu er problemet så flyttet ind i hospitalsverdenen; den 54-årige Shirley
Chaplin, der har bået sit kors om halsen siden hun blev konfirmeret i
1971 må pludselig ikke længere bære det.

Derimod må andre trosretninger gerne bære deres tørklæder og turbaner
til sygeplejeskeuniformen.

Og der har tilsyneladende ikke i hendes vel hidtil 30 år som
sygeplejerske været problemer ved at bære et symbol for hendes
tilknytning til Church of England, den engelske statskirke.

<http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/339577:Udland--Sygeplejerske-k
lager-over-forbud-mod-at-baere-kors>

FUT dk.politik.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Dybbøl

Dato : 24-09-09 12:59

Per Rønne wrote:
> [...]
> sygeplejerske været problemer ved at bære et symbol for hendes
> tilknytning til Church of England, den engelske statskirke.

Grotesk, grotesk!! Jeg har forstået at i dele af visse byer i England er
sharia-lov gældende.