Fange duer i mårfælde
Fra : Morten Frederiksen

Dato : 12-10-09 06:28

Inden jeg drage ud i Harald Nyborg og formøbler ejerforeningens formue
ville jeg lige høre om nogen har erfaringer med at fange duer i sådan
en mårfælde her:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7463&n=10

Den ser da ud til at være stor nok

Duerne skal indfanges på et lukket loft hvor de har forvildet sig ind
gennem et åbent vindue.

Mvh
Morten Frederiksen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 12-10-09 21:05

>Inden jeg drage ud i Harald Nyborg og formøbler ejerforeningens formue
>ville jeg lige høre om nogen har erfaringer med at fange duer i sådan
>en mårfælde her:

Skader, fasaner mv. går fint i den, og en enkelt mår har vores også klaret -
og 3 katte
Du skal bare se til den ofte, så dyret ikke ødelægger fødderne og vinger på
at forsøge at komme ud.

Mvh Maria

Fra : Mogens

Dato : 13-10-09 06:15

Maria Frederiksen wrote:

> [...]
> og 3 katte
> Du skal bare se til den ofte, så dyret ikke ødelægger fødderne og vinger på

Hvis den du'r til katte skal jeg dæleme have en sat op i vores have!

Fra : ask meeeeee

Dato : 13-10-09 08:18

> Hvis den du'r til katte skal jeg dæleme have en sat op i vores have!

Den er rigtig god til katte - på en uge har jeg fanget 4 katte i sådan en
haraldnyborg fælde.

Fra : Mogens

Dato : 13-10-09 08:40

ask meeeeee wrote:

> Den er rigtig god til katte - på en uge har jeg fanget 4 katte i sådan en
> haraldnyborg fælde.

Hvordan afliver du de bæster? Skulle gerne være rimeligt støjfrit så
naboen ikke opdager man er ved at sende kæledyret til de evige jagtmarker :)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-10-09 20:57

> Hvordan afliver du de bæster? Skulle gerne være rimeligt støjfrit så
> naboen ikke opdager man er ved at sende kæledyret til de evige jagtmarker
> :)

Det gør man ikke. Man taber en spand vand ned over den. Så går der nogle
måneder før den dukker op igen. Huske at tale med den inden og imens. Så
forbinder den din stemme med vand.

Mvh Maria

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 13-10-09 15:54

Mogens skrev:

> Hvis den du'r til katte skal jeg dæleme have en sat op i vores have!

En dåse makrel i tomat kan få en hvilken som helst kat til at gå i fælden.
Hilsen Matthias

Fra : Mogens

Dato : 13-10-09 17:01

> En dåse makrel i tomat kan få en hvilken som helst kat til at gå i fælden.
> Hilsen Matthias

Gnæk - har købt en, men hvad gør I lige for at aflive bæsterne? De
satans gale spektakler kradser som i bar helvede hvis man trækker dem ud
for at kunne komme til at skære hovedet af dem.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 13-10-09 19:40

Mogens skrev:

> Gnæk - har købt en, men hvad gør I lige for at aflive bæsterne? De
> satans gale spektakler kradser som i bar helvede hvis man trækker dem ud
> for at kunne komme til at skære hovedet af dem.

Kontakter en jæger, som skyder kræet mens det sidder i fælden.
Hilsen Matthias

Fra : Mogens

Dato : 14-10-09 07:09

Matthias H. Matthiessen wrote:

> Kontakter en jæger, som skyder kræet mens det sidder i fælden.
> Hilsen Matthias
Ku' godt være at naboerne ville studse lidt hvis der blev affyret et
jagtgevær på nabomatriklen, og der er vist også noget med en vis
minimumsafstand fra bebyggelse før man må affyre kanonen. Endelig kunne
buret jo blive beskadiget hvis man skød kræet inde i det.

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 14-10-09 08:59

"Mogens" <no@mail.com> skrev
> Gnæk - har købt en, men hvad gør I lige for at aflive bæsterne?

I fald du ikke er en spøgefugl, vil jeg lige sige, at du skal huske på at du
afliver et kært familiemedlem, og at du bringer stor ulykke til andre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Allan G

Dato : 13-10-09 21:12

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis den du'r til katte skal jeg dæleme have en sat op i vores have!

Hæhe ja så gik jeg i fælden.

Det oprindelige spørgsmål var vist om duer
Der er Katte en god ting, ja hvis de er indhegnede på din egen matrikkel

Så løser det det dueproblem sig selv.

Mvh Allan

Fra : Morten Frederiksen

Dato : 13-10-09 01:45

He he, tak for jeres kommentarer. Det lyder til at fælden er god til
lidt af hvert, afhængig af madding og held...

Jeg gad nok se en optagelse af en kat, der bliver fanget i sådan en
fælde... Den må blive pænt overrasket

Mvh
Morten

Fra : Pia

Dato : 13-10-09 05:42

On 13 Okt., 09:39, Mogens <n...@mail.com> wrote:

> Hvordan afliver du de bæster? Skulle gerne være rimeligt støjfrit så
> naboen ikke opdager man er ved at sende kæledyret til de evige jagtmarker :)

Tak for den bemærkning - jeg får underlige blikke over at sidde og
grine højt

Fra : Armand

Dato : 13-10-09 15:50

Morten Frederiksen skrev:
> [...]
>
> Den ser da ud til at være stor nok
>
> Duerne skal indfanges på et lukket loft hvor de har forvildet sig ind

Har de bygget reder? Ifald kan det være problematisk med
forældrekrævende yngel i dén!
På den anden side: Stegte dueunger er jo en delikatesse

Efter sigende er duer der er gået til ro for natten næsten ikke til at
vække. Så hvis de blot søger i ly for natten og du kan komme til hvor de
sidder, skulle det være enkelt at indfange dem med et net på en stang (á
la et sommerfuglenet) sent om aftenen, hvorefter du kan opbevare dem i
en lukket kasse til næste dag hvor de slippes ud efter at loft-vinduet
er lukket hhv. nettet til!

--
Armand.