Træ gulv med olie
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-09 07:48

davs

Jeg har lige taget mig sammen og givet mit træ gulv olie.
Så kom jeg til at sige at jeg efter nogen dage ville vaske, for dels at tage
duften fra olien.
Altså bare vaske det i rent vand. Har så fået at vide, at sådan et gulv ikke
må vaskes mere end ca 1 gang om måneden.

Hvad siger I til det??

mvh

Lars-Ove Madsen
Lomse.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-09 09:04

"Lars-Ove Madsen" <lomse2lomse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Altså bare vaske det i rent vand. Har så fået at vide, at sådan et gulv
> ikke må vaskes mere end ca 1 gang om måneden.

Jeg har lige givet et mindre stykke bøgeparket olie fra jem og fix. Det
vaskede jeg da over dagen efter. Problemet er jo, hvis træet ikke er mættet
med olie og arbejdet ordentligt ned i. Men når du efter oliebehandlingen
alligevel fjerner resten, kan det jo ikke suge mere. Men til gengæld kan
olien jo have godt af at ligge et par uger og hærde.
Konklusionen må være at jeg er dum, og olien skal ligge længere, nu jeg
tænker over det
Sakset fra nettet:
Vent mindst 4 timer før et olieret gulv betrædes. Er gulvet imidlertid
maskinbehandlet, kan det betrædes med forsigtighed umiddelbart efter
behandlingen.
Undgå vandpåvirkning på et olieret gulv i en periode på mindst 4 og op til 7
dage, mens olien hærder.

Mvh
Mads