Alloc gulv på ekssisterende skævt trægulv
Fra : Morten P

Dato : 11-10-09 16:25

Jeg har høvlede gulve og vil have lagt alloc trægulv ovenpå.

Men gulvet under er ikke 100% plant igennem hele lejligheden og jeg har fået
at vide, at man skal nivellere med selv-nivellerende cement først.

Er dette også holdningen herinde?
Eller vil træet under før eller siden arbejde så meget at Allog hulvet enten
buler eller begynder at revne?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-10-09 10:12

On 11 Okt., 17:24, "Morten P" <s...@spam.spam> wrote:
> [...]
>
> Men gulvet under er ikke 100% plant igennem hele lejligheden og jeg har fået
> at vide, at man skal nivellere med selv-nivellerende cement først.

Nej det tror jeg næppe, du kan ikke komme beton oven på træ, det
binder ikke og vil smuldre.

> Eller vil træet under før eller siden arbejde så meget at Allog hulvet enten
> buler eller begynder at revne?

Nej så længe du ligger det som flydende gulv med 1cm ludt rundt i
kanterne kan gulvet arbejde.

Hvis det er meget slemt kunne du rive det gamle gulv op og ligge
billige spånpladder på trøerne, eller en afhøvling af det gamle gulv
måske?

Husk godt underlag det udjævner også en del.

Fra : Morten P

Dato : 11-10-09 17:30

> Nej det tror jeg næppe, du kan ikke komme beton oven på træ, det
> binder ikke og vil smuldre.

Godt - Så er den myte dræbt!

> Hvis det er meget slemt kunne du rive det gamle gulv op og ligge
> billige spånpladder på trøerne, eller en afhøvling af det gamle gulv
> måske?

Det er ikke meget slemt, men jeg har skydedøre nu, hvilket vil sige der ikke
er dørkarme imellem de forskellige rum og der er altså en vis højdeforskel
fra tidligere som jo før blev skjult af dørkarmene mellem rummene.

Jeg vil skyde på at der fra højest til lavest er 1 cm løbende.

> Husk godt underlag det udjævner også en del.

Og der er det fortsat den der grønne skumrulle der er bedst?