Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon Coolpix 3700
Fra : Kaj

Dato : 11-10-09 04:06

Hej

Hvor stort et SD kort kan et Nikon Coolpix 3700 egentlig håndtere. Jeg
har et par gange sat et 2 GB SD kort i og fået problemer med at kortet
ikke kunne læses (kunne dog redde de fleste med PCinspector). Er max
1GB?

Med venlig hilsen

Kaj

Fra : Christian Hammer Nie~

Dato : 11-10-09 11:35

On 11 Okt., 12:06, Kaj <kajmorten...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> har et par gange sat et 2 GB SD kort i og fået problemer med at kortet
> ikke kunne læses (kunne dog redde de fleste med PCinspector). Er max

http://www.imaging-resource.com/PRODS/CP3700/CP37A.HTM - "The 3700
stores images on SD/MMC memory cards, available separately in
capacities as large as 1 GB (1,000 MB)."

:)

Fra : thl

Dato : 12-10-09 00:49

"Christian Hammer Nielsen" <tainkeh@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

stores images on SD/MMC memory cards, available separately in
capacities as large as 1 GB (1,000 MB)."

Kortene er jo blevet større siden 2004
Dette er sakset fra Nikon
Nikon COOLPIX 3700 Specifications
Type: Digital camera E3700
3.2 million
1/2.7-in. type (3.34 million total pixels)
Storage media: SD memory card (Not compatible with
MultiMediaCard)

Sandisk oplyser Kortstørrelse 2GB

mvh
Thorbjørn
:

Fra : thl

Dato : 12-10-09 01:01

> [...]

stores images on SD/MMC memory cards, available separately in
capacities as large as 1 GB (1,000 MB)."

Det ser ud til at Sandisk og Nikon ikke er helt enige om max størrelse

http://kortlink.dk/custhelp/72hy

mvh
Thorbjørn

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 12-10-09 06:05

thl skrev:

> Det ser ud til at Sandisk og Nikon ikke er helt enige om max størrelse
>
> http://kortlink.dk/custhelp/72hy

Der er mange referencer til 2GB kort i forbindelse med CP 3700, så det
er sandsynligt at det kan lade sig gøre:
<http://www.google.dk/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=coolpix+3700+2gb>

Det er nok en god idé at prøve at formattere det eksisterende 2GB kort i
kameraet. Der kan også være problemer med det konkrete kort, så det er
måske værd at prøve med et andet ?

--
Vh Kurt

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 12-10-09 07:28

Kurt Kjær Jensen <kkjen_slet@aub.dk> skrev :

>Det er nok en god idé at prøve at formattere det eksisterende 2GB kort i
>kameraet. Der kan også være problemer med det konkrete kort, så det er
>måske værd at prøve med et andet ?

Nu er Kaj ikke særlig informativ.

Han skriver, at det ikke læses, hvor kan det ikke læses?

I kameraet eller ved overførsel til PC (eller begge dele)?

Hvad bruges til overførsel til PC?

Det kunne være et SDHC-kort, som kortlæseren ikke understøtter.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-10-09 13:19

Kun kort over 2GB er SDHC.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Kaj

Dato : 13-10-09 08:46

On 12 Okt., 08:27, Kerim Ellentoft <ke...@mail.tele.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvad bruges til overførsel til PC?
>
> Det kunne være et SDHC-kort, som kortlæseren ikke understøtter.

Jeg har prøvet at formattere. Problemet opstår for nogle af billederne
ved overførsel fra kamera til PC med det til Nikon tilhørende kabel.

Jeg tror at Nikon "kun" kan håndtere 1GB. Jeg anvender 2GB-kortet til
andet uden problemer.

I øvrigt tak for alle svarene.

Mvh

Kaj

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 14-10-09 21:18

Kaj wrote:
> [...]
> har et par gange sat et 2 GB SD kort i og fået problemer med at kortet
> ikke kunne læses (kunne dog redde de fleste med PCinspector). Er max

Hvordan udlæser du data? - Slutter cameraet til din PC eller flytter
kortet til din kortlæser?

Jeg har oplevet at nogle kortlæsere ikke understøttede store kort mens
cameraets operativsystem gør. Hvis det kun fungerer med 1GB, så nøjes
med det istedet for at stoppe 2GB i apparatet.

/Lars

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 14-10-09 21:25

Lars Peter Larsen wrote:

> Hvordan udlæser du data? - Slutter cameraet til din PC eller flytter
> kortet til din kortlæser?

Glem det - Jeg fik ikke kæst hele tråden færdig..

/Lars