ny mc.... gsx750f eller andet?.. forsikrin~
Fra : Bent Madsen

Dato : 01-08-01 21:50

Hejsa herinde..

om ca. 1½ måned så skal jeg købe mig en ny maskine..
jeg får det store pap(plastik) den 9 september..

så har jeg nemmerlig kørt rundt på min minigixxer i 2 år.

grundet de SINDSYGE forsikringer for os unge, så bliver jeg desværre tvunget
til at neddrosle mine ønsker om en ny og større mc.

Jeg har kig på de her maskiner:

Suzuki GSX750F
Suzuki SV650S (med bundkåbe)
Yamaha Thunderace
Honda VFR750

jeg havde ellers lagt planer for at gå helt op til en Yamaha Thunderace..
men det bliver ALT for dyrt for mig at forsikre den krabat..
- ca. 30K / året

er der nogen der ved hvad TD vil forsikre de ovenstående cykler for ?... m.
2 års ancennitet ?

Hvis forsikringen er for dyr, så vil jeg godt ofre det ancennitet opsparing
jeg ellers ville få, ved at lade det køre over min faders forsikring..
... han er lidt skeptisk over for det... så hvis nogen herinde har erfaring
med TRYG ang. forsikring af en mc, og en anden person er bruger af den.. så
må i MEGET gerne svare på det.

Men, de cykler jeg har nævnt.. kan de bruges til noget?...
jeg er en alsidig mc-ist, vil FRYGTELIGT gerne tage en ferie-tur på
motorcykel.. så kan cyklerne bruges til det?.. er de for svage?..
nogle problemer med cyklerne?..

erfaringer ønskes meget !!!!...

i må meget gerne komme med en mindre historie (hvis i har tid til det).. om
nogle oplevelser i har haft med de forskellige cykler - ris/ ros ?.

..... HÅÅÅÅÅÅÅÅBER at i kan hjælpe mig... for det er snart jeg skal købe
den..
og man må jo ABSOLUT ikke prøve køre den for forretningerne.. (jo,,, når man
HAR købt den... "får man at vide")

Med desperat hilsen
- Stefan Madsen
... overgår snart til de store mc-rækker

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 02-08-01 07:53

Hvis du ikke må prøvekøre en MC inden køb, så find et andet sted at handle.
Jeg har altid prøvekørt mine MC'er inden køb. Og da jeg købte en helt ny,
lånte jeg en brugt i forretningen.

Hvis vi snakker touring tror jeg VFR er et godt bud, SV'eren er nok sjovere
til sving og små veje, men den kan også sagtens kører langt. Det kommer også
lidt an på hvor stor du selv er. Det skal siges at jeg aldrig har ejet nogle
af de nævnte maskiner. Bedste råd, prøv dem alle før køb.

Held og lykke

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : HANS LYNGBÆK BALDRIA~

Dato : 03-08-01 07:29

Hej Bent

Hvis du vil have et godt råd og en ærlig og rar mand - så check lige
følgende ud:
http://www.inautotransport.dk/

Nu ved jeg jo ikke hvor i verden du er, men Ib er ærlig, pålidelig og meget
rar. Han renovere selv cykler og du kan være helt sikker på, at han ikke
løber om hjørner med dig... Og det er der fandeme mange i MC- verdenen der
gør. Hvis du vil være med til at reparere, kan du osse det, og lærer noget
af det, eller du kan købe ekspertise hos ham - f.eks. ved at tage med ud til
forhandlere og private for check af cyklen.

Jeg er selv nybegynder - og ærgrer mig grundigt over - at jeg ikke mødte ham
inden jeg købte. Men han har hjulpet mig kanon og er urolig rar at have med
at gøre. Prøv evt. at ringe til ham. Hans nummer står på hjemmesiden...

Hils fra mig.

Mvh

Hans

Bent Madsen <revisionsfirma_bent@madsen.mail.dk> skrev i en