forhandling om løn og evt. tillæg ved AC-o~
Fra : Søren

Dato : 09-10-09 10:00

Hvem kan man spørge om mulighed til fx. løntillæg ifm.
universitetsansættelse, hvis man som jeg ikke er medlem i en
fagforening? Det står at "Løn er i henhold til gældende overenskomst
med AC med mulighed for forhandling af tillæg", men da jeg altså ikke
er med i nogen af AC's medlemsorganisationer ved jeg ikke om det giver
mening at kontakte dem.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 10-10-09 05:50

"Søren" <sf@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Du arbejder under gældende overenskomstområde som varetages af
en fagforening den dækker altså dig unanset du er medlem, men se at blive
det og deltag i fællesskabet.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-10-09 06:33

On Fri, 9 Oct 2009 08:59:34 -0700 (PDT), Søren <sf@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>med AC med mulighed for forhandling af tillæg", men da jeg altså ikke
>er med i nogen af AC's medlemsorganisationer ved jeg ikke om det giver
Tillidsmanden er også din tillidsmand uanset om du er medlem eller ej.

At du så nok ikke står øverst på hans liste når han forhandler
individuelle tillæg, er jo nok bare et fakta du må leve med.

/Hans

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-10-09 08:31

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> At du så nok ikke står øverst på hans liste når han forhandler
> individuelle tillæg, er jo nok bare et fakta du må leve med.

Man må bare se at komme videre til et job, hvor man forhandler løn med
chefen og ikke en tilfældig kollega.

Fra : Gitte

Dato : 12-10-09 07:47

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Man må bare se at komme videre til et job, hvor man forhandler løn med
> chefen og ikke en tilfældig kollega.