Limning af skosål
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-10-09 03:01

Har en sko, hvor der er kommet en revne i sålen. Har prøvet at lime
denne med forskellige typer lim uden noget godt resultat. Har fået
anbefalet noget lim, der skulle hedde liquid sole, men kan ikke finde
nogen steder at købe det.

Nogen der kan hjælpe?

/Michael

Fra : ceroy

Dato : 08-10-09 10:41

<mbk112@hotmail.com> skrev i melding
[...]

Mener at liquid sole er en serie produketer som bruges til fodpleie, ikke
til skorep.

Har søgt på skomagerlim og finner Kontaktlim. På norsk søgemotor finnes
skomakerlim på denne url:

http://www.nyttig.no/produkt.cfm?path=8&id=808

Fra : Max

Dato : 08-10-09 11:51

Hej Michael

> Nogen der kan hjælpe?

Du skal nok have fat i sådan noget her

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=99386

men husk at tingene skal være rene og
følg brugsanvisningen.

--
Mvh Max

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-10-09 05:01

On Oct 8, 12:50 pm, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Michael

> Du skal nok have fat i sådan noget her
>
> http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=99386
>
> men husk at tingene skal være rene og
> følg brugsanvisningen.

Jeg har prøvet at lime med kontaktlim (samt sekund og neopremlim) uden
særlig godt resultat. Er der forskel på kontaktlim fra forskellige
producenter?

/Michael

Fra : Max

Dato : 08-10-09 12:15

Hej Michael

> særlig godt resultat. Er der forskel på kontaktlim fra forskellige
> producenter?

Jeg må tilstå at de forskellige typer kontaktlim jeg har mødt
gennem årene, ja de minder meget om hinanden.

Men det er nok svært at lime en sådan skade i en sål.

Har du konsulteret den nærmeste hælebar ?

--
Mvh Max

Fra : Bent E.

Dato : 08-10-09 13:22

mbk112@hotmail.com wrote:
> [...]
> denne med forskellige typer lim uden noget godt resultat. Har fået
> anbefalet noget lim, der skulle hedde liquid sole, men kan ikke finde

Jeg har med held brugt Araldit på Ecco sko.

Vh Bent E.
--
Ved mail, erstat invalid med dk

Det er usundt at spise på en tom mave.
W.C.Fields.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 08-10-09 11:11

> Jeg har med held brugt Araldit på Ecco sko.

Tak for rådet.

Kan se, at Araldit findes i forskellige typer. Hvilken er det du har
brugt med held?

Hvilke butikker forhandler limen eller skal det købes på nettet?

/Michael

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-10-09 18:33

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

brugt med held?

Hvilke butikker forhandler limen eller skal det købes på nettet?

--------------

Lidl har i længere tid haft noget 2-komponent lim, jeg tror vil være
glimrende til formålet. Det er en epoxy lim ligesom Araldit, og jeg tvivler
på der er ret meget forskel (bortset fra prisen).

- Martin

Fra : Bent E.

Dato : 09-10-09 15:14

mbk112@hotmail.com wrote:

> Tak for rådet.
>
> Kan se, at Araldit findes i forskellige typer. Hvilken er det du har
> brugt med held?
>
> Hvilke butikker forhandler limen eller skal det købes på nettet?

Jeg bruger altid "den blå", dvs. den langsomt hærdende, den røde
hærder hurtigt.
Om der er forskel på limningen ved jeg ikke.
Husk at rense godt med acetone el.lign. først.
Fås normalt i byggemarkeder til ca. en 50'er.

Vh Bent E.

Fra : John V.

Dato : 08-10-09 20:35

[...]

Kun en helt ny sål virker ordentligt, alt andet er lappeløsninger...

John