Ulækker vaskemaskine
Fra : Holst

Dato : 07-10-09 18:47

Vores vaskemaskine var begyndt at lugte, hvorfor jeg søgte lidt rundt på
nettet og fandt følgende løsning:

3 vaske med chlorholdigt opvaskemiddel eller klorin
1 vask uden noget
3 vaske med citronsyre
1 vask uden noget

Umiddelbart er lugten også i det store og hele forsvundet. Men
gummikanten omkring lugeåbningen er noget klam, når man kigger ned
mellem revner, trækker den ud og lignende.

Vi har ikke kunnet få gummikanten ud, så den kan rengøres ordenligt.

Hvad gør man? Min kæreste synes, det er ulækkert at skulle vaske med
maskinen nu.

Kan vi hælde andre midler i, der kunne opløse disse brun/sorte samlinger
af sandsynligvis sæberester? F.eks. afløbsrens eller lignende?

Fra : Petersen Michael

Dato : 07-10-09 20:16

Holst <newsfeb08@shelter.dk> wrote:

> Vi har ikke kunnet få gummikanten ud, så den kan rengøres ordenligt.
>
> Hvad gør man? Min kæreste synes, det er ulækkert at skulle vaske med
> maskinen nu.

Atamon, og en børste der kan komme der ind hvor det er nødvendigt..
Kærestens tandbørste

Michael Petersen

Omme i Nyborg

Fra : marlene

Dato : 07-10-09 22:25

"Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne måge mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:4acce8d5$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Atamon, og en børste der kan komme der ind hvor det er nødvendigt..
> Kærestens tandbørste
>
> --
> Med venlig hilsen
> Michael Petersen
>
> Omme i Nyborg
>

>kunne rodalon ikke anvendes, det burde da fjerne lugten,
derefter ville jeg da bare vaske en masse eddike. men aner ikke om det
hjælper.

malene

Fra : apollo14

Dato : 08-10-09 04:16

Holst skrev:

> [...]
>
> Kan vi hælde andre midler i, der kunne opløse disse brun/sorte samlinger
> af sandsynligvis sæberester? F.eks. afløbsrens eller lignende?

Uha den har jeg set og hørt mange gange, som hvidevaretekniker er det et
af de hyppigste spørgsmål

Det lyder som om, at i glemmer at MAN skal vaske 90 grader en gang
imellem, og det kan passende være en gang om mnd.

Eller også lukker i lugen helt i, hvilket i hellere ikke må, de har
bedst af at stå lidt åben, så fordamper vandet helt af sig selv, og der
ligger kun lidt tilbage, man må helst ikke tørre vandet væk, da
gummimembranen så kan tørre ind, og sprække.

Derudover skal i minimum en gang om mnd. vaske en 60 eller 90 grader
tilsat citronsyre (pulveret), hvis i ikke ved hver vask, tilsættet
hexafosfat, gør i dette kan i gøre det ca. hver 3 mnd.

Lad vær med at bruge rodalon, og alt muligt andet skrammel, eddike kan
ødelægge en maskine, hvis det er plastikkar.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 08-10-09 04:59

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan vi hælde andre midler i, der kunne opløse disse brun/sorte samlinger
> af sandsynligvis sæberester? F.eks. afløbsrens eller lignende?

Giv 700,00 ,til en servicemand så kan han fortælle , om maskinen skal
kasseres el han skifter gummiringen, det er vigtigt at din kvinde har
godt værktøj, der er masser af billige maskiner på nettet.

Fra : Armand

Dato : 08-10-09 12:12

Holst skrev:

> [...]
> gummikanten omkring lugeåbningen er noget klam, når man kigger ned
> mellem revner, trækker den ud og lignende.

Alt for mange ting kommer af sig selv uden at gå væk af sig selv!
Hvor klamt det end er, så prøv med lidt knofedt á en sæbeklud rundt i
gummibælgens folder :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-09 20:06

> [...]
>
> Kan vi hælde andre midler i, der kunne opløse disse brun/sorte samlinger
> af sandsynligvis sæberester? F.eks. afløbsrens eller lignende?

Lidl har en damprenser til lidt under 200 på mandag. Har ikke erfaring på
området, men mon ikke bare man sætter strøm til og fyrer kanonen af på
gummikanten, så skal det da nok fjerne lidt skidt.
/Mads