Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hvad gør filen godt for?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-10-09 16:23

Har de nogen som helst praktisk betydning, de filer ved navn
"ZbThumbnail.info" som (via Canon?) lægger sig i diverse datomapper med
billeder? Ét eksemplar i hver mappe, og som regel opdager jeg dem først
flere dage efter at billederne er overført fra kameraet og mappen er
oprettet, måske i f.m. at jeg åbner den igen.

Jeg har slettet et hav af dem i tidens løb. Var det klogt eller dumt?

--
Jørgen Grandt
- uden mange huller i sin uvidenhed

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-09 20:42

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> oprettet, måske i f.m. at jeg åbner den igen.
>
> Jeg har slettet et hav af dem i tidens løb. Var det klogt eller dumt?

Det er en fil med ikoner for samtlige billeder i mappen. Windows bruger
oplysningerne, hvis du vælger "vis store ikoner" i stifinder. Store filer i
TIF tager ofte et stykke tid at generere ikoner for, og hvis du sletter
disse thumbnail-filer, skal stifinder generere nye ikoner, hver gang du
åbner mappen. Pågældende thumbnail-fil opdateres automatisk som følge af nye
billeder i mappen, næste gang du vælger mappen i stifinder. Derfor sparer du
noget tid, når du ønsker en oversigt over mappen, såfremt du undlader at
slette disse thumbnail-filer. Jeg sletter dem ikke, da de fylder så lidt.

-Joachim

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-10-09 07:20

J. Larsen skrev bl.a.:

> Det er en fil med ikoner for samtlige billeder i mappen. Windows
> bruger oplysningerne, hvis du vælger "vis store ikoner" i stifinder.

Aha. Men hvorfor mon så disse små 'mærkelige' filer ikke kan ses i
/alle/ billedprogrammer?

Når jeg åbner ACDSee, IrfanView og Paint Shop Pro, så er
ZbThumbnail.info med i hver af de mapper, hvorfra jeg ikke har slettet
dem. Men åbner jeg samme billedmapper i Photoshop, Zoom Browser og MS
Office Picture Manager - så er ZbThumbnail.info /ikke/ at se!

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-10-09 13:04

Det er fordi de ved hvad det er og derfor vælger ikke at vise dem.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-10-09 14:56

Jens Peter Karlsen skrev:

> Det er fordi de ved hvad det er og derfor vælger ikke at vise dem.

Oukæææj! Sikke nogen lurendrejere dem.

--
Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som

Fra : Bent Lauritsen

Dato : 08-10-09 08:47

> [...]
> sparer du noget tid, når du ønsker en oversigt over mappen, såfremt du
> undlader at slette disse thumbnail-filer. Jeg sletter dem ikke, da de

IKKE korrekt, det er ikke Windows´ thumbnails, men Canons Zoombrowser
thumbnails cache..

/Bent

Fra : HCS [4030]

Dato : 06-10-09 20:43

> [...]
> oprettet, måske i f.m. at jeg åbner den igen.
>
> Jeg har slettet et hav af dem i tidens løb. Var det klogt eller dumt?

"ZbThumbnail.info" filen laver thumdmails af billeder i biblioteket så det
hurtigere kan læses igen. Der sker ikke noget ved at slette filen.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

www.pbase.com/hcstune

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 07-10-09 18:24

Hvis Zoombrowser ikke kan starte, men istedet fremkommer med en
fejlmeddelse, kan problemet løses ved at slette de pågældende filer.
Undertiden kan filerne blive korrupte og forårsage problemer. Men ellers er
det spild af tid at slette, da der blot bliver lavet nye filer løbende.

Du er således bedst tjent ved at lade som om du ikke kan se filerne, og blot
glemme at de eksisterer. (Lige man også er nødt til at gøre med kommentarer
fra nogen bestemte personer i her i foto grupperne .

Mvh.
Anja