Motor-havari
Fra : Kilgasto@gmail.com

Dato : 05-10-09 10:39

Hej alle!
Jeg havde ellers lige en "pilot-error" her, sidste weekend, hvor jeg
sejlede på en sten med lidt vel høj fart. Øv.
Skaden, som skete, var at en lille flis blev slået af skruen, samt at
den der "gaspatron" som sidder som en del af motor-ophænget blev slået
over, og nu er i vejen for at motoren kan slås helt ned.

Det tog så mere end en time at gå i havn ved mindre end 5 knob. Øv
øv.

Er der nogen der ved hvad man skal regne med at give for en ny
"gaspatron", monteret på ophænget af en Yamaha 85 HK fra 1987 ?
Altså, skulle man være lidt grov, kunne den vel saves af, og så
sejlede man, men rigtig rart er det da ikke.
Og i grunden kunne en ny skrue nok også være fornøden ...

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 05-10-09 20:06

> [...]
>sejlede man, men rigtig rart er det da ikke.
>Og i grunden kunne en ny skrue nok også være fornøden ...

Hjælpecylinderen kan afmonteres, prisen kender jeg ikke,
Propellen skal skiftes, da den er ude af balance.
Sejler du i længere tid med propellen er der noget andet der går i stykker.

Ramte du kun med propellen og ikke med hælen ?? så er det et under at
splitten ikke er sprunget.

Mvh
Leon