Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gallerier - Hvor mange billeder
Fra : Lars 8210 Århus V

Dato : 05-10-09 15:38

Hej
Hvis man laver gallerier - hvor der er (auto) slideshow - der viser
billederne frem (nogle få sek.) - hvor mange billeder er så optimalt i en
serie?

(hvor mange er for meget?)

mvh

Lars

Fra : J

Dato : 05-10-09 20:40

"Lars 8210 Århus V" <lars_c_e@aarhusmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis man laver gallerier - hvor der er (auto) slideshow - der viser
> billederne frem (nogle få sek.) - hvor mange billeder er så optimalt i en

Ja.

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 05-10-09 21:55

Det er meget svært at svare på uden at du uddyber hvad formålet med
slideshowet er, og hvem målgruppen er.

Når det så er sagt, så går du ikke helt galt i byen, hvis dit slideshow har
samme længde som en reklameblok på TV. Vi taler altså ganske få minutter
(2-5 minutter) eller måske op til max ca. 8 minutter for de længste
situationer.

Så ca. 100-200 billeder med ca. 1-2 sekunder om hvert billede. Men igen, det
kommer helt an på situationen og typen af billeder og publikum.

Et andet udgangspunkt kan være at vælge et musiknummer som
underlægningsmusik, og så bare tilpasse længden af slideshowet til længde af
sangen. Her ender man somregel også på 3-5 minutter.

Mvh.
Anja

Fra : Bo Armand

Dato : 05-10-09 22:11

"Anja Dunning-Krüger" <spam@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> underlægningsmusik, og så bare tilpasse længden af slideshowet til længde
> af sangen. Her ender man somregel også på 3-5 minutter.

Det er nemlig en rigtig god ide. Billeder og lyd går fremragende sammen.

Hilsen Bo Armand

Fra : Christian Hammer Nie~

Dato : 09-10-09 01:25

On 5 Okt., 16:38, "Lars 8210 Århus V" <lars_...@aarhusmail.dk> wrote:
> [...]
> Hvis man laver gallerier - hvor der er (auto) slideshow - der viser
> billederne frem (nogle få sek.) - hvor mange billeder er så optimalt i en

Jeg var selv på nettet for at undersøge samme emne. Der er ingen faste
regler men en tommelfingerregel som jeg synes har været god at gå
efter er ca. 30 billeder pr. event. En ferie/rejse f.eks. er flere
events og kan med rette lægges sammen. Når man deler sine billeder med
andre via nettet er det også en god ide at give hvert billede en
overskrift. Dermed er det også lettere at sortere billeder der ligner
hinanden for meget fra, og holde sig på et tåleligt antal billeder.

Det er bare en tommelfingerregel. For mig giver den mening. Håber du/I
kan bruge den.
mvh, christian

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 11-10-09 20:18

>... men en tommelfingerregel som jeg synes har været god at gå
> efter er ca. 30 billeder pr. event.

Det er et godt råd at begrænse sig, og et antal på 30 lyder som en god
tommelfingerregel, også som jeg ser det. Selv om memory kort og harddiske
er blevet meget billige, så skal man passe på ikke at "skyde løs" og "rydde
op" / "sortere" når man kommer hjem. Det er ofte en bedre ide at lægge en
plan for hvilke motiver man ønsker "i kassen", og så komme hjem med et lille
antal super gode billeder som afspejler den strategi man har udtænkt.

På denne måde får man ofte det bedste resultat, uanset om der er tale om
slideshows eller fremkaldte kopier.

Med 30 billeder kan du indstille slideshowet til fx. 4-6 sekunder pr
billede, og opnå en god længde på slideshowet.

Mvh.
Anja