Tyveri af tovværk & blokke
Fra : HKN

Dato : 03-10-09 11:40

Æv, jeg var lige en tur forbi båden og til min store ærgrelse, så er
der en der er løbet med alt mit tovværk og tilhørende blokke Alt
var væk undtagen genuafald (rullegenuaen sidder på) og reb. Hvem
f..... gør sådan noget, for det er jo ikke lige det en narkoman eller
lignende ser som letomsættelige varer! I mine øjne må det være en
bådejer, som lige står og mangler fald, skøder osv...eller måske
bestillingsarbejde?
Tyveriet er sket i Vallensbæk havn, og blokke samt skødevogn er af
mærket Frederiksen, hvis nogen herinde får tilbudt noget til "en god
pris"

Mvh
Henrik

Fra : Henning

Dato : 03-10-09 19:08

On Sat, 3 Oct 2009 10:39:50 -0700 (PDT), HKN <henrikndk@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>lignende ser som letomsættelige varer! I mine øjne må det være en
>bådejer, som lige står og mangler fald, skøder osv...eller måske

Kedeligt - vi kunne konstatere sidste weekend, at der fra vores båd
(ligger pt. på vinterplads pga. renovering) er stjålet skruen(!) fra
vores Penta z-drev Derudover tre selvopustelige redningsveste (som
alle skal checkes - jeg får grimme tanker på den konto!) samt vores
VHF-radio Til gengæld er vores øl blevet efterladt urørt. Det viser
måske det samme - bestillingsarbejde?

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 04-10-09 06:28

Ja, det er folk der kender til det. Ukendte ville gå efter at stjæle lewmar
eller tilsvarende. Kun kendere er opmærksom på Frederiksens kvaliteter.

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : lindstroem

Dato : 06-10-09 05:59

On 4 Okt., 07:27, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> Tyveriet er sket i Vallensbæk havn, og blokke samt skødevogn er af
> mærket Frederiksen, hvis nogen herinde får tilbudt noget til "en god

Meget trist med dit Frederiksen-grej. Bruger selv samme glimrende
fabrikat på storsejlsslæderne, hvor recirkulerende kugler sørger for,
at et forlig på 14,6 meter er ret let at hive op.
Ofte, når vi tager på sejlerferie og dermed forlader vores velbesøgte
havn, lader jeg mine fortøjninger blive siddende. Cirka hver anden
gang er der en, som har nappet dem, når vi kommer hjem for at fortøje.
Man burde vel blive klogere, men på den anden side er det da en
reminder, som er til at betale sig fra. Brug endelig mine
fortøjninger, men lad da være med at stjæle dem!
Dit tab er væsentligt større og det må være rigtig træls.

Men vi kan vel blot ende ud med at konstatere, at sejlere er en lige
så broget skare som andre grupper i samfundet og i den forbindelse vil
jeg i øvrigt sende en særlig bitter tanke til den svensker, som jeg
hjalp med ekstra strømkabel i Bäckviken på Hven. Han sejlede afsted
meget tidligt om morgenen -medbringende mit kabel. ;-(
Håber du får opsporet dit grej.

Fra : Henrik K

Dato : 06-10-09 11:47

Tak for den medfølende mail - det er da rart at andre tager del i
sorgen

Jeg bliver sgu så irriteret når jeg tænker over det - specielt fordi
at det kan ikke være til en mindre båd (blokke og tovværk ville se
overdimensioneret ud), og hvis man ikke har råd til at forny sit grej
løbende, ja så bør man måske slet ikke have en båd?

Jeg tror ikke på at jeg ser det igen - desværre så er jeg mere optaget
af tanken om at vedkommende nu ved at jeg formentlig går ud og
investerer i nyt grej af samme kvalitet, og at han derfor bare venter
på det liver monteret - så kan han få HELT nyt grej.......

Mvh
Henrik

Fra : Henrik K

Dato : 09-10-09 07:26

Så har jeg fået opgørelsen fra John Mast på nyt tovværk og blokke,
skødevogn m.m.

Det beløber sig faktisk til kr. 30.000,- incl.trækning af nye fald -
jeg er chokeret - troede vi talte det halve, men alene
storskødesystemet er kr. 8.000,-

Nu er jeg sgu da for alvor sur på den idiot, der stjal det !!!

Go' week-end

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-09 23:00

Hej Henrik,

Det er ikke til at bære...
Det er også overraskende for mig, at det løber op i så meget ...
uha-uha.

Det er jo næsten ikke til at gardere sig imod den slags forbrydelse ...
Men det med mærkningen er da værd at overveje ... Fra nu af, vil jeg
ikke have skøder eller nedhal el.lign. siddende på båden, når jeg
forlader den ...

Selv god week end ...

Der var dejligt på Sundet i eftermidddag - men ikke mange sejlere:
http://picasaweb.google.dk/fltorp/10Oktoberture?authkey=Gv1sRgCJ6Ug4KXtO_bVA&feat=directlink

Flemming Torp

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 19-10-09 10:44

Dækker forsikringen ved den slags tyveri?

--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 19-10-09 09:27

Det giver det enkelte forsikringsselskabs "Betingelser" svaret på.

Mvh/Harding

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 20-10-09 08:18

Jeg tænkte mere specifikt på Henriks forsikring?