Sikkerhedskursus til yachtskipper III
Fra : Peter Lauridsen

Dato : 03-10-09 08:57

Er der nogen der ved, hvor man i Københavnsområdet kan deltage i et
krævet sikkerhedskursus til yachtskipper III, med bl.a. opblæsning af
en redningsflåde. Jeg har en håndfuld der gerne vil have yachtskipper
III certifikat til foråret. (Skulle det glippe, har jeg to ældre
redningsflåder, der kan bruges til formålet).

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 03-10-09 11:50

Hej Peter,

Prøv f.eks.:
● Skovshoved Sejlklub, Restauranten
● Pris: 150kr
● Tilmelding: til Jens Lund på
● jens.lund@nordea.com
● Betaling: kontant på aftenen
● Underviser: Peter Ole Gleerup, Falck Taastrup
● Kursusbevis udstedes.
● Kompetencegivende i forbindelse med Y3 eksamen

Mvh/Harding

Fra : Jens Lund

Dato : 07-10-09 19:57

Harding E. Larsen wrote:
> [...]
> ● Underviser: Peter Ole Gleerup, Falck Taastrup
> ● Kursusbevis udstedes.
> ● Kompetencegivende i forbindelse med Y3 eksamen

Det pågældende kursus blev afholdt sidste vinter. Jeg vil anbefale at ringe
til Peter Gleerup (mail mig evt. for hans telefon nummer eller ring til
Falck). Han afholder løbende den slags kurser i Københavns området, bl.a.
også i Hundige.

Et kursus af den nævnte type med brandsikkerhed, brandbekæmpelse i praksis
med brandtæppe/CO2 slukker/pulver slukker, førstehjælp ved kuldeskader,
oppustning af redningsflåde mv kan iøvrigt stærkt anbefales uanset om man
tager Y3 eller ej!

Mvh Jens Lund

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 04-10-09 01:13