Træer med brede kroner
Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-09 10:53

Jeg vil gerne have et (hurtigtvoksende) træ med en bred (luftig) krone. De
eneste jeg lige kan komme i tanker om, er pagodetræ og akacie eller
robinie. Og så husker jeg en der vist kaldes Fandens Spadserestok.

Hvad har vi? Evt. arter der vokser relativt hurtigt, så jeg kan nå at få
glæde af det, mens jeg endnu er ved mine fulde fem (årgang 1953).
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Hansen

Dato : 03-10-09 18:57

"Kurt Hansen" ...
> Jeg vil gerne have et (hurtigtvoksende) træ med en bred (luftig) krone.
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Hvad med Ahorn (vokser over ½ meter pr år)
http://da.wikipedia.org/wiki/Ahorn
Eller Rødel (ca ½ meter pr år) men kan næste tåle alle danske forhold
http://da.wikipedia.org/wiki/R%C3%B8d-El

Der er mange muligheder

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-10-09 19:50

On Sat, 3 Oct 2009 19:56:50 +0200, Jens Hansen wrote:

> [...]
> http://da.wikipedia.org/wiki/Ahorn
> Eller Rødel (ca ½ meter pr år) men kan næste tåle alle danske forhold

Gode forslag. Acer/løn i forskellige afskygninger har jeg allerede i
tankerne. Rød-el er i familie med birk, som jeg har en del af og de er jo
ret grådige, men jeg vil bestemt overvejen den.

Pudsigt, når man googler efter billeder af navngivne træer: Det er sjældent
at finde et foto af et HELT træ.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen