Myg på Malta
Fra : rud.henrik@webspeed.~

Dato : 02-10-09 19:08

Hej gruppe !

Mon der herinde skulle være nogle rare personer der kan oplyse om hvordan
det er med myg på Malta i november ? nærmere i Melliha H.C.
Vi har før rejst på Kreta hvor det til tider er en plage, og konen har en
fobi for myg, og vi plejer at have et stort myggenet med i bagagen, men det
fylder ad h...... til, så vi vil gerne være uden hvis det kan lade sig
gøre.

På forhånd tak

Fra : Armand

Dato : 02-10-09 22:48

rud.henrik@webspeed.dk skrev:
> [...]
> en fobi for myg, og vi plejer at have et stort myggenet med i bagagen,
> men det fylder ad h...... til, så vi vil gerne være uden hvis det kan

D'svære

Det er i det mindste ikke vægten som man plages af med et sådant
myggenet

Prøv at stuve det i en klar plastpose (for anskuelsens skyld) og klem
posens åbning omkring støvsugerens mundstykke med hånden, og sug så
luften ud af ikke blot posen men også netvævet og se hvor kompakt det i
grunden kan gøres med dét trick!

Samme på primi-facon:
En motorcykel-kammerat optimerede til det beherskede bagage-volumen på
ferie-motorcyklen, ved at pakke den enkelte bagage i "lynlås-poser" og
sætte sig på den senest pakkede pose imens den næste pakkedes -
hvorefter at "lynlåsen" kunne lukkes på den han havde "siddet luften ud
af" og vice versa!

--
Armand.

Fra : rud.henrik@webspeed.~

Dato : 03-10-09 10:03

Tak for dit svar Armand!
Fidusen kender jeg godt, den er rigtig god og vi bruger den ofte til tøjet,
men vi ville helst være helt fri for at slæbe nettet med hvis der ikke er
myg i november.

Tak for hjælpen

Fra : bosol

Dato : 03-10-09 06:11

On 2 Okt., 21:07, <rud.hen...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> fylder ad h......  til, så vi vil gerne være uden hvis det kan lade sig

Jeg er sikker på du får mange svar ved at søge på engelsk via
Google..... eks mosquitoes malta November

Fra : Peter T.

Dato : 04-10-09 08:06

In article <f2299a76-ccf4-4d70-95c6-1c23faa41767
@g6g2000vbr.googlegroups.com>, bosolengo@gmail.com says...

> Jeg er sikker på du får mange svar ved at søge på engelsk via
> Google..... eks mosquitoes malta November

Du kom før mig, men jeg søgte også på october.

Sakset fra <http://www.ediplomat.com/np/post_reports/pr_mt.htm>:

"Malta has a seasonal fly problem, especially in October and November.
Mosquitoes can be really bothersome at night. Negotiate for screens in
your lease, or otherwise you will have to pay for them yourself. "

--
Peter T.

Fra : Me&My

Dato : 04-10-09 10:51

Til bosol

Hvis vi alle Googler, hvad dælen skal vi så med nyhedsgrupper? Her får man
da et personligt svar fra nogen som har oplevet det selv...Men google du da
bare... c",)

Me&MY

Fra : Peter T.

Dato : 04-10-09 11:05

In article <4ac87014$0$290$14726298@news.sunsite.dk>, dk.34@ofir.dk
says...

> Hvis vi alle Googler, hvad dælen skal vi så med nyhedsgrupper? Her får man
> da et personligt svar fra nogen som har oplevet det selv...Men google du da
> bare... c",)

Du har ikke helt ret. Af og til kan det være svært, at se skoven for
bare træer og dermed finde de mest oplagte søgetermer på en given
søgning. Betragt det som en hjælp.

--
Peter T.

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-10-09 11:53

rud.henrik@webspeed.dk wrote:
> Hej gruppe !
>
> Mon der herinde skulle være nogle rare personer der kan oplyse om
> hvordan det er med myg på Malta i november ? nærmere i Melliha H.C.

Desværre, men jeg kan oplyse at der ikke var nogen midt i december.

/jim