kan man så græs nu?
Fra : S.B.

Dato : 02-10-09 20:50

Efter her for 4 uger siden at have gravet dræn ned i græsplænen har jorden
nu sat sig, så man kan så græs igen, men hvad er smartest, gøre det nu eller
vente til foråret?

Søren

Fra : Max

Dato : 02-10-09 20:55

Hej Søren

> Efter her for 4 uger siden at have gravet dræn ned i græsplænen har
> jorden nu sat sig, så man kan så græs igen, men hvad er smartest,
> gøre det nu eller vente til foråret?

Gør det nu, det burde kunne nå at komme op med det lune vejr vi har.

--
Mvh Max

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-10-09 15:52

On 2 Okt., 21:55, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Gør det nu, det burde kunne nå at komme op med det lune vejr vi har.

lune vejr? det er da pissekoldt i øjeblikket, faktiskt under
frysepunktet flere steder om natten.

Fra : Max

Dato : 02-10-09 22:56

Hej Bjarke

> lune vejr? det er da pissekoldt i øjeblikket, faktiskt under
> frysepunktet flere steder om natten.

Når man betænker at det er start oktober, så er det
da lunt vejr.

--
Mvh Max

Fra : Mogens

Dato : 03-10-09 07:22

Max wrote:
> Hej Bjarke

> Når man betænker at det er start oktober, så er det
> da lunt vejr.

Det har været rigtigt lunt i slutningen af semptember, men efteråret
startede sidst i denne uge. Så nu er det nok for sent.

Fra : S.B.

Dato : 03-10-09 07:27

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Det har været rigtigt lunt i slutningen af semptember, men efteråret
> startede sidst i denne uge. Så nu er det nok for sent.

Tror også bare jeg venter, ingen grund til at smide frø ud hvis det ikke
bliver til noget

Søren

Fra : Martin [6000]

Dato : 02-10-09 23:26

> Efter her for 4 uger siden at have gravet dræn ned i græsplænen har
> jorden nu sat sig, så man kan så græs igen, men hvad er smartest, gøre
> det nu eller vente til foråret?

Vi gjorde det forrige år i oktober fordi naboen mente det var alletiders
tidspunkt.. god morgen mand nogle pubeshår den plæne stod med hele
vinteren igennem Først da foråret kom begyndte den at gro ordentlig.
Sidenhen plantede jeg noget græs et andet sted og dette om foråret - der
kom hurtig fart på!

Moralen... det er for koldt nu. I hvertfald på min grund og med min, nok
sparsomme, erfaring på området. Selv ukrudtet er jo ved at gå i hi og når
først det ikke vokser så er der intet der vokser

Fra : Peter

Dato : 07-10-09 09:32

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sparsomme, erfaring på området. Selv ukrudtet er jo ved at gå i hi og når
> først det ikke vokser så er der intet der vokser

Enig.

Græsfrø skal helst have over 7 graders varme og noget fugt for at spire og
gro.
Vent til næste forår (eller helst næste august/september, så gror græsset
nemlig hurtigere end ukrudtet).
Sidste år prøvede jeg at så noget græs i marts, og det tog alt for lang tid
inden det kom, og
imens kom der alt muligt ukrudt til.

På den anden side, hvis der ikke dækkes til, så kommer ukrudtet jo
alligevel, så måske
er det ikke spildt at så noget græs nu.

mvh.
- Peter.