Græshoppe
Fra : MetteM

Dato : 02-10-09 19:24

Hej NG.
Faldt over sådan en stor fætter en dag, og blev noget overrasket over
størrelsen på den.

http://imageload.dk/browse/file/d914ffd42288f5e8f0826bcbb9e69f50/

Er der nogen der ved hvad det er for en art og om den lever vildt herhjemme
i DK?
(eller om den mon bare er sluppet ud af et terrarie et sted?)

x-postet i dk.fritid.hus-og-have og dk.fritid.dyr

/Mette

Fra : MetteM

Dato : 02-10-09 19:52

Doh!! Skulle nok lige have søgt lidt bedre - Google er min ven! Tror det er
en Grøn løvgræshoppe (af hankøn)

/Mette

"MetteM" <mettermeyerskalfjernes@gmailskalogsaafjernes.com> skrev i
meddelelsen news:hIqdnQCCD8q02FvXnZ2dnUVZ8oGdnZ2d@giganews.com...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-09 14:59

MetteM wrote:
> Doh!! Skulle nok lige have søgt lidt bedre - Google er min ven! Tror
> det er en Grøn løvgræshoppe (af hankøn)

Skal ikke gøre mig klog på kønsbestemmelsen, men artsbestemmelsen er god
nok. Og de kan blive større end det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 03-10-09 16:44

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev

> Skal ikke gøre mig klog på kønsbestemmelsen, men artsbestemmelsen er god
> nok. Og de kan blive større end det.

Større end hvad? Mig bekendt har insekter ret præcise størrelser?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-10-09 23:28

Preben R. Sørensen wrote:

> Større end hvad? Mig bekendt har insekter ret præcise størrelser?

Kig på fotoet på Mettes link. Sammenlign græshoppen med kuglepennen i
baggrunden.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk