Høyde på gress.
Fra : ceroy

Dato : 01-10-09 19:38

Det nærmer seg tid for siste plenklipp, men hvor høyt bør gresset være
gjennom vinteren? Min gressplen er nå ca 5 cm.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-10-09 20:50

On Thu, 1 Oct 2009 20:37:45 +0200, "ceroy" <roy___@ceroy.dk> wrote:

>Det nærmer seg tid for siste plenklipp,

In your dreams!

Sidste år havde jeg været ude med plæneklipperen mellem jul og nytår
hvis ikke det var fordi jeg forstuvede min ankel....

> men hvor høyt bør gresset være
>gjennom vinteren? Min gressplen er nå ca 5 cm.

Jeg klipper min plæne "når den trænger" og bliver ved med det også her i
efteråret. Og med klipperen på normal højde, hvilket her er i midterste
hak som det laveste. Det svarer vel til 3-4 cm.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 02-10-09 12:52

Mads Lie Jensen wrote:

> In your dreams!

Det kommer jo an på hvor manden bor. Nu skriver han på norsk, så der er en
rimelig chance for at han residerer dér. Og det er (stadig) ganske koldt om
vinteren mange steder i den nordlige del af Kongeriget Danmark-Norge.
--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : ceroy

Dato : 02-10-09 14:18

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i melding

> [...]
> rimelig chance for at han residerer dér. Og det er (stadig) ganske koldt
> om vinteren mange steder i den nordlige del af Kongeriget Danmark-Norge.

Joda, jeg er norsk, men har innvandret til Viborg for tre år siden. Det er
derfor jeg må spørre om hva danske haveeiere gjør med sin plen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-10-09 14:55

ceroy wrote:

> Joda, jeg er norsk, men har innvandret til Viborg for tre år siden.
> Det er derfor jeg må spørre om hva danske haveeiere gjør med sin plen.

Og der svarede Mads så: Klip, hvis den trænger til det - om det så er mellem
jul og nytår.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Max

Dato : 01-10-09 20:57

Hej ceroy

> Det nærmer seg tid for siste plenklipp, men hvor høyt bør gresset være
> gjennom vinteren? Min gressplen er nå ca 5 cm.

De sidste vinter har plænen jo vokset hele tiden, så det er jo
egentlig ligemeget. Klip den så længe du kan.

--
Mvh Max

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-10-09 15:05

ceroy roy___@ceroy.dk skrev 01.10.2009 20:37:45 i
<4ac4f6f5$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Det nærmer seg tid for siste plenklipp, men hvor høyt bør gresset være
>gjennom vinteren? Min gressplen er nå ca 5 cm.

Et almindeligt råd jeg ofte har set er, at lade den være lidt lang
vinteren over.

--
Niels

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 02-10-09 15:28

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
> ceroy roy___@ceroy.dk skrev 01.10.2009 20:37:45 i
> <4ac4f6f5$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

> Et almindeligt råd jeg ofte har set er, at lade den være lidt lang
> vinteren over.

Min overvintre også i 5-7cm højde, men den skal slåes et par gange endnu.

Mvh
Leon

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-10-09 18:49

> [...]
> <4ac4f6f5$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

> Et almindeligt råd jeg ofte har set er, at lade den være lidt lang

Det er vel for at lukke af for evt. ukrudt i foråret?

- Martin

Fra : Max

Dato : 02-10-09 18:53

Hej Martin

> Det er vel for at lukke af for evt. ukrudt i foråret?

Det er nok nærmere for at det kan ligge og rådne under sneen.

--
Mvh Max

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 02-10-09 19:23

Max Max_Jens@post9.tele.dk.invalid skrev 02.10.2009 19:53:27 i
<4ac63e15$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Hej Martin

>Det er nok nærmere for at det kan ligge og rådne under sneen.

Ja, det har virkelig været et stort problem de sidste ti år!-) Så i år
klipper jeg det nok helt tæt før sneen vælter ned.

--
Niels