Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ang.:Rettelse ag øjenfarve
Fra : Ukendt

Dato : 02-10-09 11:10

Hej
Jeg er ny til digital fotografering og redigering af billeder. Et godt
billed af min hund - knivskarpt - men desværre har han grønne øjne -
sikkert pga. flashbrug. Hvordan fikser jeg det?. Har mulighed for at
bruge Lightroom og Photoshop - men er absolut nybegynder. Et forsøg i
Photoshop gav godtnok sorte øjne - men - ingen nuancer i pupillerne.

mvh
Ole

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 02-10-09 14:06

Hej Ole.
Jeg tror at du vil have glæde af dette link, hvor der er en vidio som viser
hvorledes du fjerner røde øjne.
Mvh John
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://graphicssoft.about.com/cs/photoshop/ht/apsredeye.htm&ei=P_rFSunsKs3m-

QaGzaxJ&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dreduce%2Bred%2Beyes%26hl%3Dda%26sa%3DX

Fra : Bo Bjerre

Dato : 02-10-09 14:09

ab abcd wrote:
> [...]
> bruge Lightroom og Photoshop - men er absolut nybegynder. Et forsøg i
> Photoshop gav godtnok sorte øjne - men - ingen nuancer i pupillerne.

Kan du bruge denne?
http://www.t-tutorials.com/read-tutorials/11/professional-changing-of-the-eye-color

Bo //

Fra : Pico

Dato : 02-10-09 20:31

ab abcd wrote:
> [...]
> bruge Lightroom og Photoshop - men er absolut nybegynder. Et forsøg i
> Photoshop gav godtnok sorte øjne - men - ingen nuancer i pupillerne.

Prøv at sætte opacity/gennemsigtighe ned ned i popilerne. Du har
formodentlig lavet det i et lag for sig, så kan du sætte opacity ned på hele
laget og smelte lagene sammen bagefter.
--
MVH
Pico