Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigste (næsten) vandtætte kamera - alte~
Fra : larsgj

Dato : 01-10-09 09:33

Hej gruppe

Jeg vil købe et kamera til den lille dreng. Han elsker at tage
billeder men er for lille til
at passe godt på et fint kamera. De autoriserede "børnekameraer" der
findes i handlen
er så ubeskriveligt ringe at jeg end ikke vil overveje dem. (Fisher-
Price/V-tech/Little Tikes).
De er alle lavet med vga-webcam og et display så lille at han skal
have kikkerter monteret
på øjnene for at se det :D

Min tanke er derfor at tage et billigt "rigtigt" kamera og klistre
noget gummeliste på huset.
Evt. sådan noget vinduestætnings-halløj så kameraet kan holde til at
blive tabt etc. Hvis
det så i forvejen er vandtæt og lidt stødsikkert gør det jo heller
ikke noget. Så derfor:

TL:DR
Hvad er det billigste vandtætte kamera - Pentax' W-serie starter så
vidt jeg kan se
ved ca. 1300 for et W30. Men er der alternativer?

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-09 17:08

"larsgj" <larsgjerlowjorgensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Med venlig hilsen

Ja der er da de tidligere kameraer i brugt. Jeg kender da mindst én der har
et Pentax Optio WP på 5 Mp til salg...

Mvh. Claus Petersen

Fra : Kasper Hansen

Dato : 01-10-09 18:27

>TL:DR
>Hvad er det billigste vandtætte kamera - Pentax' W-serie starter så
>vidt jeg kan se
>ved ca. 1300 for et W30. Men er der alternativer?

Alternativet et måske at købe et Sony DSC-S930 til 499,- i elgiganten i
denne uge. Så får han et topmoderne kamera med ansigtsgenkendelse,
billedestabilisering og 10MP til en pris, hvor det er til at bære hvis han
ødelægger det.
Rent pædagogisk kan der måske også være en fidus i at lære ham at passe på
en ting - men det skal du selv vurdere.

Bare et bud herfra...

/Kasper Hansen