Volvo Penta, holdbarhed?
Fra : Mogens

Dato : 30-09-09 20:11

På nettet fandt jeg en salgsannonce for en '74 Coronet 24 med 2 stk Volvo
Penta AQ 130 fra '74. Det lyder i mine ører som værende helt umuligt, at
motorerne - trods sejlads i brak- eller ferskvand - skulle kunne holde så
længe. I annoncen stod intet nævnt om renovering foretaget eller manglende
funktionsdygtighed. Tværtimod stod det nævnt, at motorerne sidst blev
serviceret i 2008.

Hva siger panelet? - lyder det ikke som store kommende udgifter lige om
hjørnet til 2 nye motorer?

Fra : Bo Carlé

Dato : 30-09-09 21:03

Hej Mogens
Hvis motorerne er passet, som du selv ville gøre det, med olie, vand og
masser af luft, filtre o.s.v. er det nok kun alderen som skuffer.
Jeg ville medtage en motorkyndig person, som har ØRE for sådanne motorer.
Man kan høre om de er OK.
Fandt i øvrigt denne:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62071124

skrives/skypes
Bo
----

Fra : Mogens

Dato : 01-10-09 20:41

"Bo Carlé" <greybeardet@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> masser af luft, filtre o.s.v. er det nok kun alderen som skuffer.
> Jeg ville medtage en motorkyndig person, som har ØRE for sådanne motorer.

Det er jo det - jeg har tidligere haft en ældre båd med Volvo Penta B18, og
det var uproblematiks.

> Fandt i øvrigt denne:
> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62071124

He he...

Fra : Cami

Dato : 01-10-09 10:34

Hej Mogens.

Hvis det er den Coronet jeg har haft i nogle år, skulle vi
måske lige snakke sammen. Har du adressen hvor den er
til salg?

Fra : Mogens

Dato : 01-10-09 20:53

"Cami" <sgi@gravoren.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis det er den Coronet jeg har haft i nogle år, skulle vi
> måske lige snakke sammen. Har du adressen hvor den er
> til salg?

Båden er ikke til salg i DK.
Kunne du angive nogle problemområder, ville det være fint.

Fra : Cami

Dato : 02-10-09 08:05

Hej Mogens.
Nå da, så er det ikke min tidligere båd.
Det er en yderst velsejlende og dejlig indrettet båd,
ingen tvivl om det.
M.h.t. notorerne kan de jo sagtens være gode hvis de er vedligeholdte
og ferskvandskølet. Hvis de er saltvandskølet skal du nok regne med
de er godt tærede, mine var ihvertfald meget tærede. Hvis der er
timetæller i båden kan det måske give et tip om hvor meget de har
kørt, ellers er en kompressionsprøve et must.
Nye topstykker til B18 er næsten ikke til at opdrive, og meget dyre.
jeg har dog selv forandret alm. topstykker til marine uden besvær.

Fra : Mogens

Dato : 02-10-09 18:38

> [...]
> Nye topstykker til B18 er næsten ikke til at opdrive, og meget dyre.
> jeg har dog selv forandret alm. topstykker til marine uden besvær.

Gad vide hvad et par nye motorer vil koste?
(jég ville nok renovere dem, hvis det var)

Fra : HAWK

Dato : 01-10-09 22:10

> [...]
> serviceret i 2008.
>
> Hva siger panelet? - lyder det ikke som store kommende udgifter lige om

jeg ved godt det ikke er den samme motor men i min båd ligger en penta 20HK
som stadig sejler og starter uden problemer. I følge min motormand som lige
har skiftet udstødnig og brøndstofpumpe så er der stadig mange år i den

Fra : Mogens

Dato : 11-10-09 19:20

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> På nettet fandt jeg en salgsannonce for en '74 Coronet 24 med 2 stk Volvo
> Penta AQ 130 fra '74.

He he - så er prisen reduceret til 70.000 kr

> Hva siger panelet? - lyder det ikke som store kommende udgifter lige om
> hjørnet til 2 nye motorer?

....skal der jo nok være plads til...