Maling
Fra : Krag

Dato : 29-09-09 22:05

Jeg havde noget gammel vinduesmaling til at stå ! I stedet for at smide det
ud , brugte jeg det til at male en værktøjstavle ! Det er oliemaling og det
blev meget fint !
Det vil bare ikke tørre ! Hvad gør jeg ?
Smeden

Fra : Max

Dato : 29-09-09 22:29

Hej Krag

> Det vil bare ikke tørre ! Hvad gør jeg ?

Hvor længe siden er det du malede det
og får det malede noget varme ?

--
Mvh Max

Fra : MetteM

Dato : 30-09-09 09:44

"Krag" <krag@youmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og det blev meget fint !
> Det vil bare ikke tørre ! Hvad gør jeg ?

Oliemaling er lang tid om at hærde helt igennem, kan være flere dage om det,
men burde være overfladetørt efter 24 timer. Dette er dog alt efter hvor
tykt et lag du har givet malingen og under hvilke forhold det står i.
Håber du rørte godt rundt i malingen inden du brugte den, for der er vist
ikke noget at eftersmøre med, hvis det ikke tørrer ordentligt. Og når man
rører i malingen blander man vel netop farven med hærder, og alle de andre
ting maling består af.
Men som sagt i et andet svar, så skal det malede også gerne tørre
stuetemperatur...

/Mette

Fra : Krag

Dato : 30-09-09 16:03

"MetteM" <mettermeyerskalfjernes@gmailskalogsaafjernes.com> skrev i en
meddelelse news:vd2dnVsiE-Hbh17XnZ2dnUVZ8iKdnZ2d@giganews.com...

> [...]
>
> /Mette
>
>Ja det er nok fordi der er køligt ude i garagen ! Jeg prøver at se tiden an
Tak for input !
Bo

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-10-09 18:33

MetteM wrote:

> Oliemaling er lang tid om at hærde helt igennem, kan være flere dage
> om det, men burde være overfladetørt efter 24 timer.

Det skulle da meget gerne være overfladetørt - i fagsprog 'støvtørt', da
støv ikke længere vil kunne fanges i filmen - efter 6 timer. Ellers er der
da noget i vejen med malingen.

Men gennemhærdningen kan ganske rigtigt tage flere dage.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : John V.

Dato : 03-10-09 13:46

"Krag" <krag@youmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og det blev meget fint !
> Det vil bare ikke tørre ! Hvad gør jeg ?
Hvad mener du med oliemaling? Linoliemaling er f.eks. meget lang tid om at
tørre (flere dage).

--
Med Venlig Hilsen

Malermester