komunnens tid at komme med en afgørelse
Fra : pastoren

Dato : 28-09-09 01:58

hej i gruppen

vi er havnet i en sag, hvor vores søn med ADHD ikke længere kan gå i
den kommunale SFO, derfor har vi, via en social rådgivere( SR) forsøgt
at finde et andet tilbud til ham.
SR har siden opstarten i februar hele tiden nævnt at de må bruge 4
måneder på dette, men der sker ikke rigtig noget, vi får en masse
terminer, og når de så er udløbet kommer der en ny, dette er meget
frustrerende, især fordi knægten magler at der kommer en løsning.
vi bliver mødt med en mur af dårlig undskylning

kan nogen af jer forklare os hvad er reglerne, hvor kan vi klage over
den langsomme sagsbehandling, og har i nogle gode ideer til hvordan vi
skal angribe sagen

Pastoren

Fra : HAWK

Dato : 28-09-09 21:42

"pastoren" <karsten.abrahamsen@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Det er meget svært at give dig et helt konkret svar ud fra de oplysninger du
giver her, men jeg skal forsøge så godt jeg kan med alle de forbehold der nu
kan tages.

de fleste kommuner har nogle fastsatte tidsfrister for afgørelser i
forskellige sager. disse tidsfrister sætter de selv og der er ingen "straf"
for ikke at overholde dem.

Når du taler om en frist på 4 mdr så har jeg dog en fornemmelse af at der er
tale om fristen for en §50 undersøgelse.

Der er massser af klage muligheder, men i mine øjne er det spild af tid da
der højest kan komme det ud af det at en eller anden, eller kommomunen får
en "næse" og den kan du ikke bruge til en skid.

lyder jeg kynisk? måske, men det er min erfaring efter over 100
bisiddersager. brug i stedetkrudtet på at finde løsninger og præsenter så
dem for kommunen.

men hvis du absolut vil klage over sagsbehandlingen så skal du i første
omgang klage til kommunalbestyrelsen (dvs borgmesteren) og hvis du ikke får
medhold her så klager du til tilsynet med kommunerne, og kikser den også her
kan du evt forsøge at få folketingets ombudsmand til at tage sagen op. Alt
dette tager nemt flere år inden du har en afgørelse - derfor mener jeg det
er mere konstruktivt at bruge kræfterne på at få det du har brug for -
nemlig et relevant tilbud til din søn.

jeg mener heller ikke din sag er usædvanlig langtrukken. der i i
københavnskommune eksempler på mødre der har måtte sige deres job op og
hjemmeundervise deres børn i 4 år fordi der ikke var et relevant
skoletilbud. selv har jeg pt en bissidersag hvor vi startede med at søge i
juni 2007 og vi er stadig ikke i nærheden af en afgørelse.