Klipning af bøgehæk
Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 08:43

Davs

Jeg klippet min bøge hæk i juni, dagen før Sank Hans.
Nu ligner den, en hæk som ikke har været klippet i år.
Så tænker at klippe den let, og tage de udstikker i toppen som er kommet.
men er også bange for at tage evt skud som skal komme til næste år.

ps undre mig over min skyder så meget efter klipning, set i forhold til
nabo'ers. Kan det være fordi jeg har givet græsset gødning??

håber på at høres jeres erfaringer

mvh

Lomse.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-09-09 09:33

On Mon, 28 Sep 2009 09:42:34 +0200, "lomse.dk" <lomse2lomse.dk> wrote:

> [...]
>Så tænker at klippe den let, og tage de udstikker i toppen som er kommet.
>men er også bange for at tage evt skud som skal komme til næste år.

Du kan sagtens klippe den "normalt", den skal nok komme næste år
alligevel.

>ps undre mig over min skyder så meget efter klipning, set i forhold til
>nabo'ers. Kan det være fordi jeg har givet græsset gødning??

Det kan sagtens være derfor. Hvis den har noget at leve af, så vil den
selvfølgelig gro kraftigere end hvis den står og sulter.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-09-09 10:22

"lomse.dk" skrev i en meddelelse
> Så tænker at klippe den let, og tage de udstikker i toppen som er
> kommet. men er også bange for at tage evt skud som skal komme til
> næste år.

Ingen problemer i det - jeg klipper først min nu - det har jeg gjort i
flere år uden problemer.

Der står et par blomsterbuske et par steder i hækken - og det er jo lidt
synd at klippe dem til Skt. Hans lige før de skal til at blomstre - så
jeg plejer at vente til august/september.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Klaus G.

Dato : 28-09-09 15:07

> ps undre mig over min skyder så meget efter klipning, set i forhold til
> nabo'ers. Kan det være fordi jeg har givet græsset gødning??
Vi klippede en 70-80cm af vores side af bøgehækken i år. Det blev gjort i
sommerferien. Vores hæk ligner NÆSTEN en helt normal hæk også, og det på
trods af at den var blevet klippet TOTALT nøgen jo :)

Det var op i indkørslen den blev klippet så meget ind og der bliver ikke
gødet. Men sådan en bøgehæk skyder vist hele sæsonen, så tror ikke det er
unormalt at de kommer sig hurtigt igen.

--
Klaus G.