hobbykniv i bilen er ok hvis den ligger i ~
Fra : Per

Dato : 27-09-09 07:30

Hej NG !

Se her:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-24962652.html

Jeg tvivler på at den holder vand, hvis man kun har en værktøjskasse
stående.

Hvad er forskellen på, at knvien ligger i en værktøjskasse eller nede ved
reservehjulet ?

I givet fald vil det være en nem måde at "omgås" loven.

,vh. Per

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-09-09 09:04

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-24962652.html

Utrolig dårligt rådgivning.

> Jeg tvivler på at den holder vand, hvis man kun har en værktøjskasse
> stående.

Det springende punkt er "anerkendelsesværdigt formål".

Har du en kniv i bilen, så skal du have en grund som politiet synes er
iorden.

Kokken på vej på arbejde kan godt have sine køkkenknive i bagagerummet.
Men han skal nok ikke tage dem med ned i midtbyen hvis han midt om
natten henter sine teenagebørn fra diskoteket.

I eksemplet kan man jo bare have sin værktøjskasse stående i
campingvognen, istedet for at køre rundt med den i bilen.

> I givet fald vil det være en nem måde at "omgås" loven.

Som loven er nu, skal man tænke sig om.

--
I remember when sex was safe and flying dangerous
I miss those days

Fra : Erik Olsen

Dato : 27-09-09 11:10

Kent Oldhøj wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in

> Utrolig dårligt rådgivning.

> Det springende punkt er "anerkendelsesværdigt formål".

Jeg er også i tvivl om politiindspektørens råd skulle være rigtigt. Hvis
man sætter en lås på værktøjskassen, tror jeg lidt mere på det.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen