Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DNG i PS CS3
Fra : Ole Larsen

Dato : 27-09-09 09:59

For at slippe for at benytte Lightroom, som jeg ikke er vild med, til
mine RW2 filer (Panasonic) prøvede jeg at hente den nyeste Adobe DNG
converter, men PS CS3 vil ikke læse resultatet. Skal der en ældre
converter til eller hvad?

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : "børge T. andersen"

Dato : 30-09-09 08:36

Ole Larsen skrev:
> [...]
> mine RW2 filer (Panasonic) prøvede jeg at hente den nyeste Adobe DNG
> converter, men PS CS3 vil ikke læse resultatet. Skal der en ældre

Nej, du skal blot vælge kompatibilitet til den CameraRaw-version, som du
har. Indstillinger-->Skift indstillinger-->Kompatibilitet (jeg har selv
version 4.6, som vist nok er den nyeste til CS3).

Hilsen, ...børge

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-09-09 15:26

børge T. andersen skrev:

> [...]
> har. Indstillinger-->Skift indstillinger-->Kompatibilitet (jeg har selv
> version 4.6, som vist nok er den nyeste til CS3).

Det lyder som et kvalificeret bud, der skal prøves....takker

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : "børge T. andersen"

Dato : 30-09-09 19:02

Det var da så lidt...
Jeg bruger selv den metode til RAW-filerne fra mit G1, som jeg købte, da
der skulle opgraderes fra D70'eren, og det viste sig, at såvel D300 som
D700 er blevet både større og tungere (hvorfor skal det være sådan?).

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-10-09 06:17

børge T. andersen skrev:
> [...]
> der skulle opgraderes fra D70'eren, og det viste sig, at såvel D300 som
> D700 er blevet både større og tungere (hvorfor skal det være sådan?).

Den mekaniske kvalitet og vejrforsejling vejer og fylder, men vi vil nok
i fremtiden se flere kameraer efter Panasonics og Olympus opskrift med
stor sensor og uden spejl og prisme

> Hilsen, ...børge

Og, kan jeg fortælle, det funger fint

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : AS

Dato : 30-09-09 20:45

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> men PS CS3 vil ikke læse resultatet. Skal der en ældre converter til eller

Jeg har forsøgt tidligere med raw filer, som ikke understøttes. Dengang var
svjkh D200 og PS CS. raw filer har jeg konverteret med den nyeste raw->dng
konverter. Bagefter dng kunne åbnes med en ældre, men seneste til dene PS
version raw plugin.