Hvilken elbil med "Powered by the wind" på~
Fra : Kåre

Dato : 18-09-09 18:42

Hey

Jeg så i dag en elbil (gætter jeg på, den lyd ikke af meget...).
Det var en decideret sportsvogn: lille to-sæders, meget lav. Sådan noget ala
Tesla, men ikke den (gætter jeg på), for den var ret kantet i formen.

Den kom kørende sådan lidt prøvende rundt i et industrikvarter, og jeg så
den to gange.
Hvid, med påskriften "Powered by the wind" bagpå, og et logo af et sæt
møllevinger.

Nogen der har en ide om hvad det er for noget?

mvh
Kåre

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-09 19:07

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> wrote in

> Den kom kørende sådan lidt prøvende rundt i et industrikvarter, og
> jeg så den to gange.
> Hvid, med påskriften "Powered by the wind" bagpå, og et logo af et
> sæt møllevinger.

Logo og påskrift har med 112% sikkerhed intet med bilens mærke at gøre.
Det er DONG's projekt med at lagre vindenergi der er produceret om
natten. Idéen er at bruge overskuds vindenergi til at lade elkøretøjer
op med.

Men det har så sikkert været en elbil du har set, men hvilken må stå
hen i det uvisse. Hvor så du den henne? Kan du evt. beskrive den
nærmere?

--
I remember when sex was safe and flying dangerous
I miss those days

Fra : Kåre

Dato : 18-09-09 20:36

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Kåre" <kaarebach@gmail.com> wrote in

> Logo og påskrift har med 112% sikkerhed intet med bilens mærke at gøre.

Det vidste jeg godt, men det var bare det eneste kendetegn jeg lige fik set.
Tænkte at det måske ville sige noget om hvilken bil det er.

> Det er DONG's projekt med at lagre vindenergi der er produceret om
> natten. Idéen er at bruge overskuds vindenergi til at lade elkøretøjer
> op med.
OK.

> Men det har så sikkert været en elbil du har set, men hvilken må stå
> hen i det uvisse. Hvor så du den henne? Kan du evt. beskrive den
> nærmere?

Hvid, Lambourghini-agtig, meget lav, kantet, som sagt. Sådan lidt "ond" i
udseendet.
Set i Randers.
Sådan noget lignende den her
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://farm1.static.flickr.com/46/132961508_5d47cdded9.jpg&imgrefurl=http://www.flickr.com/photos/nic/132961508/&usg=__21htHpFTLwLgf4eXGUjegL3pABo=&h=333&w=500&sz=112&hl=da&start=2&um=1&tbnid=B5OeYXDEK-zDyM:&tbnh=87&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dlambourghini%26hl%3Dda%26rlz%3D1T4ADBR_enDK273DK273%26um%3D1%26newwindow%3D1

mvh
Kåre

Fra : oz3bto

Dato : 19-09-09 07:22

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://farm1.static.flickr.com/46/132961508_5d47cdded9.jpg&imgrefurl=http://www.flickr.com/photos/nic/132961508/&usg=__21htHpFTLwLgf4eXGUjegL3pABo=&h=333&w=500&sz=112&hl=da&start=2&um=1&tbnid=B5OeYXDEK-zDyM:&tbnh=87&tbnw=130&prev=/images%3Fq%3Dlambourghini%26hl%3Dda%26rlz%3D1T4ADBR_enDK273DK273%26um%3D1%26newwindow%3D1

Bare "trykket" et par meter sammen hvis det er den samme jeg tænker på ..
Og nej jeg kan heller ikke huske hvad den hedder

http://www.dinepenge.dk/files/imagecache/article_main/images/buddy615x339.jpg

Den der

Køre en her i byen og den er faktisk ret kvik ..... indtil den rammer 50kmt

Fra : Mogens

Dato : 19-09-09 07:32

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Den der
> Køre en her i byen og den er faktisk ret kvik ..... indtil den rammer

Der er ikke meget lav og Lamborghini-agtig over en Kewet
http://en.wikipedia.org/wiki/Kewet

Fra : Kåre

Dato : 19-09-09 07:57

> Bare "trykket" et par meter sammen hvis det er den samme jeg tænker på ..
> Og nej jeg kan heller ikke huske hvad den hedder

> [...]

Hhahahahahh!
Nej, det er ikke helt den

Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-09 10:40

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hhahahahahh!
> Nej, det er ikke helt den

Kan det være en Venturi Fetish:

http://www.gizmag.com/go/3889/

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Kåre

Dato : 19-09-09 13:55

> Kan det være en Venturi Fetish:
>
> http://www.gizmag.com/go/3889/

Nej, slet ikke så rund i formerne.

Kåre

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-09 20:44

> Nej, slet ikke så rund i formerne.

Nå for pokker!

Kan det så være den her?:
http://www.fyens.dk/article/1314480:Bil--b-d--camping--Dansk-super-elbil

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-09-09 08:50

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote in

> Nå for pokker!
> Kan det så være den her?

Og så foreslår du en der er endnu rundere i formerne? Har du overhovedet
set den Lambo der sammenlignes med?

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-09 18:47

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen
> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> wrote in

> Og så foreslår du en der er endnu rundere i formerne? Har du overhovedet
> set den Lambo der sammenlignes med?

Jeg har ikke noteret mig nogen lambo i det her, men nu da der ikke er ret
mange El-sportsvogne på markedet burde det jo være muligt af finde ud af
hvilken model, det er.
I lyset af, at Kåre har forsværget at det kan være en Tesla, så er der sq
itte mange modeller tilbage at vælge mellem.
Jeg har fundet de to, der var mulighed for.

Men nu kan jeg se, at det alligevel var en Tesla.
Den gad jeg godt prøve

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-09-09 13:36

On 18 Sep., 19:42, "Kåre" <kaareb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> møllevinger.
>
> Nogen der har en ide om hvad det er for noget?

Det er formentlig en af Wind Estates to Tesla'er du har set.

www.windestate.com

/Jakob

Fra : Kåre

Dato : 19-09-09 21:25

"Jakob Jeppesen" <jakob.jeppesen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh
> Kåre

Det er formentlig en af Wind Estates to Tesla'er du har set.

--------------------------------
Naturligvis! Der var den!
Jeg arbejder et par hundrede meter fra Wind Estate, og det var da jeg kørte
ud fra parkeringspladsen at jeg stødte på den.
Nå, men det kan jo være man lige skal over til naboen og høre om man kan
låne en kop sukker, og så lige spørge til den der bil, om den skal have en
prøvetur

Tak!
Kåre

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-09-09 08:55

> Det er formentlig en af Wind Estates to Tesla'er du har set.
> Naturligvis! Der var den!

Ja det er jo ikke nemt at gætte når du starter med at sige det lignede en
Tesla men ikke var det Iøvrigt har jeg også svært ved at se ligheden
med en Gallardo.

Men godt vi fik det opklaret!

Fra : Kåre

Dato : 20-09-09 11:40

> "Kåre" <kaarebach@gmail.com> wrote in

> Ja det er jo ikke nemt at gætte når du starter med at sige det lignede en
> Tesla men ikke var det
Jajajajah, jeg ved det.
Jeg har jo kun set Teslaen på billeder, og syntes den virkede mere rund i
det.

> Iøvrigt har jeg også svært ved at se ligheden
> med en Gallardo.
Jeg så den kun ganske kort, og det var bare lige den der lignede mest...

> Men godt vi fik det opklaret!

Jep!
Tak

Kåre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-09 21:36

Jakob Jeppesen skriver:

> Det er formentlig en af Wind Estates to Tesla'er du har set.

Det går da godt for Jens Petri

Klaus